Toon posts:

externe HDD & externe DVD-/+RW DL gezocht in complete kit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Beste Tweakers_/-\o_

Zoals de topic al zegt
Ik zoek voor mn laptop een externe HDD en een externe DVD-/+RW DL 16 speed brander beide op usb 2.0 of firewire (kleine aansluiting)

Zoals hier al veel topics te vinden zijn waar men steeds ingaat op zelfbouw, maar k wil n complete kit.

Ik zat voor de Externe HDD te denken aan de 300GB maxtor Onetouch II met 16 MB maar de info op t tweakersforum is niet echt informatief voor mij k ben echt n leek en vandaar deze topic

Over de Externe DVD brander die moet CD,CD-RW,DVD-R,DVD+R,DVD-RW,DVD+RW en DUAL LAYER branden.

Ook deze moet apart vd brander in n complete kit zitten en niet zelfbouw zijn bij moet op usb en/of firewire (kleine aansluiting) kunnen net zoals de Externe HDD, ook moet ie best snel kunnen branden.

Ik stel nu wel n aantal eisen waar dat hij aan voldoen moet want k kan gewoon geen wijs uit alles op t forum concrete antwoorden kan ik niet echt vinden, dus daarom vraag ik jullie om n direct antwoord.

_/-\o_ Alvast bedankt voor jullie hulp tweakers _/-\o_

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Zo'n complete kit zal je niet direct vinden.

Er bestaan echter wel enclosures waar 2 5,25 inch drives inpassen. Ziet er ongeveer hetzelfde uit als een kleine barebone pc.

Die sluit je aan via firewire (bij voorkeur) en hebben een master - slave combinatie op één ide kanaal.

Voordeel is hier dat je een config naar wens kunt maken, bvb een NEC-3520 en een Maxtor Diamond Max 10.

edit: via search kan je ook enkele dingen vinden (onderstaande komen wel uit m'n bookmarks):

Verwijderd in "Dual externe HDD cases firewire of usb2"
Verwijderd in "externe behuizing voor 4 hardeschijven"
sig69 in "externe HD: Master / Slave mogelijk"
Dubbele externe firewire behuizing

[ Voor 42% gewijzigd door Tom_G op 12-01-2005 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde eigenlijk 2 losse componenten maar had t verkeerd genoteerd

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 18:02 ]

Verwijderd

Ik denk dan aan diversen : Kant en klare oplossingen, dus behuizing met al en een HD erin. Of kiezen voor een lege behuizing, zodat je zelf de optie heb om erin te stoppen wat je wil ;)

Een beetje zoekwerk zelf word wel gerespecteerd :)

http://www.computerland.n...?page=producten&catid=470

of

http://www.dixons.nl/Stor...es&scindex=0&startrange=0

Genoeg keuze lijkt me, toch ?

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus n kant en klare hebben en niet al da zelf getweak :P

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Dan is het toch vrij simpel? Koop je bvb een OneTouch van Maxtor en een externe usb 2.0 + fw DVD-RW van Plextor. Klaar!

[ Voor 10% gewijzigd door Tom_G op 13-01-2005 11:23 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:57
Kijk hier voor externe harde schijven en zoek er zelf review bij zodat je weet wat een goede keus is.

Klik hier voor branders (zoek zelf de externe branders eruit, wat niet moeilijk is door de benamingen usb 2.0 en firewire)

Een beetje zelf zoeken mag ook wel...

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Ik vind dat sommige Tweakers wel heel makkelijk zeggen "zoek maar" of "kijk maar hier of daar".
Wellicht dat er mensen zijn met praktische ervaringen met bepaalde apparaten en/of merken, dan is een forum toch een uitstekend middel om deze informatie te vragen en te delen?

Ik zoek ook een externe dvd-writer, maar het aanbod is zo enorm, ik vind het lastig om een keuze te maken. En misschien zijn er nog wel dingen die ik vergeet/over het hoofd zie waar ervaren gebruikers op kunnen tippen.

Ik zou in ieder geval nog wel helder willen hebben of een firewire of USB 2.0 dvd-writer beter is. Ik had eens gelezen dat dat firewire was, omdat de snelheid van USB afhankelijk is van je cpu en firewire is echt dedicated (zeg ik dat goed?).
Maar hier op m'n werk zaten ze me raar aan te kijken toen ik dat zei, dus ik weet nog niet zo veel.

Plextor is jarenlang geloof ik al een all-round goede brander, maar je betaalt er ook wel voor. Ik hoorde van een collega dat NEC ook een goeie is en dat voor audio cd's Yamaha goed is.
Anyone on that?
Pagina: 1