emtec 8x +R media enkel beschrijfbaar op 2,4x met NEC 3500A

Pagina: 1
Acties:

• lloerdy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 18:37
ik heb overlaatst een vrij groot deel emtec dvd's gekocht.
De schijfjes zelf zijn 8x +R, maar elke writing software wil ze slechts op 2,4x schrijven.

Ik heb op internet wat afgezocht, maar heb niet echt iemand gevonden met hetzelfde probleem :/
laat staan een oplossing :/. ik heb naar emtec zelf al gemailed met mijn probleem. maar dat is blijkbaar één adres voor heel europa, en ik wil nu niet echt wekenlang wachten op een (meer dan waarschijnlijk nietszeggend) antwoord.
mijn writer heeft de laatste firmware update en andere 8x media kan hij weldegelijk aan op 8x.

is het mogelijk van die schijfjes toch op een veilige manier op 8x te schrijven of ga'k er beter mee terug? :\ (als dat al gaat)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:56
NEC firmware is waarschijnlijk nog niet bekend met de mediacode van deze disks en neemt daardoor de laagst mogelijke snelheid. Niks aan te doen dan afwachten op een update van NEC of een gehackte firmware.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de mediacode (MID) van de schijfjes, bijvoorbeeld met Nero CD Speed via Extra > Schijfinfo. Dan kun je die code opzoeken in het topic over media compatibiliteit voor de NEC 3500.
Het kan best zijn dat er al een nieuwe firmware is die hem sneller brandt.

• lloerdy
bij code staat gewoon een '-'

:\
bizar

• lloerdy
Manufacturer : MJC 003
Code : -
Disc Type : DVD+R
Usage : General
Recording Layer : -
Recording Speed : 2.5 X
Capacity : 4.38 GB
4700375040 Bytes
Additional Capacity : -
Overburn Capacity : -

krijg ik bij die disc info :\
iemand die weet wat die mjc 003 is? of waarom daar geen mediacode opstaat? :?

• lloerdy
*up*
niemand die weet wat het betekent als er geen mediacode op het schijfje staat? :?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een goed teken is het niet. Je kunt eens op club.cdfreaks.com in het forum voor NEC vragen of een van de firmware-hackers een aanpassing wil doen voor deze media om ze wat sneller te laten branden. Wie weet...
Pagina: 1