[ConsoleOne] NDS objects kopiëren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 00:21

RMYuma

The disguise is complete!

Topicstarter
Graag zou ik onder ConsoleOne NDS objecten, zoals NAL-objecten kopiëren van de ene container naar een andere container onder dezelfde tree.
Met ConsoleOne kun je standaard wel voor "Move" kiezen, maar een "Copy" actie kan ik niet vinden.

Ik heb al op google, de Novell site en hier op forum gezocht, maar kan alleen een snapin voor NWAdmin vinden. Ik heb echter een snapin voor ConsoleOne nodig.
We helpt me op weg?

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Move PNS > NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52425

Novell heeft dat bewust gemaakt; het zijn immers unieke objecten. Maar een nal-object (applicatie-object zul je bedoelen) kan indirect wel.... je maakt een nieuw applicatie-object aan en verwijst naar een bestaand applicatie-object. Dat kan dus wel.

Wat wil je nog meer kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
Anoniem: 52425 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:57:
Novell heeft dat bewust gemaakt; het zijn immers unieke objecten. Maar een nal-object (applicatie-object zul je bedoelen) kan indirect wel.... je maakt een nieuw applicatie-object aan en verwijst naar een bestaand applicatie-object. Dat kan dus wel.
Ik bedoel inderdaad applicatie-objecten. Je biedt weliswaar een werkende oplossing aan, maar in mijn geval moeten er 600+ applicatie-objecten gekopiëerd worden naar een andere container.
Om dit nu stuk voor stuk te doen via het aanmaken van nieuwe objecten op basis van de oude, zou te omslachtig zijn. Ik zoek dus eigenlijk een tool of een C1 snapin, waarmee ik meerdere objecten in een keer kan kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:28

Jaymz

Keep on moving !

http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1016.html en http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1681.html lijken wel een beetje op hetgeen je zoekt, waarschijnlijk niet 100% maargoed ;)

Coolsolutions staan sowieso vaak handige / leuke dingen in, zo nu en dan eens een kijkje nemen kan handig zijn ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Jaymz op 13-01-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je niet dichterbij je doel kunt komen zo snel als met http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1016.html . Vanwege de eigenschappen van een appl-object kun je echt niet alles 1 op 1 kopieren. Nuttige tool. Zoiets gebruik ik voor het kopieren van policies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja.... waarom wil je dat doen, 600 apps kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
Dit heeft met een testtraject te maken mbt tot een migratie naar Windows XP SP2 op onze clients.
In deze testfase hebben we de opdracht gekregen eerst alle applicatie-objecten te kopiëren naar een aparte testcontainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje vreemd idee.... zou niet weten wat dat voor nut heeft. Maar goed... ik ken jullie situatie niet verder. Ik hoop dat het verder lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
De reden hiervoor is tijdwinst.
Zodra we de applicatie-objecten gaan testen, gaan we ze tevens opschonen.
In het verleden zijn de snapshots haast 1 op 1 overgenomen, wat resulteerde in een hoop vervuiling in de applicatie-objecten.
Tijdens de opschoonactie kan er echter wel eens wat mis gaan, waardoor we in het normale geval afhankelijk zouden zijn van een restore van tape, wat voor onze situatie door bezetting niet mogelijk is. :)

Pagina: 1