Ik ben bezig om een webpagina te maken welke gebruik maakt van mssql en van php. Dit alles draait op m'n server thuis op een IIS6 webserver. Hier werkt alles goed, als ik het echter op m'n laptop probeer te draaien met IIS5 mssql en php krijg ik de volgende error:
Fatal error: Call to undefined function: mssql_error() in c:\inetpub\wwwroot\lumc php\userToevoegen1.php on line 47.
De regel waar dit in fout gaat ziet er als volgt uit:
$result = mssql_query($query) or die ("FOUT: " . mssql_error());
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- IIS opnieuw installeren
- PHP.ini controleren... (ik heb daar 3 maal gechecked of de extension dir goed staat en of de ; weg is voor de php_mssql.dll regel...
- Zoeken op internet, hier is niet veel uit te halen
- SQL rechten gecontroleerd dat de gebruiker alles mag enzo
Als ik de or die (....); weghaal dan werkt de code wel gewoon helemaal, de gegevens worden gewoon toegevoegd aan de database.
De gegevens worden overigens ook toegevoegd als ik de code met dat stukje erbij wel uitvoer, hij geeft dan de error, maar als je dan in de database kijkt staan de gegevens er wel gewoon bij.
Iemand nog ideeën wat ik kan proberen?
Fatal error: Call to undefined function: mssql_error() in c:\inetpub\wwwroot\lumc php\userToevoegen1.php on line 47.
De regel waar dit in fout gaat ziet er als volgt uit:
$result = mssql_query($query) or die ("FOUT: " . mssql_error());
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- IIS opnieuw installeren
- PHP.ini controleren... (ik heb daar 3 maal gechecked of de extension dir goed staat en of de ; weg is voor de php_mssql.dll regel...
- Zoeken op internet, hier is niet veel uit te halen
- SQL rechten gecontroleerd dat de gebruiker alles mag enzo
Als ik de or die (....); weghaal dan werkt de code wel gewoon helemaal, de gegevens worden gewoon toegevoegd aan de database.
De gegevens worden overigens ook toegevoegd als ik de code met dat stukje erbij wel uitvoer, hij geeft dan de error, maar als je dan in de database kijkt staan de gegevens er wel gewoon bij.
Iemand nog ideeën wat ik kan proberen?
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate