4 maand breedband in Nederland

Pagina: 1
Acties:

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
een kennis (Belg) van mij gaat op stage in Amsterdam gedurende 4 maand. Graag had die op een of andere manier een breedband internetaansluiting gehad. Blijkbaar is het een hele sinecure om een abonnement te kunnen regelen voor 4 maand. Aangezien die persoon geen Nederlander is en ook niet precies weet naar welke providers zich allemaal te keren: zijne er tweakers die Nederlandse providers kennen die een breedbandaansluiting zouden aanbieden voor een zo korte periode als 4 maand?

edit:
Die persoon zal op een apartement zitten waar vermoedelijk nog geen telefoonlijn is

[ Voor 10% gewijzigd door needless to say op 12-01-2005 11:30 ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
Zover ik weet heeft elke breedbandprovider een jaarcontract van minimaal een jaar. Ik denk dat er met geen mogelijkheid een provider is die een contact voor 4 maanden wilt afsluiten..

http://specs.tweak.to/5253

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

TeeDee

CQB 241

Ik weet dat Kabelfoon een payperday breedband heeft @ 0,69 per dag.
Weet alleen niet of het in Amsterdam leverbaar is.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik weet niet hoe het bij zonnet zit maar daar heb je tegenwoordig inbel-ADSL. Je betaald dus voor de tijd dat je online bent. Het is niet de perfecte oplossing maar in ieder geval kan je het zo lang/kort/vaak gebruiken als wilt en zit je dus niet vast aan een jaar-contract.

edit:

Ik moet lezen, hij heeft waarschijnlijk geen telefoon, ja dan weet ik het niet :/ .

[ Voor 16% gewijzigd door G F0rce 1 op 12-01-2005 11:52 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Dimmu schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:46:
Zover ik weet heeft elke breedbandprovider een jaarcontract van minimaal een jaar. Ik denk dat er met geen mogelijkheid een provider is die een contact voor 4 maanden wilt afsluiten..
Waarschijnlijk wel als je voor een jaar betaald. Moet je wel zorgen dat ze de lijn weer vrijgeven voor de volgende gebruiker. Er zijn mensen die verhuizen binnen de periode (naar waar de service niet geleverd wordt (belgie bijvoorbeeld)) of hun telefoon moeten opzeggen. Ze willen dan wel hun geld zien. Op dezelfde manier kan hij een telefoonabbonement nemen (indien nodig). Is alleen wel een dure grap. (8 maanden voor niets betalen)

Ik heb hier binnen GoT al iets eerder over gezien. Zoek eens naar verhuizen en ADSL. En dan met name naar buiten leveringsgebied verhuizen.

[ Voor 9% gewijzigd door ritsjoena op 12-01-2005 11:54 ]

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
Hoeft toch geen probleem te zijn? Gewoon een standaard abo afsluiten bij een willekeurige provider. Na 4 maanden zeg je deze gewoon op vanwege verhuizing. Bij iedere verhuizing buiten het leveringsgebied (en hij gaat terug naar Belgie neem ik aan) heeft hij het recht zijn abo meteen op te zeggen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

:) 2x een proefabbo??

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
er zal geopteerd worden voor een goedkoop chello-abo dat door vier mensen gedeeld zal worden. Het dient immers enkel voor mail/msn en een beetje surfen. En mss de volgende huurder vragen het abo over te nemen.

Nu zou dit natuurlijk op tijd aangevraagd moeten worden. Hier in België duurt de activatie van een ADSL-lijn zowat 1 week. Hoe lang duurt de activatie van een chello-lijn? maw hoeveel op voorhand moet dat ongeveer aangevraagd worden. Kwestie dat die persoon daar niet een jaar internet betaalt om er maar 1 maand op te kunnen zitten bvb :p.

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Wardriven mayb? :D

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Of spreek gewoon iets af met de buren? Accespointje aan de router van de buren hangen, buren betalen, en na 4 maanden ben je klaar.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met chello moet je rekenen op 2 a 4 weken als echt wil gaan internetten. Vrij snel vind ik opzich :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
The Real Falcon schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:07:
Met chello moet je rekenen op 2 a 4 weken als echt wil gaan internetten. Vrij snel vind ik opzich :)
Dat zoiets in Nederland geaccepteerd word..... Hier in de VS belde ik op Vrijdag naar de kabelmaatschappij, en ze boden mij aan op Zaterdagmiddag digitale televisie en Internet aan te sluiten.

Verder is het trouwens zo dat Chello je niet kan verplichten te betalen voor een abonnement als ze niet kunnen leveren. Je hebt een jaarcontract, en als je van Amsterdam verhuist naar Zeewolde waar ze ook Chello hebben dan moet je het jaarcontract uitzitten. Verhuis je na 4 maanden van Amsterdam naar Utrecht waar ze Casema hebben, dan wordt het contract gewoon opgezegd zonder enig probleem.

Als in dit geval de Belg zich in Amsterdam inschrijft, en zich na 4 maanden weer uitschrijft om weer naar Belgie te verhuizen, dan kun je het contract gewoon verbreken. Chello heeft namelijk de wettelijke verplichting om ook te leveren in dat jaar contract. En als ze dat niet meer kunnen dan houdt het op.

Met ADSL ligt het iets anders, omdat je meestal als voorwaarde een gratis modem erbij krijgt, en ADSL is nu zo'n beetje in het hele land te verkrijgen, dus die truuk werkt dus alleen als je naar een boerderij verhuisd, of naar het buitenland.

In dit geval moet de Belg gewoon Chello aanvragen, en na 4 maanden aangeven dat ie naar Belgie verhuisd. Met uitzondering van de gigantische administratieve rotzooi die UPC er regelmatig van maakt verwacht ik geen problemen. Zeker niet als je de betaling handmatig doet :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• DynaMikeY
  • Laatst online: 20-02 11:20

DynaMikeY

1976 Kever 1300

The Real Falcon schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:07:
Dat is ook onzin... ik heb nog nooit meegemaakt dat het bij iemand zo lang duurde. 1-2 weken lijkt me een realistischer schatting.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

DynaMikeY schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:08:
[...]

Dat is ook onzin... ik heb nog nooit meegemaakt dat het bij iemand zo lang duurde. 1-2 weken lijkt me een realistischer schatting.
Hahahha, ik zal je hem nog steker vertellen. Je loopt naar een UPC center met je legitimatiebewijs en je haalt een starterpakket op en je hebt binnen 2 uur internet :9

/dev/null

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
I_Stealth_I schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:35:
Hahahha, ik zal je hem nog steker vertellen. Je loopt naar een UPC center met je legitimatiebewijs en je haalt een starterpakket op en je hebt binnen 2 uur internet :9
Precies. Er is geen lijnmeting nodig, geen dure installatie...... kabelmodem meenemen, thuis aan het kabelnetwerk hangen en klaar is kees. Zolang je maar ergens een contractje ondertekend en een geactiveerd modem in je handen geduwt krijgt gaat het allemaal wel werken! :Y

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Ik wou net zeggen, ik weet niet waar hij in A'dam terecht komt, maar met iemand meeleechen van zijn wlan is nieteens zo'n slecht idee denk ik.

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1