Toon posts:

Computer start uit zichzelf opnieuw op

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren een nieuw moederbord, processor, geheugen en videokaart gekocht.

Mobo: Asus k8v SE Deluxe
Proc.: AMD 64 3000+
Geheugen: 512 MB 400Mhz
Videokaart: ATI Radeon 9550 256mb

Alles in een nieuwe behuizing gezet en xp erop gegooid. Alles werkte prima, totdat ik het installatie CD'tje van mijn mobo erin gooide. Hij moet daarna opnieuw opstarten, maar vlak voordat hij xp heeft opgestart, start hij automatisch opnieuw op?! XP opnieuw installeren helpt niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. De specs zijn incompleet en we kunnen nergens uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is niet de bedoeling hier op GoT ;)

Zoals in de [faq]registratievoorwaarden[/] en het onderliggende forumgedrag gedeelte staat uitgelegd, verwachten we hier op GoT dat je over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Dat zien we hier dus helaas niet terug. Hetgeen je had moeten doen is o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen eer je een topic opent. Hier in PMG zijn dat dus PMG FAQ en PMG Beleid. Beiden verwijzen ze naar de handige Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, waarmee je in principe al een heel eind verder moet kunnen komen en in het Beleid staat hoe je zo'n "Help, mijn PC doet het niet!" topic behoort te starten :)

Tip voor de toekomst: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum door. Daarin staat namelijk wat je minimaal moet kennen cq uitvoeren voordat je een topic start ;)

Dit topic is gesloten.