[Exchange 2003] Installatie fout

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik krijg tijdens de installatie van echange 2003 althans op het moment dat ik kies Typical een installatie fout met de volgende melding.

The Component "Microsoft Exchange Message and Collaboration Services" cannot be
assigned the action "Install" because:
- You either do not have permissions to complete this operation or Active Directory has not replicated all the necessary permissions to modify Echange components and that replication is complete before running setup.

Ik ben ingelogd op het systeem als een gebruiker met de zelfde rechten als een administrator dus een rechten probleem kan het volgens mij niet zijn.

Ik heb exchange 2003 al meerdere keren met suc6 geinstallleerd maar dit probleem ben ik nog niet eerder tegen aangelopen iemand een idee?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Dennis
  • Laatst online: 23:04
En /domainprep en /forestprep heb je al gedaan? En de server waarop je Exchange 2003 installeert is dat je enige domeinserver of niet?

• cool0
Forestprep en domein prep zijn beide uitgevoerd en ja het is de enige PDC in het domein ook tevens de enige server.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Volgens mij is het alleen mogelijk om Exchange te installeren als Administrator en niet als een gebruiker met dezelfde rechten. Dus log eens in als Administrator, en probeer opnieuw :)

Nu ook met Flickr account

• cool0
probleem heb ik al gevonden. Ik heb domain prep en forest prep onder het acount van de admin gedaan nu heb ik een hele leuke collega die het leuk vindt om de adminstrator weg te gooien wegens security reasons. Waardoor ik de rechten dus niet had nu heb ik met een nieuwe gebruiker forest en domain prep nog een keer gedaan en ben ik op dit moment de installatie aan het draaien. Als je wil dat iets goed gebeurd dan moet je het zelf doen :)