Toon posts:

NetWare 4.11 loopt vast bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van mij waar ik nu zit, wil de server niet meer opstarten.

Novell start ie nog wel op maar blijft hangen bij:
"Netware miscellaneous attributes filter"

Vervolgens doet ie niks meer, Numlock lampjes werken nog wel maar de server zelf start niet door

Weet iemand wat hier aan de hand is, ik kan niks vinden, Scandisk op de schijven gedaan met oppervlaktecontrole, deze vind ook niks

Het is een zelfbouwer waarvan ik de specs niet precies weet omdat wij deze server niet geleverd hebben.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

De specs (SCSI/IDE?) zijn in dit geval wel handig. Dit is een (standaard) melding die je krijgt bij het opstarten van een .cdm driver.

Wat we verder nodig hebben is de NetWare versie (4.0, 4.1, 4.11, 4.2) en Patch Level. Waarschijnlijk is er op Google ook nogal wat te vinden over deze melding. Het is in ieder geval GEEN foutmelding.

[ Voor 3% gewijzigd door JoetjeF op 12-01-2005 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik mij kan herinneren is het een 4.11 server. Patch level kan je ik je sowieso niet vertellen. Het is een nieuwe klant waar we nog geen inventarisatie hebben gedaan.

wat ik op google gevonden heb is het volgende:

http://www.google.nl/sear...+attributes+filter%22&lr=

Ik weet ook dat het geen foutmelding is, dat heb ik ook nergens gezegd. maar mijn kennis van novell is niet bijster groot, vandaar dat ik zo veel ik weet hier post.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Voor mij trouwens ook best lang geleden dat ik iets met NW 4.x gedaan heb, dus het kan zijn dat sommige dingen niet werken :)

Kan je zien wat het laatste commando is dat uitgevoerd wordt?

Wat je anders ook kan proberen is om de startup.ncf file uit te printen (of over te schrijven) en dan de server opstarten met server.exe -ns -na (ns=no startup.ncf, -na=no autoexec.ncf). Dan kan je handmatig de commando's uit startup.ncf invoeren en kijken waar hij hangt en/of je misschien eerder foutmeldingen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
JoetjeF schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:28:
Voor mij trouwens ook best lang geleden dat ik iets met NW 4.x gedaan heb, dus het kan zijn dat sommige dingen niet werken :)

Kan je zien wat het laatste commando is dat uitgevoerd wordt?

Wat je anders ook kan proberen is om de startup.ncf file uit te printen (of over te schrijven) en dan de server opstarten met server.exe -ns -na (ns=no startup.ncf, -na=no autoexec.ncf). Dan kan je handmatig de commando's uit startup.ncf invoeren en kijken waar hij hangt en/of je misschien eerder foutmeldingen geeft.
Ik heb de server inderdaad opgestart met server.exe -ns -na, hierna ging ie wel door.

Daarna load ideata gedaan, dit ging ook goed,

echter ALLES wat ik hierna deed ging fout.

In de bios zag ik wel dat de naam van de cd speler een beetje vreemd werd weergegeven. C%eative ipv Creative bijvoorbeeld.

Dus server opengeschroeft, kabel uit cd speler getrokken en de server weer een schop gegeven... Nu is sys aan het mounten... ben benieuwd of ie nu verder gaat

[Update]

Jawel, hij gaat nu door. Server is compleet opgestart en de cd gaat niet meer gebruikt worden.

Thnx voor de help!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 12:02 . Reden: Oplossing gevonde!! ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:59:
[...]
In de bios zag ik wel dat de naam van de cd speler een beetje vreemd werd weergegeven. C%eative ipv Creative bijvoorbeeld.
[...]
[Update]

Jawel, hij gaat nu door. Server is compleet opgestart en de cd gaat niet meer gebruikt worden.

Thnx voor de help!!
Wel apart dat hij daarop blijft hangen. Maargoed, blij dat het weer werkt :)

Heb je in ieder geval een nieuw projectje: nieuwe server en upgrade naar NW6.5 ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:20:
maar mijn kennis van novell is niet bijster groothier post.
Dat is te merken :P >:) , titel edit dus })

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:12:
[...]

Dat is te merken :P >:) , titel edit dus })
Hmm jah, ook dat bedoel ik

Tering, ik voel me opeens een enorme M$ Nerd zo :|

Novell en netware is toch 1 pot nat? :P
JoetjeF schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:09:
[...]

Wel apart dat hij daarop blijft hangen. Maargoed, blij dat het weer werkt :)

Heb je in ieder geval een nieuw projectje: nieuwe server en upgrade naar NW6.5 ;)
Nou DAT dacht ik dus niet :D

Als de klant overgaat dan is het minstens Windows.. Daar ben ik wat meer vertrouwd mee :)
Pagina: 1