lensopbouw (groepen/elementen)

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Bij alle lenzen staat het onderwerp lensopbouw maar is dit intressant om te weten is een lens met meerdere elementen beter of juist niet?
kan iemand hier iets oververtellen.

heb gezocht op google en op got maar je komt iedere keer uit op specificaties van lenzen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40

YellowCube

Wait...what?

volgens mij (maar mijn Optica colleges zijn al wat weggezakt) loop je met meer elementen juist meer kans op abberaties (afwijkingen).
Minder is, als ik het goed begrepen heb, juist beter.

Maar volgens mij komt er wel iets meer bij kijken dan alleen deze simpele regel (van wat voor 'n gals zijn de elementen gemaakt etc)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

MantaMania, ik heb het al eerder gezegd en doe het nu nog maar 1 keer, hierna kan je andere maatregelen verwachten: je zal toch echt meer moeite doen dan dit. Sowieso is deze topicstart erg wazig: of een lens met meerdere elementen beter is of niet, hangt van veel factoren af. Met wat goed google-werk kom je daar echt wel achter, heus waar.

Verder toont 'heb gezocht op google en op got' niet echt veel inzet: laat zien hoe je gezocht hebt, wat je gevonden hebt, en waarom het je vraag/probleem niet heeft beantwoord. Zie dit deel en het deel daaronder voor wat er verwacht wordt van users hier op GoT qua inzet. Deze gaat iig dicht omdat het echt wel te vinden is met wat moeite: probeer verschillende keywords, verschillende foto-sites, etcetera.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.