PC crasht met Football Manager

Pagina: 1
Acties:

• mbiesheuvel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik heb gister een MDT Dimm 512 MB in mijn computer erbij gezet. Ik heb nu 1 GB aan ram geheugen. Mijn processor is een Intel Pentium 4 2 Ghz en mijn OS is Win XP home sp2.

Nadat ik de ram erin had gestopt heb ik een nieuwe spel gestart in Football Manager. Omdat ik nu redelijk wat geheugen heb heb ik 4 competities geselecteerd waarvan van elk land de 1e competitie (engeland, italie, spanje en nederland).

Het spel maken gaat allemaal nog goed maar als ik dan ff bezig ben en ik ga zeg maar van men teamscherm naar het spelers zoeken scherm dan crasht mijn pc. het scherm freezed dan en als ik muziek aant afspelen ben dan hangt die (kut geluid!). Alleen een reboot helpt dan.

Ik heb dit 's zomers ook welis gehad als het warm was, maar ik heb een tooltje van men moederbord gedownload (Aopen AX4B pro) en die gaf aan dat men temperatuur van de CPU maar een graad of 45 is. De temeperatuur van de behuizing is maar 25 graden dus aan de temp kan het niet liggen...

Ik denk dus dat het aan het geheugen moet liggen. Maar hoe kan ik dat controleren?

Ik heb al geprobeerd om memtest86 te downloaden en op cd te zetten. Maar als ik die dan als bootable brand en de pc laat opstarten dan zegt die wel dat er een bootable cd in zit maar hij laad de test niet....

Ik kan er ook geen floppy van maken omdat die dan een fout geeft dat ik windows gebruik en dan kan die de bestanden niet op diskette zetten..

Heeft iemand een idee?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

moet je niet eerst op een knop drukken voordat hij vanaf de cd boot? Dat is bij de windows installatie wel zo.

En wat voor cd is het CD-RW of CD0-R

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• mbiesheuvel
knop drukken helpt niet..

Verwijderd

Op een floppy zetten wil ook wel eens helpen

Ik neem aan dat je al wel de laatste (officiele) update van sigames.com hebt gehaald

• mbiesheuvel
Ik heb de volgende 2 testen gedaan:

De microsoft windows test:

Pass: 1 Test: 4 of 8
Testname: Stride6 (cache enabled)
Test Description: Uses a stride-6 pattern to simulate a checkerboard of ones and zeroes

Bij deze test liep mijn pc vast...

Deze tests waren wel gelukt:
Mats +, INVC, LRAND

Memtest86+:

Pass 38%
Test 802%

Test 5 [Block move, 64 moves]

Hierbij loopt die ook vast..

Ik heb net de test uitgevoerd op deze 3 instellingen:

2x Twinmos 256 mb pc2100 ddr/cl2.5 + 1x MDT DDR 512 MB PC400 cl2.5 => crash
1x Twinmos 256 mb pc2100 ddr/cl2.5 + 1x MDT DDR 512 MB PC400 cl2.5 => crash
2x Twinmos 256 mb pc2100 ddr/cl2.5 => geen crash 0 errors
1x MDT DDR 512 MB PC400 cl2.5 => geen crash 0 errors

Het ziet er dus naar uit dat de 2 merken elkaar niet echt liggen... Weet iemand een site waar dit bevestigt wordt.. Ik heb al gezocht maar kon niks vinden erover op de fabrikanten sites..

Of weet iemand misschien met welk merk ze wel goed samenwerken?

Verwijderd

In de FAQ over je moederboard kwam ik tegen:

Q3948: How to install memory in AX4B/AX4B Pro? What are the limitations?
Due to the Intel 845 chipset's specification, it only supports two double side DIMMs (2 full banks). We design the boards to support 3 DIMMs with the following conditions: DIMM1: Free to use single or double sided memory. DIMM2/3: Since they are shared, you can use only 1 double sided OR (1 or ) 2 single sidded memory.
Pagina: 1