Toon posts:

Word2003 -Pagina instelling opslaan voor meerdere printers

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik zit met het volgende probleem in Word2003:

Ik kan de pagina instellingen (zoals de te gebruiken papierbak in de printer) gewoon wijzigen en als ik het dan afdruk dan is dat correct.

Ik heb echter meerdere (dezelfe type) printers staan en wil op meerdere printers printen. Echter, zodra ik een nieuwe printer kies bij het afdrukmenu, worden de opties onder pagina-instellingen weer gereset (de papierbak komt weer te staan op auto-select).

Weet iemand hoe je kunt instellen dat de pagina-instellingen vast staan voor elke printer?

Alvast bedankt!

Gr. Jos :)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 02:03

sus

is druk :+

Zit dat niet gewoon in de printereigenschappen die je via het Configuratiescherm kan vinden?

Daar waar je dus ook kan kiezen om hem standaard op economisch af te laten drukken, standaard op Landscape ipv Portrait. Snuffel daar eens rond.

[ Voor 45% gewijzigd door sus op 12-01-2005 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook gekeken inderdaad, maar hier kon ik tot nog toe niet de oplossing terug vinden. Na nader onderzoek ben ik er achter gekomen dat de instellingen wel worden onthouden zolang ik een dezelfde type printer kies bij het afdrukken (klinkt ook logisch ). Zodra ik een ander type printer kies worden de pagina-instellingen niet overgenomen. |:(

Verwijderd

Heb je buitenom Word de printing preferences ingesteld of alleen in Word? Buitenom werkt namelijk normaalgesproken wel, binnen Word werkt het alleen zolang je naar dezelfde printer blijft printer (wat dus niet het door jou gewenste resultaat oplevert).

PS Buitenom Word is dus in Windows Printer Manager

Verwijderd

Topicstarter
Buitenom staan alle instellingen op standaard en autoselect e.d.
De bedoeling is dus om in Word2003 de pagina instellingen aan te passen. Vervolgens het document printen op verschillende printers (2 verschillende types) met dezelfe pagina instelling in word. Dit lukt alleen niet (zodra er wordt geprint naar een andere printer veranderen de pagina-instellingen). In ons vorige systeem lukte dit nog wel.. daar gebruikten we Word97.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:41:
Buitenom staan alle instellingen op standaard en autoselect e.d.
De bedoeling is dus om in Word2003 de pagina instellingen aan te passen. Vervolgens het document printen op verschillende printers (2 verschillende types) met dezelfe pagina instelling in word. Dit lukt alleen niet (zodra er wordt geprint naar een andere printer veranderen de pagina-instellingen). In ons vorige systeem lukte dit nog wel.. daar gebruikten we Word97.
Als je het hebt over "ons vorige systeem" bedoel je dan een andere machine of installatie?

Volgens mij moet je namelijk die standaard pagina instellingen in Windows instellen zodat Word daar gebruik van kan maken. Als je het vanuit Word wil doen, dan kan dat geloof ik wel maar uiteindelijk wordt dan wederom de default prefs in Windows gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Hiervoor werkte ik in windows nt met Word 97, daar ging het wel goed.
Nu log ik in via een terminal server sessie. Daar staat Word 2003. Ik kan daar ook zelf printers installeren en instellen.
Ik heb het probleem inmiddels maar doorgegeven aan systeembeheer, dan kunnen zij eens een blik erop werpen. Mijn nieuwsgierigheid is wel groot, maar dit probleempje begint nu toch wel iets te veel tijd in te nemen. Mocht ik een oplossing doorkrijgen dan zal ik het hier ook nog even neerzetten, voorals er nog mensen even nieuwsgierig zijn :)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:59:
Hiervoor werkte ik in windows nt met Word 97, daar ging het wel goed.
Nu log ik in via een terminal server sessie. Daar staat Word 2003. Ik kan daar ook zelf printers installeren en instellen.
Ik heb het probleem inmiddels maar doorgegeven aan systeembeheer, dan kunnen zij eens een blik erop werpen. Mijn nieuwsgierigheid is wel groot, maar dit probleempje begint nu toch wel iets te veel tijd in te nemen. Mocht ik een oplossing doorkrijgen dan zal ik het hier ook nog even neerzetten, voorals er nog mensen even nieuwsgierig zijn :)
Flinke kick, heb je dit nog op kunnen lossen? Ik zit met exact hetzelfde (vervelende) probleem namelijk, ik heb wat standaard sjablonen binnen onze organisatie echter door gebruik van verschillende printers komt het papier op een andere printer niet uit de juiste lade.
Pagina: 1