Toon posts:

Inspiron 8600 error #M1004

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell Inspiron 8600 en ik heb het volgende probleem. Regelmatig krijg ik bij het aanzetten en opstarten van mijn laptop een piepje en de volgende melding met error code #M1004:

"Your system automatically powered itself off because it became warmer than expected. This may have been caused by:
o) operating or storing the system in an enviroment where the ambient temp is too high or,
o) obstructing the air flow from the system fan vents.

Waar ligt dit aan? Ik kan op F1 drukken en dan gaat Windows gewoon verder met opstarten en is er niks aan de hand. Ik heb verder NOOIT last van overheating van het systeem, ook niet bij zware spellen en films etc. De fans zijn ook niet geblokkeerd (misschien vies?) De temperaturen van de GPU blijven na het gamen zelfs rond de 60 graden. Is deze melding iets waar ik me zorgen over moet maken? Zou het aan de bios software kunnen liggen, dat deze de melding onterecht weergeeft ofzo? Ik wil geen schade toebrengen aan mijn laptop dus als het iets ergs (hardwarematigs) is wil ik dat graag weten.

Alvast bedankt!

Miriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update je bios, op de Dell support site kan je de laatste nieuwe vinden. Als je geen floppydrive hebt kan je met Nero ('k weet niet of het met andere programma's ook kan) een bootable cd branden die een floppydrive emuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Bios heeft al de nieuwste versie.....nog andere suggesties? Ik had overigens geen floppy nodig om de bios te updaten, gewoon het bestandje aanklikken en alles gaat vanzelf. Ik vond echter wel dat de bios update niet elegant gaat (fans beginnen te loeien en computer gaat ineens uit. De bios is wel gewoon geupdate en geeft de juiste versie aan dus dat zal wel normaal zijn....