Toon posts:

Afspelen van films stottert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn computer, zodra ik namelijk eeen film afspeel stottert deze heel erg. Dit is heel raar want hij heeft het wel gedaan. En hij moet het ook gewoon kunnen.

Ik heb een

Intel Pentium III 766 Mhz
192MB RAM
14GB HDD
Videoadapter: Intel 82810e graphics controller --> versie van driver is 6.13.1.3198
Verder heb ik een 17 inch monitor

Ik heb het probleem met alle soorten video formaten, DVD,DIVX,XVID en de rest van de zooi

Heeft iemand misschien enig idee hoe het komt dat ik dit probleem heb, en hoe ik het kan verhelpen??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen?

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad met DVD's. Het bleek dat mijn DVD-ROM in PIO mode draaide in plaats van UDMA mode. Met de search heb ik hier over een topic gevonden waarin de oplossing beschreven staat.

Deze dus:
DVD op PIO mode in WinXP!?

[ Voor 15% gewijzigd door Stubby op 12-01-2005 10:36 ]

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 15:23

mickjuh

Good news everyone!

Ik wou eigenlijk zeggen "je hebt ook wel erg weinig werkgeheugen etc. etc." maar mijn vader heeft zelfs minder en die kan het nog draaien.

Wat voor codecs gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

heb je al eens je processen gechecked, je virusscanner uitgezet of minder laten checken, je firewall even uit gezet, minder applicaties open, in de periode nog een update/upgrade uitgevoerd van je viewing software

welk os gebruik je is dit verandert

allemaal vragen op jou vragen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf geprobeerd te zoeken naar betere drivers voor mijn videokaart, maar volgens mij(voor zo ver ik kon vinden) was dit de nieuwste.

Ik heb alle codecs gedownload die er zijn (kazaa mega codec pack)

en verschillende players geprobeerd,zoals: wmp, bsbplayer, divxplayer en powerDVD

Trouwens bedankt voor de snelle reacties :)

Ik heb me processen gecheckt en alles wat zuipt is de film, verder staat alles op 0 verder heb ik altijd als ik een film afspeel alles afgesloten
Ik heb me virusscanner, en fire wall uitgeschakeld

Ik heb Windows XP SP2 (was orgineel toen ik deze comp kocht Windows 98)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 10:41 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

doe anders eens een update van je codecs, flikker alle overbodige zooi eraf en alleen ffdshow erop, dus niet die uitgebreide pakketten, helemaal niet nodig.
ffdshow installeert alleen die filters die echt nodig zijn, dan moet je alleen nog even de ac3 los installen en kun je 99,5% van alle films afspelen

[ Voor 52% gewijzigd door hufkes op 12-01-2005 10:41 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik proberen

heb het geprobeerd, en kazaa codec pack eraf gegooid, en alleen ffshow erop gezet,

Het beeld loopt nu wel iets soepeler, maar in full screen is ie alsnog stotterend

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 10:46 ]

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kijk bij de eigenschappen in je player welke codec er gebruikt wordt en kijk eens of je processor gebruik onder de 100 % blijft.

Ik heb vroeger een PIII met 128 MB ram gebruikt hiervoor. Alleen mpg ging toen niet goed en bij DivX moest je instellen dat kwaliteit niet belangrijk is.

Het kan zijn dat het door je videokaart en geluidskaart komt. Waarschijnlijk zijn ze allebei on-board. Ze gebruiken dan een deel van je processor kracht. Met nieuwe drivers kan de kwaliteit opgeschroefd zijn ten koste van wat snelheid.

Het kan ook zijn dan je met de instellingen van windows heb zitten rotzooien.
- Ga naar dxdiag en kijk bij tabje beeldscherm of directdraw aanstaat.
- Bij de eigenschappen van deze computer kan je de prestaties ook instellen. Bij Windows 95 staat er een tabje Prestaties, daarin bij geavanceerde instellingen staat beeldscherm en daar moet volledige hardware-acceleratie aanstaan. Ik weet niet hoe het zit bij nieuwere versies van Windows.

[ Voor 30% gewijzigd door Daos op 12-01-2005 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
cpu staat op 100% bij afspelen van een video op voledig scherm. Verder heb ik dxdiag gecontroleerd en hij staat aan. (ook getest en ze doen het goed, geen idee wat het betekend)
iemand nog een idee?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:44:
cpu staat op 100% bij afspelen van een video op voledig scherm. Verder heb ik dxdiag gecontroleerd en hij staat aan. (ook getest en ze doen het goed, geen idee wat het betekend)
iemand nog een idee?
druk er eens een agp kaart in en kijk hoe hij dan loopt, waarschijnlijk trekt hij het dan wel prima.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Het zou ook goed zo kunnen zijn dat je de gewone beeldschermdriver niet hebt geinstalleerd. (dus niet de VGA driver)
Als een van deze twee drivers namelijk NIET geinstalleerd is dan gaat Windows over op software en krijg je inderdaad met dergelijke verschijnselen te maken.

Verwijderd

192 mb geheugen is gewoon te weinig, als ik 256 mb pc 3200 in mijn p4 3.2 ghz heb gaan films ook schokkerig, wat je ook nog kan proberen zijn je chipset drivers installeren, ik had altijd schokkerige voorfilmpjes van spellen, intel drivers erop gezet probleem opgelost.
Pagina: 1