Toon posts:

2 UTP kabels met ductape aan elkaar plakken *

Pagina: 1
Acties:
  • 826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dus, ik zo 2 netwerk kabels gekocht (CAT5)... 1 van 10 meter en 1 van 15 meter (kaal)
nu wil ik deze dus gaan koppelen is het dan mogelijk om draadje voor draadje alle kleurtjes aan de goede kleur te koppelen , doormiddel van het koperdraad aan elkaar vast te maken en daarna om elk apart draadje een stukje tape te doen zodat ze niet met elkaar in verbinding kunnen komen, of heb je hierbij dan dataverlies of werkt het helemaal niet ?

Jullie Twiekers weten dat vast wel antwoord op te vinden, al werkt het niet ....dan ben ik fucked want ik ben al een aardig eind onderweg, alleen die RJ 45 connectortjes moeten er nog op :|

Verwijderd

Gewoon kopjes er opknijpen en dan een koppelstuk ertussen werkt toch ook?

Kost bijna niks en is ook nog is veel netter dan met tape.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lees je eigen topic nog eens na, en vraag ja af of er iemand is die er iets van zou snappen :? (zie overigens ook nog deze : Verwijderd in "ik kan nix meer draaien ?" )

Als ik het goed begrijp heb je 2 stukken UTP kabel (kaal is een gladgeschoren kabel, of een kabel zonder RJ-45 jacks eraan :? ) en deze wil je met het handje aan elkaar plakken met ducktape ? :D

Het zal vast lukken en werken, maar handig en mooi is het niet.
Beter nog is dan om aan beide kabels gewoon een RJ-45 te knijpen en deze met een UTP koppelblokje met elkaar verlengen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit overigens 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2025

Cramthabam

Leef en laat leven

Hmm denk niet dat je veel succes zal hebben. De koper zo inelkaar draaien levert niet echt een sterke vebinding op. Als je kabel ergens doorheen trekt zal die waarschijnlijk weer in 2 stukken zijn. Het is beter om toch wel ff solderen. Als de kabel niet ergens door je huis heen moet of zo zou ik eerder voor connectoren gaan met een koppelstuk.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja, het kan wel (weet ik uit ervaring). Hoewel ik geen ductape maar isolatietape zou gebruiken...

Als de verbinding niet vlekkeloos werkt echter, dan weet je waar je moet zoeken.

ja, graag!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Het kan wel heb het ook wel eens gedaan, maar het komt de kwaliteit zeker niet ten goede, ook ik zo voor een wat nettere oplossing gaan zoals bijvoorbeeld een koppelstukje

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wou ik eventjes weten, maar het waren dus gewoon 2 stukken kabel, zonder RJ 45 plug eraan jah... maarja nog ff vraagje achteraf

ik heb nou hier een koppelstuk liggen, nu wil ik die kabel dus crossed hebben, kan ik dan gewoon bv. 1 uiteinde van de UTP kabel in me xbox jassen en dan het andere deel in het koppelstuk, en dan vanuit het koppelstuk naar me pc, waar die draadjes dan gekruisd zitten in die RJ 45 plug . Want ik heb ook gezien dat er crossed koppelstukjes zijn.. maar ik heb hier dus een standaard liggen.

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

I

Dit werkt wel hoor. Maar mooi is anders natuurlijk. Zou gewoon zoals JohnnyBr al aangaf een koppelstukje gebruiken.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
(jarig!)
cross kabel + normaal koppelstuk + straight kabel = lange cross kabel.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht precies hetzelfde, maarja gelukkig zijn er mensen die mijn idee backuppen
dan weet ik dat ik strx niet voor jan lul bezig ben.

want dat gepriegel met die utp kabeltjes is niet mijn favoriete bezigheid.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb het wel eens gedaan, en met succes :P

Zorg er wel voor dat je iedere ader goed soldeert en apart isoleert. Dan de kabel testen en daarna pas het hele zaakje bij elkaar isoleren. Sscheelt weer een hoop werk (zeker als je ducktape wil gaan gebruiken) als je kabel het niet doet :P (ik spreek uit ervaring :P)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
nouja... ik heb niet gezegd dat ik ductape ging gebruiken, dat was degene die de topicnaam veranderd heeft.

maargoed ik heb nu een 2de oplossing waar meer hoop in zit. inplaats van het op de 1337 manier te doen

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Ik heb ooit, jaar of 10 geleden, een crosscable gemaakt door een normaal kabeltje door te knippen en te crossen met behulp van een kroonsteentje..
Werkte als een trein!
Heeft later nog jaren aan de muur gehangen en hij werd tijdens elke LANparty nog even geeerd en besproken _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door bolluserectus op 12-01-2005 11:40 . Reden: crosscable/kruiskabel, maar geen crosskabel ;) ]

Actions speak louder than words

Verwijderd

bolluserectus schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:39:
Ik heb ooit, jaar of 10 geleden, een crosscable gemaakt door een normaal kabeltje door te knippen en te crossen met behulp van een kroonsteentje..
Werkte als een trein!
Heeft later nog jaren aan de muur gehangen en hij werd tijdens elke LANparty nog even geeerd en besproken _/-\o_
lol >:)

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Je moet er mee rekening houden dat je de specificatie voor UTP (100m) niet zal halen met zo'n constructie. Bovendien lijkt het vlekkeloos te werken, maar treedt er wel eens packet loss op (kijk in je netwerkkaart driver statistieken) Zo'n koppeling zorgt namelijk voor reflectie van het signaal. Voor UDP protocollen kan dit betekenen dat hogere lagen van je netwerksoftware dan moeten herzenden. Kortom, er zijn genoeg redenen om het netjes te doen.

Verwijderd

Topicstarter
daar kwam me pa trouwens mee, een kroonsteentje
maar de weg naar een werkende "xbox --> pc verbinding" is al gereed,

ik weet alleen niet of je door dat koppelstukje nog een kleine dataverlies hebt, op sommige sites staat dat dat te verwaarlozen is. Maar met online gamen is nix te verwaarlozen.. dus in alle hoop van zegen

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb 't thuis ook gedaan, maar dan met een kroonsteen ertussen. Werkt prima :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hark_k op 12-01-2005 12:00 ]

Pagina: 1