Toon posts:

[Serv-u] sommige mogen erin, andere niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win2k servertje draaien met apache, en serv-u draaiend.
Met serv-u wil ik mensen dingen laten uploaden op mijn pc.
Zo gezegd zo gedaan, en alles netjes aangemaakt, users aangemaakt, direcory toegewezen.

Ftp linkje aan wat vrienden gegeven, en wat blijkt, van de 5 mensen die ik een link geef,
kunnen er maar 2 ofzo ook de link openen. Bij de andere 3 wordt de 'list' commando niet geopent, en hun zien dus geen bestanden staan en er komt een tim-out.
Ik heb vrijwel alles al geprobeerd, zelfs alle restricties uitgeschakeld in serv-u.
Admin privelegess geven had ook geen nut, full-access ook niet.
Er kunnen een onbepert aantal mensen erin, dus dat maakt ook niet uit.

Na de search heb ik gelezen dat het idd iets met het 'list' commando te maken heeft,
Maar wat precies kan ik nergens ontdekken.. wie kan me helpen?

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 19:16
Hmm volgens mij wordt er voor de directorystructuur en bestanden een 2e connectie gestart, met PASV of PORT. Ik gok dat firewalls/routers hier roet in het eten gooien.
Standaard poort is 20 voor datatransfer, probeer eens wat poorten open te gooien :)

[ Voor 8% gewijzigd door Norckon op 12-01-2005 09:57 ]

Verwijderd

Dan zit jij of een van je vrienden achter een NAT/router/firewall/proxy.

Als jij erachter zit moet je PASV mode IP van je internet IP invullen in Serv-U.

Als je vrienden er achter zitten moet zij PASV mode aanzetten. Even spelen met de settings.

Verwijderd

Dat ligt aan de clients, ze moeten PASV of PORT Mode kiezen, kan jij niets aan doen, ze moet gewoon even met de instellingen hiervan rommelen, een van beide zal werken, meestal PASV Mode.

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

kun je eens een screenie maken van een user met de instellingen (die geen toegang krijgt)?

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:58:
Dat ligt aan de clients, ze moeten PASV of PORT Mode kiezen, kan jij niets aan doen, ze moet gewoon even met de instellingen hiervan rommelen, een van beide zal werken, meestal PASV Mode.
Oke dan,
Is er niet een optie in serv-u dat hij gewoon alle connectie's accepteert?
Dus ook zonder PASV of PORT.. ik heb namelijk een upload servertje voor voornamelijk 'jongere mensen' en die begrijpen totaal niet hoe ze dit moeten doen?

Ze klikken dus op mijn ftp link en moet gewoon netjes openen zonder te zeuren in IE.
Is dit te verwezenlijken?

Verwijderd

Moeten de clients wel instellen dat IE PASV mode ondersteunt (zie internet opties).

Maar het ligt dus niet aan jou, maar aan de clients!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:02:
Moeten de clients wel instellen dat IE PASV mode ondersteunt (zie internet opties).

Maar het ligt dus niet aan jou, maar aan de clients!
Als je een standaard bakkie heb met IE6 erop dan staat dit toch al standaard aan?
of heb ik het mis?..

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een optie in serv-u dat hij gewoon alle connectie's accepteert?
Dus ook zonder PASV of PORT.. ik heb namelijk een upload servertje voor voornamelijk 'jongere mensen' en die begrijpen totaal niet hoe ze dit moeten doen?

Ze klikken dus op mijn ftp link en moet gewoon netjes openen zonder te zeuren in IE.
Is dit te verwezenlijken?

Verwijderd

overigens heb ik zelf met mijn linux bakkie ook problemen met het connecten naar Serv-U ftp servers. Dit heeft te maken met mijn firewall, als je wilt connecten met Serv-U moet je geloof ik nog even een extra poort openzetten behalve de standaard ftp poort. Weet iemand toevallig om welke poort dit gaat?

NB dit heeft dus niets te maken met PASV mode, heb al met en zonder PASV geprobeerd in onder andere ncftp, gftp en fireftp (extensie voor firefox). Niets werkt. Connectie maken lukt, maar dirlistings niet. Heb verder nog nooit een probleem gehad met ftp-en.

Overigens kun je met google wel genoeg vinden over dit probleem met Serv-U. Mijn idee: gebruik een andere ftp-server, de bedoeling ervan is nl. dat iedereen een connectie kan maken (toch?), dan wil je geen server die dit soort problemen geeft.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee: gebruik een andere ftp-server, de bedoeling ervan is nl. dat iedereen een connectie kan maken (toch?), dan wil je geen server die dit soort problemen geeft.
Noem eens een ander net zo makkelijk (lees: wizardje doorlopen en ftp server online) server programmatje die NIET met die pasv-mode loopt te zeuren?

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
Welke versie heb je?
Mag dit wel met je lisentie?
En heb je ingestelt hoeveel personsen te gelijk er op kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is allemaal niet van toepassing.
Alles staat goed daarin en de oorzaak is ook duidelijk dus aub iemand die een antwoord heeft op me vraag?

Verwijderd

heb je toevallig @home als provider, want die zet alles dicht voor @home gebruikers onderling.

Verwijderd

Topicstarter
LEES aub even heel het topic voor je antwoord.

Noem eens een ander net zo makkelijk (lees: wizardje doorlopen en ftp server online) server programmatje die NIET met die pasv-mode loopt te zeuren?

Verwijderd

ga je niet vinden, deze problemen zijn inherent aan het ftp protocol.
Bulletproof is ook redelijk makkelijk op te zetten, maar de problemen die je clients hebben liggen echt aan hun kant.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:43:
ga je niet vinden, deze problemen zijn inherent aan het ftp protocol.
Bulletproof is ook redelijk makkelijk op te zetten, maar de problemen die je clients hebben liggen echt aan hun kant.....
Duidelijk. dank je.
Het feest gaat dus niet door.. of zijn er nog alternatieven op een ander gebied
Pagina: 1