[W2K Server]Hoe schrijven verbieden om in root van share?

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 14:58

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik wil de gebruikers hier verbieden om documenten te plaatsen in de root van de verschillende shares op het netwerk maar moeten wel nieuwe (project) folders kunnen aanmaken.

De reden hiervoor is dat het een bende wordt in de shares omdat gebruikers er bestanden neer "gooien" die ze willen uitwisselen en niet direct project gerelateerd zijn. Hiervoor zijn andere folders op het netwerk aanwezig.

Ik heb geprobeerd om op de server op de root (This Folder Only) een Deny Create Files / Write data te zetten.
Dit werkt wel maar nu mag de gebruiker geen folders meer aanmaken....tenminste....het aanmaken gaat wel maar het wijzigen van de foldernaam van Nieuwe Map naar iets zinnigs mag dan niet.... (zal uiteraard wel met write data te maken hebben)

Weet iemand of het mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen?

Quod licet lovi, non licet bovi

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je niet het volgende doen :

In de root van de folder waar alle departments staan, maak je netjes de juiste folders aan.
Per department maak je 3 security groepen aan :
- Dep_L (Lis)
- Dep_R (Read)
- Dep_W (Write)

Iedereen van de department gooi je in de List groep. In de root van de department groep maak je de juiste folders aan, en herhaal je dezelfde truuc.
Iedereen kan zo in de root van de dep. en kan alle dirs zien van zijn afdeling., Echter in de root kan hij helemaal nix schrijven (geen nieuwe folders of files). Afhankelijk van de R/W groepsrechten op een subdir van de dep. kan hij doen en laten wat hij wil :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 14:58

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Maar ik wil juist wel dat de gebruikers folders kunnen maken....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Voorbeeld mappen structuur:

F:
|--projectdata
|         |
|         ---------WP
|         |        |
|         |        ---- Project 1
|         |        ---- Project 2
|         |        ---- enz.
|         |
|         ------- DWG
|                  |
|                   ---- Project 1
|                   ---- Project 2
|                   ---- enz.

De gebruikers moeten zelf project3 enz. aan kunnen maken in de WP en DWG folder maar mogen geen bestanden in de WP en DWG folder kunnen plaatsen. Het maken van een nieuwe map is wel toegestaan maar als ik schrijfrechten verbied (write data) mogen de gebruikers de naam van de map niet meer wijzigen.....

Offtopic: Zou een modje het woordje "OM" uit de topictitel willen halen?

[ Voor 6% gewijzigd door MrDry op 12-01-2005 10:32 ]

Quod licet lovi, non licet bovi