Toon posts:

DVD+R naar DVD-R kopieren lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb hier een backup van een dvd liggen en dat is een +r dvd. mijn brander kan + en - branden en ik probeer mijn backup te kopieren omdat mijn originele dvd kapot is. Ik gebruik voor het branden een -r dvd en steeds als ik die probeer af te spelen kan mijn dvd speler de dvd niet lezen. alleen de backup kan die lezen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: smartripper, nero burning rom, dvd shrink enz. maar het wil maar niet lukken. kortom het heeft me z'on 3 dvd's gekost en nu heb ik nog niks. Kan iemand mij bij dit probleem helpen?
Moet ik mischien dvd maestro gebruiken ofzo?

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:58
Gewoon met DVD Decrypter rippen naar een ISO, en die vervolgens branden als image.

[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 12-01-2005 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik 1 op 1 doe werkt ie ook niet

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kan je dvd speler wel dvd-r lezen? je kan als je de dvd wil back-up-en de bestanden gewoon naar je hdd slepen en ze dan weer vanuit daar branden. Je hoeft niet zo moeilijk te doen met dvd decryptor.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kennelijk slikt je stand-alone DVD speler die DVD-r niet.

Dat is best goed mogelijk omdat, in het algemeen, DVD-r niet zo compatibel is met stand-alone spelers als DVD+r. De gemakkelijkste oplossing is gewoon een DVD+r schijfje kopen en daar opnieuw je backup naartoe copieren. Het liefst op 2,4x om leesbaarheid op je stand-alone DVD speler te verbeteren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
Misschien kan je dvd speler geen dvd-r aan?! Dat lijkt me de enige mogelijk die je nog over hebt. Want een 1op1 kopie van +r naar -r kan zonder problemen. Bekijk de specs van je dvdspeler eens. Als er staat dat die wel dvd-r aan kan, kun je nog proberen om op een lagere snelheid te branden.

edit:

lol te laat..

[ Voor 6% gewijzigd door steffex op 12-01-2005 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik brand op de laagste snelheid en mijn dvd speler kan dvd-r aan. Ik heb vaker backups gemaakt naar -r en maar een naar +R

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:57:
ik brand op de laagste snelheid en mijn dvd speler kan dvd-r aan. Ik heb vaker backups gemaakt naar -r en maar een naar +R
Dan is het nog altijd mogelijk dat je nu met een nieuwe lading DVD-r te maken hebt die je stand-alone speler niet slikt, terwijl je daarvoor een ander merk, of hetzelfde merk uit een andere productielijn gebruikte.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
dat is het niet want degene die ik hievoor heb gebrand naar -r waren van dezelfde spindel en hetzelfde geld ik heb in de tussentijd geen nieuwe dvd-r gekocht

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Gebruik ImgTool Classic 0.91.4. De Classic staat iets verder naar beneden op de pagina!
ImgTool Classic is used to build DVD video compliant images from dvd root directories. It is mostly a GIU for a command line tool called mkisofs. This tool is taken from the famous CDR-Tools suite of Jörg Schilling. These tools are published under the General Public License. ImgTool Classic uses a slightly changed version of mkisofs.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier nog maar 1 dvd -r liggen en geen geld voor nieuwe te kopen dus ik moet het heel zeker weten dat dat werkt

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als er niets veranderd is wat betreft schijfjes, misschien is er dan iets veranderd bij je DVD speler? Misschien helpt een lens cleaner CD om je DVD speler weer DVD-r te laten lezen.

Trouwens, heb je nog andere DVD-r backups geprobeerd in je stand-alone speler, en zo ja, werken die wel nog?

Verwijderd

Topicstarter
ja die werken wel nog gewoon

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
ff een vraagje... wat moet je met 2 backups?

Verwijderd

Topicstarter
nou.. dat kan ik je zo vertellen. Ik studeer en mijn moeder en vader zijn gescheiden en het is een oude film die ik heb omgezet naar dvd (backup1) en ik wil die graag bij mijn vader en moeder hebben liggen want mijn moeder gaat emigreren naar zweden en de film gaat over mij toen ik nog jong was en de videoband is kapot

Verwijderd

Topicstarter
neej nou ff serieus. Ik heb altijd een backup voor als de origineel kapot gaat. als die kapot gaat kan ik de backup gebruiken voor een nieuwe backup want bij mij gaan wel vaker cd's kapot vandaar dat ik altijd een backup heb

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:24:
neej nou ff serieus. Ik heb altijd een backup voor als de origineel kapot gaat. als die kapot gaat kan ik de backup gebruiken voor een nieuwe backup want bij mij gaan wel vaker cd's kapot vandaar dat ik altijd een backup heb
TIP! Ga zuinig met je spullen om :Y)

Verwijderd

Topicstarter
maar nu heb ik nog geen hulp gekregen ermee die werkt.

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niemand een oplossing? Imgtool werkt ook niet ik heb nog 1 -r gevonden die leeg is.

Voor informatie ik gebruik de NEC DVD_RW ND-1300A voor te branden

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook met dvd decriptor en dvd maestro geprobeerd

Verwijderd

ik heb deze brander ook en heb met de gekraakte firm ware van herrie die bitsettings ondersteuning toevoegd geen problemen wanneer ik de bitsettings instel op dvd-rom.

Dit zou je nog even kunnen proberen, weet echter niet zeker of het werkt. maar niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sjaak11: het is niet de bedoeling dat je je topic kickt binnen 24 uur en al helemaal niet 3leer binnen 3 uur. Gewoon geduld hebben je zal echt nog wel reacties krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
ok,ik leen de dvd wel eventjes uit (wat het niet doet) om te kijken of hij het wel bij andere doet want als dat zo is is het probleem met een lenscleaner opgelost zoniet dat moet het probleem bij de brander liggen.maar kun je me de link naar die update geven ruud?
Pagina: 1