Toon posts:

componenten downloadserver met zeer laag stroomverbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft een advies over het bouwen van een linuxserver (met name voor xmule/kmule) met een zeer laag stroomverbruik?

- welke processor (celeron? zijn die fanloos?)
- welk moederbord met geintegreerde video
- welke voeding

Gr. Edmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Via Epia? Underclocked AMD systeempje?
Kijk eens bij BalusC voor algemene gegevens van processoren. Kan me niet indenken dat met een beetje zoeken niet veel meer te vinden is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Iedere cpu is fanloos :+

Maargoed, ik zou als ik jou was eens naar die kleine 2e hands compaq ssf'jes kijken. Ik heb er zelf ook 1 en die zijn erg goedkoop + zuinig en stil (minder dan 80watt)

Een via is idd ook een optie of underclocked amd duron (600mhz ofzo)

Maargoed, epia 700mhz is nog pasief geloof (800mhz had een kleine 40mm fan nodig) dus pak er zon een.
Gooi er 256mb ram in, op die epia bordjes zit altijd al onboard vga en lan dus daar ben je ook meteen mee klaar.
En de voeding hoeft ook niet meer dan 100watt te zijn. (en dus zuinig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En als het wat sneller moet zijn dan dat en dus wat meer mag kosten kan je natuurlijk nog voor een of andere mobile-processor-oplossing gaan, zoiets bijvoorbeeld: reviews: AOpen XC Cube EY855 Pentium-M barebone review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

'k heb hier wel eens een VIA Epia M10000 (933mhz) mini-ITX bordje gebouwd in een ITX kast met 60watt externe voeding :) Dat lijkt me dus wel aardig zuinig. Zit er alleen een klein fannetje op de CPU, maar dat valt vast wel een beetje te tweaken ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
strandbal schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:39:
'k heb hier wel eens een VIA Epia M10000 (933mhz) mini-ITX bordje gebouwd in een ITX kast met 60watt externe voeding :) Dat lijkt me dus wel aardig zuinig. Zit er alleen een klein fannetje op de CPU, maar dat valt vast wel een beetje te tweaken ;)
Maw die 933mhz wil toch aardig warm worden hoor ;)

Maar wat ACM net zei, zon P-M oplossing is ook erg leuk. Echter gebruiken die toch aardig wat stroom aangezien die een gewone ATX voeding gebruiken. Nu ga je me niet horen zeggen dat ze veel stroom gebruiken. Alleen het kan wat zuiniger / goedkoper.

Als je echter idd een echt snel systeem wilt moet je echt eens naar een leuke low voltage banias of dothan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een laptop is inderdaad ook een idee :) Waarom geen oude P1 laptop met een iets groter schijfje en een PCMCIA netwerkkaart, gegarandeerd dat dat weinig stroom vreet...

Hier stond een dode link.

Pagina: 1