Toon posts:

Drivers ondersteunt schakelen tussen schermen niet? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een wat ouder laptopje opnieuw geinstalleerd met helaas windows xp (er stond winME op, maar die cd-roms met drivers etc. zijn ze hier op het werk kwijt en dus maar windows xp geinstalleerd ivm ondersteuning drivers, heb lang naar winMe dirvers gezocht, maar niet gevonden). Op zich werkt windows XP prima, maar de Fn - F4 werkt niet om te schakelen tussen laptop en monitor/beamer. (monitor is om te testen). Als de laptop wordt opgestart zie je ook op de monitor beeld, maar wanneer de laptop zover is om naar het windows scherm te gaan slaat het laptop scherm uit, en blijft het beeld dus alleen op de monitor. Wat in gevallen van presentaties geven zeer vervelend werkt.

De resolutie van de laptop (dus videokaart) staat op: 1024x768, ware kleuren (32 bit), 60 Hertz
De videokaart die erin zit is een SiS 630. (en helaas heeft deze geen ondersteuning voor het volgende plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.askanowner.nl/_upload/1+2/attachments/scherm.bmp

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Onder windows ME werkte het schakelen namelijk wel.

edit: kan het volgende aan de hand zijn: het is een 8 mb kaartje en windowsME gebruikte daar minder van dan windowsXP en dus wil windowsXP niet schakelen, omdat deze te weinig geheugen daarvoor vrij heeft?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 09:22 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit lijkt me meer iets voor VB; dus ik verplaats je topic even daarnaartoe; met een titeledit :)

Fn - F4 werkt niet op laptop > Drivers ondersteunt schakelen tussen schermen niet? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
of de drivers het niet ondersteunen weet ik niet. onder winme werkte het namelijk wel, maar ja dat waren weer winme drivers.