Versie Exchange bepalen via script

Pagina: 1
Acties:

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
Weet iemand hoe ik via een script de versie van Exchange kan bepalen??

Het staat nergens in het register. Nu wilde ik het via de fileversies van b.v. de Store.exe doen. Maar wanneer ik in de Exchange System Manager op mijn testserver de versie opvraag krijg ik versie 6.0.4417 (Exchange 2000 RTM) en de fileversie van store.exe geeft 6.0.6603 (Exchange 2000 Post-SP3 August 2004) (zie http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;158530).

Iemand een idee??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan toch naar het Major versie nummer kijken (dus enkel het 6.0 gedeelte) - op een Exchange 2003 server zal dit vermoedelijk 6.5 zijn :)

Anders snap ik je exacte vraag niet precies?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is een softwarepakket, dus ik verplaats even je topic naar het daarvoor bestemde forum :)

Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nighty
elevator schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:40:
Je kan toch naar het Major versie nummer kijken (dus enkel het 6.0 gedeelte) - op een Exchange 2003 server zal dit vermoedelijk 6.5 zijn :)

Anders snap ik je exacte vraag niet precies?
Ik wil mbv een script bepalen welk Service Pack/Rollup Package geïnstalleerd is. Dit kun je doen aan de hand van build nummer. Je hebt gelijk voor wat betreft de Major versies, maar het Service Pack bepalen moet aan de hand van de minor versie. Exchange 2000 SP3 is bijvoorbeeld 6.0.6249. Op http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;158530 staan alle mogelijke buildnummers en hun overeenkomstige Service Pack level.

In de Exchange System Manager worden deze buildnummers weergegeven als je de properties van een server opvraagd. Echter kan ik deze gui niet uitlezen mbv een script. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om toch deze info uit te lezen. Zelf zat ik te denken aan het uitlezen van een fileversie van een .exe of .dll. Echter welke dll of exe moet dit dan zijn. Het rare is dat op een server hier de System Manager versie 6.0.4417 aangeeft, terwijl veel files op versie 6.0.6603 staan (recent geupgrade van Standard naar Enterprise versie).

Wie oh wie weet een oplossing?

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Krijg je die info niet wanneer je "telnet localhost 25" doet?

• elevator
  • Niet online

elevator

BoBo schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:59:
In de Exchange System Manager worden deze buildnummers weergegeven als je de properties van een server opvraagd. Echter kan ik deze gui niet uitlezen mbv een script. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om toch deze info uit te lezen. Zelf zat ik te denken aan het uitlezen van een fileversie van een .exe of .dll. Echter welke dll of exe moet dit dan zijn. Het rare is dat op een server hier de System Manager versie 6.0.4417 aangeeft, terwijl veel files op versie 6.0.6603 staan (recent geupgrade van Standard naar Enterprise versie).
Fileversies uitlezen lijkt me idd de juiste manier (al zou het goed kunnen dat de service/rollup-packs gewoon geregistreerd worden in de registry) - is het geen manier om even een scriptje te lanceren wat die file info uitleest, eg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
' get arguments (parameters)
set objArgs = WScript.Arguments

fname = objArgs(0)

' now create a fso and get the file property
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fileVersion = fso.GetFileVersion( fname )

wscript.echo fname + "," + fileVersion
Set fso = Nothing

(ongeteste code aangepast van iets anders)

en vervolgens met een for loopje, eg:

code:
1
for /f %i in (*.*) do @cscript filever.vbs %i

om te zien ofdat je een match kan vinden? :)

• Nighty
elevator schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:08:
[...]

Fileversies uitlezen lijkt me idd de juiste manier (al zou het goed kunnen dat de service/rollup-packs gewoon geregistreerd worden in de registry) - is het geen manier om even een scriptje te lanceren wat die file info uitleest, eg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
' get arguments (parameters)
set objArgs = WScript.Arguments

fname = objArgs(0)

' now create a fso and get the file property
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fileVersion = fso.GetFileVersion( fname )

wscript.echo fname + "," + fileVersion
Set fso = Nothing

(ongeteste code aangepast van iets anders)

en vervolgens met een for loopje, eg:

code:
1
for /f %i in (*.*) do @cscript filever.vbs %i

om te zien ofdat je een match kan vinden? :)
Heb al geprobeerd om in de verkenner de fileversies weer te geven. De System Manager geeft versie 6.0.4417.6 weer. Deze versie kan ik nergens in een file vinden :(
Ook Google/GOT Search/MS Knowledgebase/etc/etc/etc geven geen antwoord.

• elevator
  • Niet online

elevator

Staat dit niet in je registry (kijk eens onder HKLM\Software\Exchange oid ? )

• Nighty
elevator schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:20:
Staat dit niet in je registry (kijk eens onder HKLM\Software\Exchange oid ? )
Helaas niet :(
Heb al in het register gezocht op 4417, maar krijg alleen maar hits die niets met Exchange te maken hebben.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 07:25
In de Exchange System Manager staat het gewoon in de managementconsole. (Administrative groups>servers) Kan je die waarde niet uitlezen?

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenG op 12-01-2005 11:19 ]

• Nighty
JeroenG33 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:18:
In de Exchange System Manager staat het gewoon in de managementconsole. (Administrative groups>servers) Kan je die waarde niet uitlezen?
Die waarde bedoel ik inderdaad. Maar de vraag is dus, waar kan ik die uitlezen??
Pagina: 1