Toon posts:

[FireFox] Gare layout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb een website www.true-legends.com waarvij de layout niet goed werkt in Mozilla Firefox.

In internet explorer werkt het echter wel.
Misschien zijn er mensen die dit probleem kennen en mij kunnen helpen.
Als mensen bepaalde stukken bron nodig hebben laat het me weten.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is niet zozeer dat Firefox het fout doet... Wellicht kan je er eens voor zorgen dat de pagina niet door middel van table wordt opgebouwd, maar middels CSS en div's. Dat is voor jouw layout namelijk eenvoudig te doen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me nooit in CSS verdiept zou je iets meer informatie kunnn geven?

• boontje88
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-04 10:16
Je source is een beetje een rommeltje van geneste tables, dus ik kan het zo snel niet even aanwijzen. Maar wat je waarschijnlijk hebt gedaan is het vak waarin het menu en de inhoud staan een vaste hoogte gegeven.

In IE zou de table/layer met de vaste hoogte gewoon meerekken, maar dit is eigenlijk een foute manier van omgang met height. Deze manier van omgang hoort namelijk bij min-height, maar dat wordt niet ondersteund door IE. Dus eigenlijk mist in IE de feature om een element een vaste hoogte te geven.

Wat je dus kunt doen is of de height weglaten en dus de hoogte compleet variabel laten. Of speciaal voor IE height zetten en dan voor andere browsers min-height zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt boontje,

Ik ga er nu even mee aan de slag.

BOONTJE YOUR THE MEN!!!!!
Het was inderdaad ene height!
nieuwe versie komt binnenkort online.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 09:16 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is overigens niet alleen een height, maar het heeft ook te maken met het feit dat je tabel niet netjes is, als je eens de link volgt die Pin0 heeft gegeven zie je welke TD/TR niet op de juiste plaats staat...

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

kijk ook ff naar de link van Pino
Da's de w3 html-validator. Niet rusten voor ie 100% valid is ;).
Scheelt ook een hoop problemen.

/edit: refresh is a beautifull thing :X

[ Voor 19% gewijzigd door J2pc op 12-01-2005 09:57 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Het is Firefox. Maareh, CENTER gebruiken in 2005? (Zelfde geld overigens voor 2004 en 2003.)

Verwijderd

Jij hebt ergens een div een height:447px gegeven. Dat is de oorzaak van dit probleem.
Gewoon eruit slopen, want volgens mij heb je die nergens anders voor nodig.
Pagina: 1