Corrupte MMC kaart formateren

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 14:18
Ik heb een 1GB Kingmax MMC kaartje, deze is ineens corrupt geraakt. Als eerste heb ik met getdataback geprobeerd de data te herstellen, maar dit programma kon niet de bestanden vinden die ik zocht. Vervolgens wilde ik hem formateren, zodat ik hem weer kan gebruiken. Lukt niet via windows verkenner en cardreader, lukt niet via MMCmedic, en lukt ook niet in mn nokia 6600, waar ik hem voor gebruik. Hoe krijg ik dit kaartje weer aan de praat??

• Byte_Me
Ik dacht dat ik hem gefixt had. Kon hem ineens wel via de cardreader formateren (FAT16 ipv FAT32), maar in de telefoon geeft het kaartje weer de foutmelding "geheugenkaart beschadigd".

eerst formateren, dan scandisk draaien. weer foutmelding in telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door Byte_Me op 12-01-2005 12:26 ]

• Byte_Me
ik dacht dat ik hem gemaakt had. geformateerd met FAT16, met MMCmedic nogmaal geformateerd, in telefoon gedaan en hij deed het. vervolgens een paar programmaatjes erop gezet, weer in GSM gestoken en programmaatjes geinstalleerd. weer uit GSM gehaald, nog meer progs erop, in GSM en..... weer corrupt :(

zou het aan de kaart liggen?

Verwijderd

(De edit knop gebruiken is ook een kunst)

Heb je hem al kunnen testen met een ander apparaat behalve je phone? Camera of zo?
En anders zou ik hem terug brengen naar de toko waar ie vandaan komt en om ruilen.

• Byte_Me
tsjaa hij komt uit hongkong.....

en het was tevens een verkapte kick

ik heb een cardreader waar hij het wel in doet (nadat hij hersteld is)

[ Voor 35% gewijzigd door Byte_Me op 12-01-2005 19:20 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
en natuurlijk een manier om de postcount lekker op te voeren :+, net als dit trouwens O-)

Is de kaart wel leesbaar in je kaartlezer als je er een leuke divx op gooit?

[ Voor 35% gewijzigd door spone op 12-01-2005 19:22 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

[quote]Byte_Me schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:19:
tsjaa hij komt uit hongkong.....

quote]

Goedkoop is vaak duurkoop ;)

Staat er geen software op je kaartje ? Vaak hebben dit soort kaartjes toch een, soort, besturing erop staan of bepaalde mappen die aanzewig moeten zijn ? Kijk anders eens op de site van de fabrikant, misschien heb je zelfs mzzl dat er een importeur ervan in NL zit en dat je via die weg hem kan omruilen. Just a thought :)

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:26:
[...]

Staat er geen software op je kaartje ? Vaak hebben dit soort kaartjes toch een, soort, besturing erop staan of bepaalde mappen die aanzewig moeten zijn ? Kijk anders eens op de site van de fabrikant, misschien heb je zelfs mzzl dat er een importeur ervan in NL zit en dat je via die weg hem kan omruilen. Just a thought :)
er zit natuurlijk wel garantie op, alleen moet ik hem dan weer opsturen. en ik heb hem via ointernet gekocht omdat je in NL geen compatibele kaartjes van 1GB kan kopen. verder is kingmax volgens mij een goed merk (ze geven 5 jaar garantie). dus waarschijnlijk gewoon pech hebben.

• Byte_Me
spone schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:20:
en natuurlijk een manier om de postcount lekker op te voeren :+, net als dit trouwens O-)

Is de kaart wel leesbaar in je kaartlezer als je er een leuke divx op gooit?
toen ik hem gefixt had wel, nu krijg ik hem weer niet geformateerd (zelfde probleem dus weer), dus de kaart is niet toegankelijk onder windows...

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:26:

mag hem terugsturen naar hong kong. de extra kosten vallen best mee, 6 euro.

zelfs als ik een nederlandse importeur kan vinden, zal deze vast moeilijk gaan doen, aangezien het produkt hier niet gekocht is.
Pagina: 1