Toon posts:

AVI naar DVD met wat haken en ogen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hier dan weer een probleempje wat ik na uren zoeken niet op wist te lossen.. (heus ik heb me rotgezocht.. :O )

Mijn doel; ik heb 2 avi bestanden die ik tezamen op 1 DVD wil krijgen.

Nu is dit niet echt moeilijk, maar deze 2 avit-jes krijg ik niet aan elkaar gekoppeld
(virtual dub slikt het niet; audio tracks zijn niet te koppelen zegt ie... :( )

Nu is het betreffende AVI-tje ook nog eens 2 talig.. Italiaans en Engels.. En de Engelse audio track is uiteraard niet de primaire track :( , moet ik dus ook al zien te fixen..
Ook wil ik aan deze DVD een ondertiteling koppelen.. (heb m al (een .srt bestand)...)

Ik kan het bestand wel in de juiste taal mét ondertiteling afspelen in BS-player of iets dergelijks maar wil m dus op een DVD bakken in de goede taal in een bestand met ondertitels...

Welk genie kan me aan een antwoord helpen of misschien een naam helpen van een programma'tje die 't allemaal wel kan?

Alvast super bedankt!

Ron.

Ik draai WinXP op een P4 3,00 GHz, 1GB mem, ATI 9800pro (128MB) geen probleem dus...

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 21:25
2 avi bestanden ( als je die omgezet hebt naar MPEG) kan je die wel makkelijk tot 1 dvd formaat krijgen met TMPGEnc DVD Author.. (1.6)
Verder die 2 avi zou je moeten rippen.. ik meen dat ik dat eens gedaan heb met DVD TO AVI AC3 RIPPER

http://www.freedownloadsc...VD_to_AVI_AC3_Ripper.html

[ Voor 53% gewijzigd door josjos op 12-01-2005 08:41 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 09:58

Zoefff

❤ 

Ik heb toevallig laatst ook meerdere avi's aan elkaar geplakt, om later om te zetten naar DVD. In NanDub kan je in principe heel makkelijk avi's aan elkaar plakken, maar ik had inderdaad ook last van de audio die niet zou kloppen, waarschijnlijk vanwege een vbr ofzo.

Wat ik gedaan heb is van beide avi's het geluid er uitgehaald met VirtualDub, en dit omgezet naar wav. Vervolgens heb ik met VirtualDub die wav weer toegevoegd aan de avi's, in plaats van het bestaande geluid.

Daarna kon ik de 2 bestanden wel joinen in NanDub. Open het eerste bestand, en doe dan "File -> Append AVI Segment..." om het 2e bestand er aan te plakken :)

Vervolgens heb ik met DVD2SVCD de hele boel omgezet naar DVD. Dat programma doet vrijwel alles voor je, en bied volgens mij ook ondersteuning voor meerdere audiotracks en ondertiteling. Je vind er een duidelijke guide voor op videohelp.com :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
josjos en zoefff; kei bedankt!! Volgens mij wil het gaan lukken! VirtualDub spuugt het nog niet uit dus denk dat ik er wel ga komen!

Bedankt voor jullie hulp!