Ik ben begonnen met het installeren van BF2.4, hier vanuit heb ik Woody geupgrade naar Sarge. Toen ik een al eerder gecompileerde kernel naar /boot kopieerde en deze wou activeren, kwam lilo met Timestamp error. Na overgang naar Grub zit ik met een ander probleem.
De desbetreffende bootharddisk bestaat uit de volgende partities:
Ik heb lilo verwijderd door middel van:
Na het apt-getten van grub ben ik een howto gaan volgen:
Bij de root commande krijg ik al de melding dat de partitie en de filesystem niet herkend worden. Dan kan ik jammergenoeg al erg weinig.
Probeer ik het door middel van een rescue flop en dan met:
En daarna een reboot, dan krijg ik weer de commandline van grub voor mijn neus. Met de melding dat de filesystem en partitie niet wordt herkend als ik dan weer root (hd0,0) invoer.
Zodra ik grub in bash opstart en dan root (hd0,0) en setup (hd0) invoer, lijkt het wel goed te gaan. Maar na een reboot komt de commandline weer voor mijn neus.
De desbetreffende bootharddisk bestaat uit de volgende partities:
code:
1
2
3
4
5
6
| /boot primary, bootable, ext2 /swap / logical, ext3 /usr logical, ext3 /var logical, ext3 /home logical, ext3 |
Ik heb lilo verwijderd door middel van:
code:
1
| apt-get remove --purge lilo |
Na het apt-getten van grub ben ik een howto gaan volgen:
code:
1
2
| root (hd0,0) setup (hd0) |
Bij de root commande krijg ik al de melding dat de partitie en de filesystem niet herkend worden. Dan kan ik jammergenoeg al erg weinig.
Probeer ik het door middel van een rescue flop en dan met:
code:
1
2
| grub-install /dev/hda update-grub |
En daarna een reboot, dan krijg ik weer de commandline van grub voor mijn neus. Met de melding dat de filesystem en partitie niet wordt herkend als ik dan weer root (hd0,0) invoer.
Zodra ik grub in bash opstart en dan root (hd0,0) en setup (hd0) invoer, lijkt het wel goed te gaan. Maar na een reboot komt de commandline weer voor mijn neus.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?