[WinAmp] Nieuwe versie 5.08 bevat Spyware?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:50
Ik heb net me compie opnieuw geïnstaleerd en wou WinAmp erop gooien. Alleen zag ik dat er een nieuwe versie was met als toevoeging:

Version History

Winamp 5.08:
* Created new eMusic bundles

Ik keek ff in de EULA en zag iets staan dat ze icoontjes op je desktop mogen pleuren enzo.

Zit er nou spyware in de nieuwe WinAmp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 11:22
Dan moet je bij het installeren het vinkje hiervoor uitzetten en wordt het niet geinstalleerd..

[ Voor 22% gewijzigd door Pakjebakmeel op 12-01-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

theezeefje

Poehee

Ik vermoed van wel, ff goed lezen bij de installatie,
misschien flikken ze hetzelfde als bij messenger plus. Bij een zogenaamde licenseagreement op yes drukken en er mee instemmen dat je de software inclusief spy/malware installeert.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40
ZaeK schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:00:
Ik heb net me compie opnieuw geïnstaleerd en wou WinAmp erop gooien. Alleen zag ik dat er een nieuwe versie was met als toevoeging:

Version History

Winamp 5.08:
* Created new eMusic bundles

Ik keek ff in de EULA en zag iets staan dat ze icoontjes op je desktop mogen pleuren enzo.

Zit er nou spyware in de nieuwe WinAmp?
Het is niet direct spyware, eerder een vorm van reclame. eMusic (www.emusic.com) is een site waarop je muziek kan kopen. Ik weet niet direct wat de link is met Nullsoft, maar ze zullen wel een reden hebben om het mee te willen leveren.

Ik heb het zelf nog nooit geïnstalleerd.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

Cyphax

Moderator LNX
Japie_17 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:05:
[...]

Het is niet direct spyware, eerder een vorm van reclame. eMusic (www.emusic.com) is een site waarop je muziek kan kopen. Ik weet niet direct wat de link is met Nullsoft, maar ze zullen wel een reden hebben om het mee te willen leveren.

Ik heb het zelf nog nooit geïnstalleerd.
Blame AOL ;)

Als het alleen wat shortcuts zijn naar websites... ik weet nog wel dat in Windows 98 ook wat van dat soort linkjes op de desktop en in het startmenu gezet werden na installeren... een linkje is niet direct spyware maar installeer het en scan met hitman pro even zou ik zeggen. :)

Saved by the buoyancy of citrus