draadloos netwerk 125 mbs kan dat ?

Pagina: 1
Acties:

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Topicstarter
ik was van plan om een draadloos netwerk met een paar vrienden/buren te maken.
ik wil het graag zo snel mogelijk en het moet ong tot 200 meter kunnen bereiken en heb een beetje gezocht en kwam bij de volgende producten:

Belkin 125Mbps draadloze DSL-/kabelgateway-router

Belkin PCI 125Mbps draadloze netwerkkaart voor desktop-pc

nu heb ik een paar vragen (sorry ik weet weinig van wlan) :
die router dat is toch gewoon de acces point ?

haal ik echt die 125mbs ?

ik wil niet me internet in het nerwerk delen is dat mogelijk we willen alleen bestanden uitdelen en tegen elkaar gamen

hoeveel gebruikers kunnen op die lan ?

heb ik nog meer nodig dan die netwerk kaart en die router ?

[ Voor 5% gewijzigd door senater op 12-01-2005 00:27 ]

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10
fabrikanten houden er nare reken manieren op na. je moet dit lezen als: 62,5 up en 62.5 down.
dus gewoon 62,5... en dit is nog theoretisch. ik denk dat je ongeveer 50 overhoud.
die router is idd ook een AP
200 meter word lastig zonder externe antennes. Kijk ook eens even bij wirelessnederland.
leesvoer genoeg dacht ik zo ;)

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
200 meter ga je alleen halen bij zichtverbinding (je moet elkaar kunnen zien) en dan heb je zelfs nog waarschijnlijk een kleine richtantenne nodig om een fatsoenlijke overdracht te kunnen halen. Die 125 Megabit/sec. is half duplex dus 62.5 up/down. Daarbij is het 802.11g protocol officieel 54Megabit/sec. Iedere megabit ontstaat door compressie (like WinZip) en die is variabel, in de praktijk niet duidelijk merkbaar.

Het aantal gebruikers op WLAN is best groot, dat aantal ga je niet snel halen.

Het verhinderen dat WLAN gebruikers gebruik maken van je router kan door bijv. geen gateway IP te laten toewijzen door DHCP (eenvoudige en makkelijk te omzeilen oplossing)
Maar je kunt ook kijken voor een router die op basis van MAC of IPsec. toegang verleent (tenzij je die al hebt)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt