[VCR] Zelf 2e SCART aansluiting bijsolderen

Pagina: 1
Acties:

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Topicstarter
Het volgende probleem kan ik niet oplossen mbv de searrch.
Wat is het geval:

Mijn schoonvader is in het bezit van een vrij recente Philips VR140/02 videorecorder. Dit apparaat is voorzien van -uiteraard- een Aerial RF antenne in- en uitgang. Verder slechts 1 SCART aansluiting om de TV mee aan te sluiten.

Nu heeft hij onlangs een satelliet schotel+receiver geinstalleerd en wil hij met de videorecorder TV programma's opnemen....

Dat gaat volgens mij niet, althans niet met deze VCR. De satelliet receiver heeft weliswaar een SCART OUT (naar VCR dus), maar de viderecorder heeft geen 2e SCART (SCART IN).

Als ik de Philips openmaak, zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bart.mol/B@rt_d@_M@n/Scart_aansluiting_klein.jpg
Blijkbaar is de hardware van de speler wel voorbereid voor een 2e SCART aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bart.mol/B@rt_d@_M@n/Printplaat_klein.jpg
En hier is ruimte om een 2e flatcable op de printplaat te solderen.

Vragen:
1) Zou het mogelijk zijn een 2e SCART aansluiting te realiseren door de op de printplaat vermelde componenten erop te solderen?
2) Iemand ervaring mee?
3) Is er een eenvoudigere mogelijkheid?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 15:39

AzzKickah

06-CENSORED

Ik weet niet of dat zomaar kan... Als je dat zou doen, kan de software in die chips dan wel 2 scart-aansluitingen aan? :? Of werkt dat helemaal niet zo?

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 12-01-2005 00:13 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 10:09

Super_ik

haklust!

er zal wel meer hardware dan alleen een connector en een kabeltje moeten worden geinstalleerd neem ik aan, en dan nog maar hopen dat de software er meej overweg kan, is een splitter niet veel handiger.
of heeft je tv geen 2e scart input en kun je via de scartverbinding tussen tv en vcr toch sataliet opnemen.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
een scart splitter/verdelren lijkt mij handiger (zijn ook niet eens zo duur). Aangezien je meestal niet zomaar fftjes een tweede scart eraan kan vaast maken (omdat er idd chips etc missen..)

One World Concepts