Geen ip van Router

Pagina: 1
Acties:

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb 3 computers in een netwerk staan op de volgende manier:

inet->kabemodem->router/access point->pc1
access point met wireless->pc2
idem naar laptop

Ik werk met @home en laat mijn ip automatisch toewijzen.

Sinds een dag of 2 heb ik het probleem dat de pc die direct is aangesloten op de router geen ip toeewezen krijgt door de router. Ik heb al geprobeerd om een ip zelf toe te wijzen dmv de range die de router in zijn status aangeeft (de range die hij zelf gebruikt om pc's een ip toe te wijzen), maar dan lukt het nog nie. Ik heb de lease time van de ip's op forever staan, omdat dit handig is met het werken in het netwerk.

Pc2 met wireless heeft ip: 192.168.62.50, laptop heeft ip: 192.16.62.52 en pc1 met directe aansluiting hád ip: 192.168.62.51.

Help plx en niet in té ingewikkelde taal...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:30
ben geen pro, maar misschien zijn de IP nummers op.. Heb je geprobeerd je router gewoon ff uit te zetten voor 1 minuut en dan weer aan te zetten ( zodat alles zo'n beetje ge-reset is )

Verwijderd

heb je bij het zelf toekennen van het ip-nummer ook het goede subnet masker,
default gateway en dns-server ingesteld ?
Heb je misschien niet last van een slechte kabel ?
probeer de netwerk kabel eens in een andere port van de router .

Verwijderd

misschien heb je last gehad van spy/adware. probeer je winsock eens te repareren met winsock fix Klik hier.
Programma wijst zichzelf. Starten=> Fix => Reboot.

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
gideon82 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:07:
ben geen pro, maar misschien zijn de IP nummers op.. Heb je geprobeerd je router gewoon ff uit te zetten voor 1 minuut en dan weer aan te zetten ( zodat alles zo'n beetje ge-reset is )
Ook al geprobeerd, ook met modem gedaan, maar werkt niet...
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:12:
heb je bij het zelf toekennen van het ip-nummer ook het goede subnet masker,
default gateway en dns-server ingesteld ?
Heb je misschien niet last van een slechte kabel ?
probeer de netwerk kabel eens in een andere port van de router .
Alles goed ingesteld. Ik was met de laptop wat op de router aan het kijken, en zette per ongeluk de WEP-encryption aan. Laptop geen internet en dus uit de pc (omdat andere pc ook wireless heeft) netwerkkaart getrokken en deze in laptop gezet. Kon hiermee WEP uitzetten enzo, dus kabel is goed...

Verwijderd

Zit er een reset knop op de router ? Zoja, ff resetten en alles weer op je router opnieuw invoeren. Heb hier ook wel eens last van wanneer de isp aan het rommelen is geweest. Komt bij mij wel eens voor als ze de modem voorzien van nieuwe firmware ofzo, snelheidsverhoging etc.

Allicht het proberen waard :)

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Je bedoelt de router opnieuw instellen, resetten als in alle instellingen resetten?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 12:17

DJ

Ik zou WEP juist aanzetten in je AP. Of je moet met MAC adressen werken die toewijst aan je AP. Anders kan elke idioot met een WLAN kaartje via jou netwerk internetten (en wat ze verder nog leuk vinden . . .).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Daar gaat het niet om. Hoe ik de draadloze beveiliging moet instellen weet ik wel :S

Het gaat om het feit dat de pc MET kabel verbonden aan de router geen ip krijgt toegewezen door de router. Als ik dan het ip handmatig instel gebeurt er nog nix. Alles staat goed. Als ik de netwerkkabel van de computer uit de router trek zegt hij wel dat de netwerkkabel niet is aangesloten. De netwerkkaart heb ik ook opnieuw geinstalleerd.

Ik kan, omdat de communicatie niet werkt tussen router en pc, ook niet met de pc in kwestie op mijn router komen. Met de laptop en de pc die draadloos is verbonden werkt dit wel.

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:24:
misschien heb je last gehad van spy/adware. probeer je winsock eens te repareren met winsock fix Klik hier.
Programma wijst zichzelf. Starten=> Fix => Reboot.
Woei!!!

Dit net geprobeerd en nu werkt het weer :D:D:D

WOEI!!

Thx :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is de kabel goed?

Doe eens een andere kabel?

had laatste post moeten lezen

[ Voor 30% gewijzigd door leuk_he op 13-01-2005 22:42 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Told ya :>
Pagina: 1