Toon posts:

Bf42 en Bfv probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Als ik battlefield aan het spelen ben, bevriest het spel voor een aantal seconden (tussen de 5 en 8 seconden). Dit gebeurd om de paar minuten. Ik heb hier in het verleden totaal geen last van gehad.
Ik heb sinds vorige week wel wat veranderd aan mijn systeempje en dat is een verse installatie met sp2 erop. Verder zijn zoals altijd al mijn drivers volledig geupdate (ook bios, moederbord, geluidskaart)

Mijn systeem;

amd 2600
asus a7n8x-x
sapphire 9800 pro
sb audigy 2

Punkbuster, ATI and Nvidia = LAG

In dit topic heb ik het ook al aangekaart omdat ik dacht dat het aan punkbuster lag, maar dat is niet het geval. Het gebeurd ook op non-pb servers nu en ik had call of duty geleend en daar was niets aan de hand dus het is waarschijnlijk niet de combi ati-nforce2-punkbuster.
Dit heb ik dubbelgechecked bij het forum van punksbusted, maar ook daar geen oplossing en in ieder geval kan ik bijna zeker zeggen dat het niets met de combi ati/pb te maken heeft.

Wat heb ik gedaan;

Defragmentatie, firewall uitgezet van windows, GART gedisabled, alle ati drivers vanaf 4.10 tot aan 4.12 geprobeerd (inclusief de omega's). Battlefield opnieuw geinstalleerd en geen incremental patches gebruikt. Battlefield getweakt met lagere geluidszettingen, soundbuffercachesize verhoogd naar 1000, in dxdiag hardware versnelling van geluid een tandje terug gezet.
Mcafee virusscan uitgezet tijdens spelen (maar ik gebruik hem al jaren en nooit problemen gehad). In services atihotkeypoller uitgeschakeld (de hele faq van evenbalance en alles geprobeerd, dus ook pb_sleep 500 en pb_system 0/1 )
De hele comp gecheckt op virussen, spyware en dergelijke

Ik had dit in het battlefield topic geplaatst, maar nog geen reply gehad plus ik heb een aantal extra gegoogeled en dingen uitgeprobeerd

Extra gedaan;

Tempratuur is ok - idle = 48 stress = rond 52 tot 54 graden
Ik heb sp2 eraf gehaald, verse install gedaan met sp1 er weer op en alle updates (was sowiezo niet tevreden over sp2, ook andere problemen)
Alle kabels gechecked = ok
memtest86 doorlopen = ok

Het enige wat ik me nu kan bedenken en wat anders is dan toen het nog wel goed liep, zijn de nieuwe patches van bf en bfv. De laatste keren voor de install dat ik bf en bfv speelde was met 1.6 en 1.2
Nu is dat 1.61 en 1.21
Ik ben door mijn ideeen heen. Ik heb lang gezocht op de fora van techspot, planetbattlefield etc. maar overal niets gevonden.
Andere games zoals rome total war, battle for middle earth en hl2 geven geen van allen problemen en lopen zelfs heel erg soepel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 23:51 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als je je geluidskaart disabled in apparatenbeheer, loopt het dan schokvrij?!
maw als de intromovie loopt schokt ie daar ook al?! zodat je dus ook bv in de achtergrond film die chopp steeds ziet!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij schokt niet bij de intromovies (die heb ik ook verwijderd normaal, maar voor de gelegenheid even teruggezet). Ik heb mijn audigy uitgeschakeld en onboard geinstalleerd, maar helaas niet. Het leek een 10 minuten goed te gaan maar daarna weer hetzelfde.

Verwijderd

Die intromovie heeft eigenlijk niets te maken met het ingame geluid. Die movie is gewoon een .bik bestand die voorgerenderd is. De geluiden in de game zelf zijn van een ander formaat, sommige .wav en sommige zijn scripted (door de engine gemaakt zeg maar).

Gebruik je een no-cd patch?

Hardwareacceleratie in Battlefield zelf ook aangevinkt?

Na lang spelen van cs:s ben ik van de week ook weer eens begonnen met Battlefield, maar ik merk ook af en toe een hikje na die official patch en PB update. Alleen niet zo heel erg als jij beschrijft.

Verder moet ik weer ff helemaal into Battlefield komen :P maar heb ff globaal de bekende fora afgestruint maar ook ik kan verder niks bijzonders vinden dat het bijvoorbeeld aan de patches kan liggen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je punkbuster als eens handmatig geupdate?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies in ieder geval;

Ik gebruik geen no-cd, een virtuele image met deamon 3.46
Geluidsopties - hardware acc uit gezet, weer aan, alle instellingen geprobeerd vanaf low tot high, geen invloed. In dxdiag heb ik acc. een tikje terug gezet naar standard, maar mocht ook niet baten. Bfv had hierdoor wel meer fps, maar nog steeds bevriezen.

http://hardwareforum.com/...ad.php?t=120&page=1&pp=20

Op deze site blijkt dat ik helaas niet de enige ben. Ik heb al deze pagina's in de afgelopen 2 weken eens doorgelezen, maar ook hier niet het verlossende woord.

Ik weet ook niet meer waar ik het moet zoeken. Ik heb alle hardware gechecked, er voor gezorgd dat mijn sb in een pci slot zit die verst zit van de videokaart. Connectoren, ide-kabels gechecked. Alles zit goed, maar als het hardware matig was lijkt het mij ook dat ik bv last van zou moeten hebben als ik hl2, cs:s of rome total war speel, maar bij geen van allen een probleem. Zelfs Cod die ik even geleend heb van een vriend gaf geen problemen terwijl die, zoals ook in het linkje boven beschreven staat, voor veel problemen zorgt en dan vooral in combi met punkbuster.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update;

De nieuwe catalyst 5.1 driver (zonder CCC) geprobeerd.
De 6.16 beta-driver voor nforce moederborden geinstalleerd. 1x met GART driver, de andere keer zonder Gart driver.

Allebei geen succes.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 09:10 ]

Verwijderd

http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-bf1942.php ik lees hier dat PB is geupdate, nog steeds met die nieuwe update?

https://ssl.evenbalance.com/troubleticket dit is ook nieuw zie ik, lijkt me wel handig als je het daar ook nog probeert, laat wel een eventuele oplossing (oid) weten ben zelf ook wel benieuwd ;)

en anders open je hier: http://www.punksbusted.com/forums/index.php?showforum=25 er nog een topic over, zitten wel lui die er verstand van hebben, en het is wat bekender, misschien dat er meer mensen reageren met hetzelfde probleem zodat PB het eigenlijk wel moet oplossen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mocht helaas niet baten de pb udate. Net even geprobeerd, maar na 5 minuten was het weer mis.
Ik had op de site van punksbusted al een topic geopend; http://www.punksbusted.com/forums/index.php?showtopic=3476
Onder de naam Nash.
Ik heb het probleem nu ook even neergelegd bij evenbalance via dat je linkje van je.
Dank je voor je input lighteye!
Pagina: 1