[caraudio] autoradio met mp3

Pagina: 1
Acties:
  • 1.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Hoi

ik heb pas mijn eigen autootje gekocht maar helaas kwam deze met een Sony cassettespeler :/
Nu wordt het dus tijd voor een mooie cdspeler, een met mp3 functie.

Na flink zoeken op internet en wat spelen in de winkels ben ik op deze twee uitgekomen:

Pioneer DEH-P5600MP
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1077618497949dehp5600mp_detailpage.jpg
http://www.pioneer.nl/nl/...d=7312&taxonomy_id=25-121

of voor ietsjes meer:
Alpine CDE-9827
Afbeeldingslocatie: http://www.alpine-europe.com/alpine/cms/files/thumbs/t_cde-9827rm.jpg
http://www.alpine-europe....--mp3---wma--receiver.htm

Nu heeft Alpine natuurlijk over het algemeen een reputatie van zeer goede kwaliteit. Wat ik echter niet kan vinden is of hij ook High en Low pass filters heeft. Aangezien mijn front en rear speakers niet via een versterker zullen lopen lijkt dit me een extreem nuttige functie.
En wat kunnen jullie me vertellen over de kwaliteit van de versterkers die hier in zitten, Pioneer geeft 4x50W op en Alpine 4x45W, maar ik weet niet hoe zwaar ik daar aan moet tillen. RMS waarden zijn dit toch niet geloof ik.

Rest van het spul:
Voorin: 13cm composet van DLS
Hoedenplank: ovaaltjes van Kenwood (wat ouder al, maar klinken nog prima)
En binnen niet al te lange tijd een kleine versterker met een 10" of 12" subwoofer

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06
Razorfist schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:44:
En wat kunnen jullie me vertellen over de kwaliteit van de versterkers die hier in zitten, Pioneer geeft 4x50W op en Alpine 4x45W, maar ik weet niet hoe zwaar ik daar aan moet tillen. RMS waarden zijn dit toch niet geloof ik.
Die waarden moet je vooral niet naar kijken. Doorgaans gemeten bij een 100% geclipt signaal (blokgolf dus), en bij een hogere voedingsspanning dan je in de auto ooit zal meemaken.

Reken dus maar op een 15 à 20 W effectief sinusvermogen - op een paar watts verschil steekt het echt niet, een verdubbeling in vermogen is maar 3dB luider. Bovendien is 15W al flink veel voor een 13cm compo setje :)

Verwijderd

Kan je vertellen dat de alpine geen verschillende low/high filter hebt omzeg maar achter meer bass als voor te krijgen. Die heb je alleen op de wat duurdere modelen denk aan 983* reeks van 2004.
Maar ik snap niet waarom je dit wilt. Je compo set is als het goed is al gefilter (z'n kastje, in de speakers zelf... etc etc). En achter de 6/9 zullen dat ook wel hebben.

Met de alpine kan je overgens wel lekker de bass/mid/high regelen in verschillende freq gebieden. Zeer net geluidt komt eruit. Heb hem 3 maand geleden bij een maat ingebouwd. Mijn ervarring met Alpine in de jaren allemaal beter geworden terwijl pioneer achteruit gaat wegens slechte frontjes (denk aan knopjes die gauw stuk gaan..snelle slijtage plekke in het gespoten kunststof deeltjes.)

En idd...HU zullen nooit 50rms leveren :P...was dat maar waar zeg! denk eerder maar zo rond de 12 a 22 watt. De Alpine 9835r komt met een nette 24.6rms der net voorbij... Maar die kost ook 600euro. Slaat nergens op als je toch alles over een versterker via de RCA laat lopen.

Verder is die autoradio voor jou om soms ff wat lekker hard meebleren met de muziek en de dagelijks nice kwaliteit autoradio, no probs!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 02:08 ]

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ok dat heb ik misschien wat fout verwoord.. ik wist dat er geen 50/45W uit zou komen. Ik bedoelde eigenlijk welke ingebouwde versterker van de twee beter zou zijn. Vermogen is niet erg belangrijk, kwaliteit wel, dat weet ik wel uit de hifi ;)

In de composet zit uiteraard een filter en de tweeters van de rears zijn ook wel (summier) afgefilterd, maar ik zou graag een highpassfilter (van bijv. 80Hz) op de composet zetten, zodat die het bij hogere volumes wat minder zwaar krijgt. Het liefst zou ik alles via versterkers laten lopen, maar dat zit er financieel niet in ;)

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AUDIOWAVE ACD8001 CAR RADIO/MP3/WMA/CD/USB/SDMMC

Single CD/MP3/WMA
USB and SD/MMC card input with recording possibility
AM/FM Stereo Car Radio
Digital Electronic PLL Tuning
30 Preset Stations (18FM/12AM)
Seek Up/down Automatic Tuning
Up/Down Manual Tuning
Electronic
Volume/Treble/Bass/Balance/Fader controls
Power, Select, DSP, Mode, Scan/Rec,Reset,
Panel Release Buttons
Band/Enter Selector
FF/RW Button, Disc Auto Loading/Eject
ISO Connector
Reset Button
Radio Data System (RDS) with:
PI: Program Identification
PS: Service Name Program
AF: Alternative frequencies List
TP: Traffic Program
TA: Traffic Announcement
PTY: Program Type
EON: Enhanced Other Networks information
CT: Clock Time

Play, Pause Repeat, Intro, Random Selector
Anti-Theft LED
Detachable Front Panel with carrying Case
Max.Output: 45 Watts x 4 Power Output
With Remote Control

Afbeeldingslocatie: http://www.targetweb.nl/images/image.asp?image=1958

Ik heb bij het bedrijf Target international deze mp3 Autoradio gevonden.
Iemand ervaring met deze MP3 Autoradio speler?
Of een ander adres waar ik deze kan kopen?
De website van deze fabrikant kan ik al helemaal niet gevonden krijgen :'(

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Kzou zeggen, ga ff naar Halfords en bekijk/beluister zelf ff wat goed is :o

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 11:06
Razorfist schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:48:
Ok dat heb ik misschien wat fout verwoord.. ik wist dat er geen 50/45W uit zou komen. Ik bedoelde eigenlijk welke ingebouwde versterker van de twee beter zou zijn. Vermogen is niet erg belangrijk, kwaliteit wel, dat weet ik wel uit de hifi ;)

In de composet zit uiteraard een filter en de tweeters van de rears zijn ook wel (summier) afgefilterd, maar ik zou graag een highpassfilter (van bijv. 80Hz) op de composet zetten, zodat die het bij hogere volumes wat minder zwaar krijgt. Het liefst zou ik alles via versterkers laten lopen, maar dat zit er financieel niet in ;)
In de Pioneer zit een Mosfet versterker, die schijnen over het algemeen wel goed te zijn. Dit geldt trouwens wel voor de wat duurdere modellen van Pioneer, maar de 5600MP mag je daar wel toe rekenen denk ik ;) Ik geloof dat alles boven de 1600 van Pioneer zelfs de mosfet eindversterker heeft. Wat betreft die Alpine kan ik heel kort zijn, ken ik niet. Je hoort er trouwens wel vaak goede verhalen over, maar of dat waar is? dan zou je bij de gebruikers hiervan moeten zijn.

Je zit op dit moment trouwens wel in de periode dat alle modellen worden vervangen! Dan kun je dus of op koopjesjacht of wachten tot de nieuwe modellen en de hoofdprijs betalen. Ik heb al wel de nieuwe modellen van Pioneer gezien en ik moet zeggen de 5700MP ziet er ook niet verkeerd uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1106581748169dehp5700mp_detailpage.jpg

Succes met je keuze..
Psychostase schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:39:
AUDIOWAVE ACD8001 CAR RADIO/MP3/WMA/CD/USB/SDMMC

Verhaal....
Met alle respect, maar dat ding ziet er wel erg cheapo uit. Ik geloof niet dat het maar enigzins de kwaliteit haalt van Pioneer, Kenwood etc. Ik ken wel een variant van Lenco met USB (Kwa merk wel vergelijkbaar denk ik) maar dat vind ik echt een drama apparaat. Hij doet het verder prima hoor en dat USB gebeuren werkt ook prima, maar het geluid.. sorry.. BAGGER!
Hij zou maarliefst 4x40W moeten leveren, maar je moet de volumeknop wel zo ver opendraaien wil er daadwerkelijk geluid uit komen.
Het is overigens wel een leuke optie om er een USB poort en een cardreader in te verwerken.

[ Voor 20% gewijzigd door SietzeJBL op 02-02-2005 22:56 ]

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik zie ineens mn topic weer bovenaan staan :D
Ondertussen zit de Pioneer 5600 in mijn auto en ik ben er echt zeer tevreden over!

Een dag nadat hij besteld was zag ik inderdaad de 5700 op de Pioneer site verschijnen, maar afgaande op de foto vind ik die eigenlijk foeilelijk :X

Psychostase: kijk eens op ebay duitsland, daar zie je hem af en toe wel langskomen onder verschillende merknamen.

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 11:06
Razorfist schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:57:
Ik zie ineens mn topic weer bovenaan staan :D
Ondertussen zit de Pioneer 5600 in mijn auto en ik ben er echt zeer tevreden over!

Een dag nadat hij besteld was zag ik inderdaad de 5700 op de Pioneer site verschijnen, maar afgaande op de foto vind ik die eigenlijk foeilelijk :X

Psychostase: kijk eens op ebay duitsland, daar zie je hem af en toe wel langskomen onder verschillende merknamen.
Volgens mij een goede keuze. Ik ben zelf ook altijd wel gecharmeerd geweest van de Pioneers. Helaas dat ze voor komend jaar wat minder mooie modellen hebben. Nou vind ik zelf de 5700 nog wel meevallen (lees: wel mooi ;)) maar de 2700 en 3700 vind ik echt heel erg lelijk. Dan zijn de 2004 modellen stukken mooier!

Veel plezier er mee, maar zal vast wel lukken

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Vlak na de radio heb ik ook de nodige kofferbakvulling aangeschaft ;) en ben ERG blij met de mogelijkheden die de radio biedt om de front en rear speakers af te filteren. Ik heb er nu highpass filters op aan staan op 80Hz waardoor ook op hoge volumes alles netjes blijft klinken en de 13cm voorspeakers niet geforceerd gaan staan proberen bas er uit te pompen.
ZEKER iets wat ik mensen aan raad om naar te kijken wanneer men geen geld heeft om alles via versterkers aan te sturen.

• Psychostase
  • Niet online
Conrad

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3700/3790/3794/379413_BB_00_FB.EPS.jpg

Hier nog een MP3 autoradio van hetzelfde bedenkelijke nivo?
Want zo te horen raad niemand deze merken, zoals Roadstar aan...
Iemand wel tevreden over deze B-merken?

• Sherlock
  • Laatst online: 16:19

Sherlock

No Shit

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe autoradio, nu mijn Pioneer het na 5 jaar trouwe dienst begint te begeven. (CD's gaan overslaan, ook na schoonmaken)

MP3 afspelen is een absolute vereiste, maar omdat ik nogal eens een los nummertje download lijkt het mij erg praktisch om een los geheugen kaartje of eventueel een USB stick op de radio aan te kunnen sluiten. Ik moet zeggen dat ik het USB vrhaal iets minder mooi vind, vanwege dat uitstekende geval wat je dan in je auto hebt zitten.

Ik ben nu een paar radio's tegen gekomen die deze mogelijkheden hebben (een prijzige JVC radio, de Roadstar van Conrad, wat Lenco spul en dan de Audiowave die ook in dit topic genoemd wordt).

Helaas is er bij bijvoorbeeld kieskeurig nog geen optie om te filteren op de aanwezigheid van een geheugenkaart.

Ik zoek eigenlijk een leuk merk (Pioneer heeft wel mijn voorkeur, maar daar kom ik weinig flash geheugen tegen) zoals Alpine, Clarion, Sony, Kenwood, JVC waarmee ik cd's en geheugenkaarten af kan spelen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Hey allen,

Effie een vraagje: Zijn er hier nog bmw E46 (3 reeks van 99 tot nu) rijders?

Ik heb namelijk de bemer van mijn vader overgekocht, maar daar zit een radio-cassette speler in. Die zou ik willen vervanger door een radio-Cd.

Nu ofwel koop ik een nieuwe (+-500€) of tweedehandse (ebay: +-250 €) Business line Cd speler van Bmw zelf (Blaupunkt) ofwel zoek ik eentje van Kenwood, Alpine,...
Het voordeel van de bmw speler is dat hij meer in het interieur past dan zo`n flashy, disco-style-ding.
Stuurbediening heb ik niet dus dat kan ook geen doorslag geven.

Het voordeel van een ander merk is dat de opties een pak uitgebreider zullen zijn, ze mp3`s lezen, waarschijnlijk beter CD-R kunnen lezen, betere equalizer,..

Heeft er iemand ervaring met die Business Line CD-speler, m.n. vooral hoe goed de afspeelbaarheid van CD-R(W) is? Als die al nergens op lijkt, dan is mijn keuze snel gemaakt..
Voorstellen van spelers met een eerder sober uiterlijk zijn steeds welkom.

Thx

• Sherlock
  • Laatst online: 16:19

Sherlock

No Shit

Ik begrijp uit het uitblijven van reacties dat er van de grotere merken nog geen betaalbare auto radio cd-spelers met flash functionaliteit zijn.

Dan ga ik maar voor een radio cd speler die ook mp3's af kan spelen, zoals de Vdodayton CD 2703 (€ 129 bij de Halfords deze week):
Afbeeldingslocatie: http://www.vdodayton.com/image_view.aspx?id=4442

http://www.vdodayton.com/image_view.aspx?ID=4474

[ Voor 12% gewijzigd door Sherlock op 02-03-2005 16:38 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Psychostase
  • Niet online
Uiteindelijk toch maar deze autoradio gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.targetweb.nl/images/image.asp?image=1959

KINGSTECH F838 CAR RADIO/MP3/CD/RDS/USB

Hij valt tot nu toe nog niet heel errig tegen! (kan nog komen dus :/ )
Sommige radio zenders laten wat te wensen over, maarja kon ook bijna niet voor die prijs!

Alleen onze vorige autoradio was dubbel zo hoog.
Dus nu heb ik nog een (autoradio) ruimte over.
Nu heb ik me laten vertellen dat je ook hier een CD-cardrigde in kan bouwen voor een aantal cd's in deze ruimte op te slaan.

Heeft iemand enig idee waar deze te koop zijn/ prijs?

[ Voor 5% gewijzigd door Psychostase op 19-03-2005 01:23 . Reden: aanvulling ]

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Hmm klein kickje....

Heb je deze speler geprobeerd met externe HD op de USB poort?? (met of zonder extra voeding)
Ik ben namelijk op zoek naar een autoradio die USB support heeft en fatsoenlijk de mp3's van een HD kan afspelen. (dus directories en veel GB)

x

Verwijderd

ik heb paar weken geleden de lifetech radio van de aldi gekocht... ook met usb host functie er op. ik maak gebruik van een 20 GB Hd uit een laptop die in een usb2.0 bakje zit. hij heeft gelukkig geen extra voeding nodig. inpluggen=>10 seconden wachten=> 20 gig aan muziek >:) hehehe...

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Hmm ik had had ergens anders gelezen dat die van de aldi niet met directories overweg kon en dat ie maar tot 1GB onderdsteunde....geleuter dus?? (daarbij zou de USB poort ook niet genoeg stroom kunnen leveren)

[ Voor 19% gewijzigd door blaatbeest op 11-05-2005 22:56 ]

x

Verwijderd

ja dat is allemaal geneuzel. hij speelt bij mij alle mappen af. (hoeven niet eens in de root te staan) en het geluid is ook nog wel redelijk... en dat voor 75 euro, wie doet je wat. B)
Pagina: 1