Toon posts:

Bij opstarten geen beeld, tot windows..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, want ik krijg namelijk geen beeld, zodra ik mijn computer opstart. Het beeld gaat pas aan, zodra windows wordt geladen. Opzich geen groot probleem, alleen ik moet in mijn bios komen. Dat maakt het wel ineens lastig.

Heeft iemand een idee hoe ik weer beeld krijg over de opstart procedure, of hoe ik in mijn bios kom zonder opnieuw op te starten.

Alvast bedankt

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:06
Ehm probeer de bios eens te clearen, misschien dat dat helpt?
Om dit te doen moet je even een jumper op je moederbord verzetten, dit staat waarschijnlijk wel beschreven in je handleiding...
Heb je misschien wat specs van je pc trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Windows Xp Prof. SP2
600MHZ Pentium III
128 MB RAM
DVD Player (CREATIVE)
80 GB HArddisk
Netwerkkaart

uuwm en verder... heb ik eigenlijk geen idee wat er in dat ding zit. Is namelijk een computer van me oma, maar hij heeft het wel gedaan.... Het is pas sinds vandaag zo dat hij niet meer het proces laat zien..

En kun je misschien vertellen hoe je die jumper verzet, zoals je ziet is de computer namelijk redelijk bejaard... dus de handleiding is zoek..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 23:52 ]

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Je kunt misschien kijken of er een BIOS-batterij opzit die je eruit kan halen, dat werkt ook.

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42

gatlarf

So say we all...

Zit er toevallig een Matrox Millenium of een G100 of zo in? Die kaarten kunnen dat wel eens hebben dat hun vga-modus de pijp uit is. En dan krijg je zo'n fenomeen...

May the lords of Kobol guide you...

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:06
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:51:
Windows Xp Prof. SP2
600MHZ Pentium III
128 MB RAM
DVD Player (CREATIVE)
80 GB HArddisk
Netwerkkaart

uuwm en verder... heb ik eigenlijk geen idee wat er in dat ding zit. Is namelijk een computer van me oma, maar hij heeft het wel gedaan.... Het is pas sinds vandaag zo dat hij niet meer het proces laat zien..

En kun je misschien vertellen hoe je die jumper verzet, zoals je ziet is de computer namelijk redelijk bejaard... dus de handleiding is zoek..
Je weet het type moederbord ook niet? Soms zijn er nog wel afbeeldingen te vinden namelijk...
Maar goed over het algemeen zit de desbetreffende jumper vlakbij de batterij op het moederbord, deze jumper kan je dan verzetten. Dit moet je even doen, en dan weer terug zetten op zijn oude plek. Nu is al het goed is je bios gecleared....
Bovenstaande methode van de andere reply werkt ook, maar soms moet je de batterij best een lange tijd eruit laten.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Het eruit halen van de batterij heeft geholpen, ben ik de bios gekomen!

Hartelijk bedankt voor al jullie hulp

Verwijderd

Heb je niet toevallig een extra kabel naar een ander beeldscherm laten lopen vanuit je videokaart? Dat overkwam mij een tijd geleden. Trek je de kabel eruit dan krijg je weer normaal je opstartscherm te zien.
Pagina: 1