Toon posts:

[InternetExplorer 6.0] Opnieuw installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na problemen gehad te hebben met IE 6.0 onder XP-HomeEdition, wilde ik hem opnieuw installeren, eerst geprobeert, het finkje bij Configuratiescherm, Software weg te halen, computer opnieuw opstarten, finkje weer zetten, computer opnieuw opstarten, maar dat werkt niet, melding: er staat al een nieuwere versie van InternetExplorer op deze computer.
Daarna geprobeerd, de IE-map weg te halen uit ProgramFiles, dat lukt maar gedeeltelijk, er komen steeds weer een paar mapjes terug en krijg hem dus niet definitief weg.
Wat dieper gespit op de Microsoft site, moet er in het Register bij sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} de waarde 1 op 0 worden gezet, uitgevoerd, computer opnieuw opgestart, download geprobeerd, maar de melding, dat er een nieuwere versie reeds op de computer staat, blijft komen. Ook via WindowsUpdate gaat het niet lukken.
Allemaal niet zo erg, omdat ik intussen Mozilla Firefox heb geinstalleerd en goed werkt, ware het niet, dat ik met telebankieren nu niet meer op een bepaalde site kom van de Postbank, terwijl ik met de IE 6.0 op de laptop, die ook in de woonkamer staat, WEL op de Postbank site kom.
Vandaar graag InternetExplorer 6 terug.
Jullie advies zal misschien zijn, Xp repairen of zo, maar de computer draait zo goed, dat ik dat liever niet doe.
Graag een suggestie, ik zit zelf op een dood spoor.