XFX6800le beeldscherm valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132600

Topicstarter
Hallo, ik heb pas een 6800LE gehaald en bij sommige spellen valt me beeldscherm uit
bij halflife2 en rollercoaster3, bij prince of persia weer niet

ik heb op google gezocht maar met weinig succes, ik zie hier een paar topics over de kaart maar ik heb het probleem maar 1x voorbij zien komen maar geen oplossing, heb ook al andere drivers geprobeerd maar helpt niks, dus zou graag hulp willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor scherm heb je en met wat voor instellingen (resolutie) probeer je de spellen te draaien? Heb je overclockt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:24
Heb je toevallig voor deze kaart een ATI gehad? Wat meer specs zouden ook handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb een Hansol Mazellan 17ax/700A, en mijn reso staat op 1152 x 864 60hz
en nee niet overgeklokt

EDIT:

ja ik had 2 dagen een ati erin zitten, maar heb driver cleaner al gebruikt, mijn specs:

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
CPU Type Intel Celeron 4A, 2400 MHz (24 x 100)
Moederbordnaam Soltek SL-85ERV(-L)/ERV2(-L)
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce 6800 LE (128 MB)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 132600 op 11-01-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58898

agp wat terugschroeven naar 4x, fast writes (indien van toepassing) uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
uhm fast writes? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133630

In je BIOS onder Advanced geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Klinkt alsof je gebruik maakt van de 1e revisie 6800LE kaarten, die hier nogal mee kampten. Bij de revisies daarna is dit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
Scherm op zwart bij HL2? PC uitzetten de enige oplossing?

Welcome to hell, dude.

Het slechte nieuws: sommige 6800LE's (ik denk persoonlijk het hele LE board-design) zijn fundamenteel gefuckt. Althans, ik heb maanden met m'n XFX kaart geknokt en geen oplossing gevonden. Dat ging van nieuwe Windows installaties tot, jawel, compleet nieuwe moederborden met andere chipsets + processoren + totale overkill power supplies aan toe.

Vsync aanzetten (...) hielp een tijdje, maar het probleem kwam uiteindelijk toch steeds weer terug, in HL2, in 3dMark 2005 en andere programma's. En dat op een dus niet overgeclockte, en niet pipelines-unlockte LE.

Ik weet dat nu iedereen en z'n broer gaat roepen dat ZIJN 6800LE echt supervet is, maar dat verandert er weinig aan dat het probleem wordt geconstateerd bij (voor zover ik weet) alle merken (Aopen, XFX, MSI, Gainward; deze thread op het Gainward forum is denk ik de beste bron voor info).

Ik heb hem uiteindelijk gewoon maar teruggebracht. Netjes geld terug gekregen, ook na al die tijd. Ik raad je aan jezelf veel ergernis te besparen en hetzelfde te doen :|

[ Voor 3% gewijzigd door Meister op 11-01-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Meister schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:42:
Scherm op zwart bij HL2? PC uitzetten de enige oplossing?

Welcome to hell, dude.

Het slechte nieuws: sommige 6800LE's (ik denk persoonlijk het hele LE board-design) zijn fundamenteel gefuckt. Althans, ik heb maanden met m'n XFX kaart geknokt en geen oplossing gevonden. Dat ging van nieuwe Windows installaties tot, jawel, compleet nieuwe moederborden met andere chipsets + processoren + totale overkill power supplies aan toe.

Vsync aanzetten (...) hielp een tijdje, maar het probleem kwam uiteindelijk toch steeds weer terug, in HL2, in 3dMark 2005 en andere programma's. En dat op een dus niet overgeclockte, en niet pipelines-unlockte LE.

Ik weet dat nu iedereen en z'n broer gaat roepen dat ZIJN 6800LE echt supervet is, maar dat verandert er weinig aan dat het probleem wordt geconstateerd bij (voor zover ik weet) alle merken (Aopen, XFX, MSI, Gainward; deze thread op het Gainward forum is denk ik de beste bron voor info).

Ik heb hem uiteindelijk gewoon maar teruggebracht. Netjes geld terug gekregen, ook na al die tijd. Ik raad je aan jezelf veel ergernis te besparen en hetzelfde te doen :|
Deed zich zoals ik al zei voor in de 1e lading 6800 LE's, de huidige revisies hebben geen problemen meer(we krijgen ze ook nooit meer terug, i.t.t. de 1e revisie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
Ok, da's goed nieuws; alleen mag dan in het grote LE topic wel eens toegevoegd worden dat de "problemen revisie" zeker niet alleen de Aopen met het oude heatsink design betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lekker is dat, heb hem net terug gebracht want me broer heeft de zelfde en bij hem doet alles het wel, dus wij omwisselen en doet het bij mij ook, conclussie: ik had een kapotte
word een beetje schijtziek van computers het is ook nooit goed, eerst de gare ati kaart van 128 bit en nu dit, heb me geld nu terug en ik koop voorlopig niks meer van dat troep want je word toch elke keer weer genaaid waar je bij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik heb hetzelfde, ik heb net een 6800LE gekocht en hij viel eerst ook bij HL2 en 3dMark05 uit, dus dat je beeldscherm op standby gaat staan en dan kan je alleen nog maar de computer resetten. Toen heb ik maar bij HL2 de video-instellingen wat lager gezet en toen werkte die wel. Maar bij mij doet de kaart sowieso raar, zie topic 6800 LE presteert veel te slecht. Ik ben nog bezig met dit probleem op te lossen en daarna zie ik wel wat er gebeurd bij HL2 met hoge resolutie enz.

En je hebt gelijk, die computers willen ook nooit goed werken, je betaald vet veel geld ervoor en dan heel vaak werkt het nog niet, maja, het is ook allemaal super ingewikkeld he, en ook nog dat je allerlei verschillende merken in je computer heb zitten (ook software/drivers).

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03
Heb precies hetzelfde probleem, alleen is het bij mij alleen als ik FIFA2005 opstart (zo'n beetje het 'lichtste' spel wat ik speel). Bij HL2, COD en NFSU2 heb ik dit nog nooit gehad. Merk wel dat als ik de clock van mijn XFX6800le lager zet (staat nu op 375/800) het probleem minder vaak voorkomt, maar het is niet helemaal weg.
Hoe kan ik trouwens zien wat voor een revisie ik heb....
Pagina: 1