In navolging van een opeens gesloten topic waar ik geen antwoord kreeg op de volgende drie vraagjes, maar wel een doorverwijzing naar een topic waar nog steeds geen antwoord te vinden was op mn vraagjes, de herhaling. Met de volgende toevoeging op de vorige gegeven reacties: De frontsidebus is op 800Mhz aangezien het een HT processor betreft. (Zie: http://www.intel.com/products/desktop/processors/pentium4/index.htm) Dus hoe de reacties nou op 100 of 200mhz kwamen??
Onderstaand het originele bericht:
Op dit moment heb ik voor mijn P4 HT 2,6C processor een moederbord welke Dual Channel DDR ondersteunt. Nu heb ik dus ook een aantal verschillende geheugenmodules, nl. 2 identieke 256MB modules en een enkele 512MB module. Bij het plaatsen op de correcte manier van beide 256MB modules heb ik Dual Channel en wel op 400Mhz. Met het plaatsen dr bij van de 512MB wordt het singel channel en gaat de kloksnelhgeid van het geheugen automatisch omlaag naar 333Mhz.
Kortom, is het verschil tussen Dual en single channel goed te merken?
Is het verschil tussen 333Mhz en 400Mhz goed te merken?
En is wat is beter? 1GB RAM op 333 Mhz Single Channel of 512 op 400Mhz Dual Channel?
Onderstaand het originele bericht:
Op dit moment heb ik voor mijn P4 HT 2,6C processor een moederbord welke Dual Channel DDR ondersteunt. Nu heb ik dus ook een aantal verschillende geheugenmodules, nl. 2 identieke 256MB modules en een enkele 512MB module. Bij het plaatsen op de correcte manier van beide 256MB modules heb ik Dual Channel en wel op 400Mhz. Met het plaatsen dr bij van de 512MB wordt het singel channel en gaat de kloksnelhgeid van het geheugen automatisch omlaag naar 333Mhz.
Kortom, is het verschil tussen Dual en single channel goed te merken?
Is het verschil tussen 333Mhz en 400Mhz goed te merken?
En is wat is beter? 1GB RAM op 333 Mhz Single Channel of 512 op 400Mhz Dual Channel?