Toon posts:

Linux newbie & wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een distro installeren waarbij mijn wireless kaartje, een sm2802w ook werkt
ik heb al een paar distro's geprobeerd maar die willen niet echt een aangezien ik wel internet nodig heb om een beetje te experimenten en software erop te knallen zou ik graag van iemand een tip krijgen of iemand die zo'n kaartje al heeft draaien

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Lijkt me het makkelijkst om gewoon ff je browser open te zetten, google.com in te kloppen en te zoeken naar guides. Als ik op sm2802w zoek en ik klik op het eerste resultaat weet ik al genoeg om het ding te installeren.

Voor het gemak kun je er nog een Windows bakkie met internet erbij zetten, of gewoon tijdelijk je linux bak via een kabeltje aan het internet hangen. Ik heb het op de laatste manier gedaan.

Overigens had ik ook een SMC wifi geval, ben er na 3 weken kloten mee terug gegaan en mocht 'm zo ruilen voor 'n andere (die wél perfect werkte onder Linux). Als je het bonnetje nog hebt en hij is niet al te oud, zou ik dat ook even proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 11-01-2005 22:22 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Moet je even [google=sm2802w+linux]. Je moet dus de ndiswrapper gebruiken.

edit:
Te laat. Maar zelfs zoeken op sm2802w krijg je bijna geen hits :?

[ Voor 36% gewijzigd door JoetjeF op 11-01-2005 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat over versie 2 van et kaartje
die heb ik niet hij is dus ook al redelijk oud en kan em niet meer ruilen gok ik....

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 16:06
Je kan ndiswrapper gebruiken met de windows xp drivers. http://ndiswrapper.sourceforge.net/
Is redelijk simpel en er is uitleg voor veel distro's
Ik ga er zelf dit weekend mee aan de slag. (zelfde kaartje trouwens :P )

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2025

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Sorry ik heb het kaartje niet... wat je moet testen als niemand de kaart heeft...

Hoeveel MBit is je kaartje?
Heb je al gezocht of geprobeerd of het gebeuren werkt met linux-wlan-ng of orinoco drivers?
Weet je hoe wlan in zijn werk gaat in linux *niet heel moeilijk
Welke distro heeft je voorkeur, ik kan niet voor je kiezen he :)
Pagina: 1