[NIS 2005] Alleen firewall instaleren

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Ik heb hier een pc staan waar alleen norton firewall 2005 op moet worden geinstalleerd. Nu heb ik (of de eigenaar liever gezegd), netjes een NIS 2005 cd gekocht. Nu probeer ik alleen door de setup heen te worstelen, maar ik kan dus alleen aangeven dat ik parent control en adblocker niet wil installeren, maar de rest is helaas niet instelbaar.

Nu heb ik de firewall.MSI geprobeerd te runnen vanaf de cd (map SETUP), maar dan krijg ik de prachtige error dat de MSI via de setup moeten worden gedraaid....en die biedt me juist niet de optie om alleen de firewall te installeren 8)7

Het enige topic wat ik kan vinden met een soortgelijk probleem is dit topic, maar helaas geen oplossing.

Ook bied de symantec website niet echt veel, evenals Google

Kortom, is er een manier om met een NIS 2005 cd norton firewall te installeren en niks meer :) ?

En ja, ik vraag me ook af waarom je een complete set koopt als NIS 2005 als je alleen de firewall wil hebben, maar goed, daar gaat het niet om

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 11-01-2005 21:56 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Begrijp ik goed dat het dus gewoon niet mogelijk is :P ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat komt er dan nog precies bij? De virusscanner ofzo? Verder neem ik aan dat de setup intern ook gewoon firewall.msi aanroept; dus even proccess monitor erbij houden en je weet welke switch je moet gebruiken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:18:
Wat komt er dan nog precies bij? De virusscanner ofzo?
Yes, en die moet er dus niet op. Ik heb ook geprobeerd het zooitje te installeren en dan de virusscanner eraf te gooien, maar je raad het al: die optie is er niet :P
Verder neem ik aan dat de setup intern ook gewoon firewall.msi aanroept; dus even proccess monitor erbij houden en je weet welke switch je moet gebruiken :)
Hier raak ik je even kwijt ben ik bang :) De setup zal inderdaad de firewall.msi aanroepen, maar hoe kan ik dit probleem dan oplossen? Er zal dus een check in die MSI zitten dat het alleen via de norton setup kan worden aangeroepen en ik zie niet hoe ik dat kan omzeilen :)

Het rare is trouwens dat de Readme de norton firewall toch apart noemt en dat er uitleg is hoe je NIS of Norton Firewall kan deinstalleren. Helaas dus niks over apart installeren
--------------------------------------------------------------------
Uninstalling Norton Internet Security or Norton Personal Firewall
--------------------------------------------------------------------

[ Voor 55% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2005 20:39 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

We Are Borg schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:27:
[...]

Hier raak ik je even kwijt ben ik bang :) De setup zal inderdaad de firewall.msi aanroepen, maar hoe kan ik dit probleem dan oplossen? Er zal dus een check in die MSI zitten dat het alleen via de norton setup kan worden aangeroepen en ik zie niet hoe ik dat kan omzeilen :)

[...]
Het kan natuurlijk lastiger zijn; maar de meest eenvoudige manier van beveiliging is natuurlijk om een bepaalde switch te vereisen bij het aanroepen. Gebruik dus Sysinternals Process Explorer; volgens mij kun je daarmee zien met welke switches een proces is gestart. Voer de volledige installatie uit en kijk tijdens het uitvoeren van de firewall-setup of je de switches kan achterhalen? :) Het kan ook aan een environment variable liggen (staan er ook bij) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:27

Arie

One Man Army

Mogelijk kun je met Microsoft Orca de MSI aanpassen naar jouw wensen ;)

Not trying to pretend the enemy that I am.

Pagina: 1