Win98SE raar probleem met foto camera

Pagina: 1
Acties:

• Machiel21
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik alles netjes installeren, drivers en programma's.

USB-kabeltje erin, windows installeert USB Mass Storage (zie apparaatbeheer).

Maar niks geen (snel)koppeling naar het geheugenkaartje (bedoel dat het zou moeten werken als een diskettestation) in Deze Computer.

Heb hetzelfde kaartje geprobeerd in een kaartlezer, ook hier hetzelfde probleem.
Er zit een programmatje bij die kaartlezer dat zegt dat het geheugenkaarte gereed is.
Maar geen enkele koppeling om de foto's te kopieren naar de schijf of andersom.

Gebruik Win98SE en een SD-kaartje.
Fotocamera en kaartlezer werken goed. Ik denk dus dat er iets niet goed is in Win98SE.
Wie kan mij helpen?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat voor camera gaat het om watn lang niet iedere camera wordt gezien als een mass storage device. Doet USB het wel met andere apparatuur en ondersteunt de camera wel win98?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Machiel21
Samsung Digimax 301

In de handleiding staat 98 SE en dat je de pc kan gebruiken zoals beschreven.
Mijn usb-printer en usb-modem werken wel. Heb ook geprobeerd om deze 2 apparaten niet aan te sluiten op de pc en een paar keer de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, niets werkte :S

Heb wel gevonden dat er wat problemen konden zijn met VIA chips, maar die heb ik niet.

Verwijderd

heb je geen progje of driver bij die camera? Naar mijn weten ondersteund win98 geen mass storage device zonder drivers.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

heb je hem direct op je pc aangesloten (niet via een hub)? Een kaartlezer heet in windows 98 een verwisselbare schijf (voor het geval dat je hem over het hoofd hebt gezien).

• Machiel21
Drivers heb ik eerst geinstalleerd, daarna de pc opnieuw gestart en de camera/kaartlezer aangesloten.

Maar geen verwisselbare schijf te zien in Deze Computer of iets dat er op lijkt.
Alleen maar A:\, C: en D:

Ik snap er niets van :S
Pagina: 1