"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 11-01-2005 22:03 ]
(T-bird 1200, 512MB sdram 133, m-audio revo 7.1)
Hier het resultaat van stereo signaal, omgezet dmv SRS trusurround.

20% systeembelasting zoals je ziet. Ik heb ook een tijdje een zelfgemaakte IR ontvange gebruikt maar die trok echt geen 80% cpu tijd. Ik denk dus dat je probleem ergens anders in zit. Het klopt namelijk wel dat de M-audio je cpu gebruikt voor haar effecten. Wat je aan dit kaartje betaald zijn de DAC's verder zit er bar weinig op t ding
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ik heb er ook geen 100 euro voor betaald, maar ik dacht dat ie nog steeds zo duur wasBiG-GuY schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:03:
hij is nu nog maar €50,-, ik heb de mijne net binnen (2 dagen ofzo).. en het hapert echt niet bij mij... kan zijn dat je ram te weinig is... mijn pc heeft 768 MB DDR Ram, en daar hapert die dus niet op... heb je wel Windows XP Service Pack 2? of iig SP1?
Nou ja, als ik geen muziek draai werkt lirc prima, als ik de 'no surround processing' aanzet ook, en met mijn vorige kaartje (een creative live!) werkte het ook perfect. Ik geloof ook niet dat winlirc 80% cpu trekt, maar aan de andere kant lijkt het me wel vrij duidelijk dat het toch aan die m-audio kaart ligt, en dan met name de processing settings.Atgast schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:07:
ik heb het, als fervent m-audio aanhanger, even bekeken op m'n eigen pctje.
(T-bird 1200, 512MB sdram 133, m-audio revo 7.1)
Hier het resultaat van stereo signaal, omgezet dmv SRS trusurround.
[afbeelding]
20% systeembelasting zoals je ziet. Ik heb ook een tijdje een zelfgemaakte IR ontvange gebruikt maar die trok echt geen 80% cpu tijd. Ik denk dus dat je probleem ergens anders in zit. Het klopt namelijk wel dat de M-audio je cpu gebruikt voor haar effecten. Wat je aan dit kaartje betaald zijn de DAC's verder zit er bar weinig op t ding
Heb je die ontvanger nog liggen trouwens? En zo ja, zou je misschien even winlirc kunnen testen?
[ Voor 53% gewijzigd door Hertog op 11-01-2005 22:12 ]
WinLirc moet dus steeds (even) wachten terwijl deze ook eigenlijk constant (of eigenlijk: een paar keer per milliseconde) de cpu nodig heeft om het signaal goed te kunnen decoderen.
[ Voor 11% gewijzigd door Kuhlie op 11-01-2005 22:12 . Reden: zinsconstructie verbeterd ]
Nog iemand suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 12-01-2005 21:40 ]
edit... Laat dat laatste maar... Die staat standaard al op "programma's" ipv "achtergrondservices"
[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 13-01-2005 10:27 ]
Nee, niet echt of je moet zin hebben om winlirc te verbeterenHertog schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:35:
Dus een echte oplossing is er niet, behalve wat met plugins gaan klooien?