Apple MacExpo 2005 Keynote Speech Roundup

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dawuss.student.utwente.nl/dawuss/apple_topic/top_title_header.jpg
Als bezoeker van dit subforum, Apple liefhebber of niet, kan het je onmogelijk voorbijgegaan zijn: De Keynote! Op dit jaarlijkse congres presenteert Steve Jobs jaarlijks alle nieuwe speeltjes die Apple de komende tijd voor ons, de Apple liefhebbers, in petto heeft :)
Zo juist is hij dan afgelopen, om 20:00 Nederlandse tijd, en hier volgt een verslag van al het nieuws dat Steve Jobs ons heeft aangekondigd :)

De informatie gegeven in dit topic is overigens grotendeels gebaseerd op de enige informatie die op het moment van schrijven voor handen was. Dit bestond vooral uit live verslaggeving door mensen met een laptop en WLAN in een IRC kanaal. Er is daarom niets te garanderen over de Authenticiteit van deze informatie :)

Gelukkig is ondertussen de Apple website bijgewerkt, zodat je meteen kunt genieten van alle nieuwe producten :)

*update* Ondertussen is de hele Keynote Speech te streamen

De nieuwste versie van het Mac OS gaat in de eerste helft van 2005 geleverd worden. Met deze release komen meteen een boel nieuwe features en programma's.

Spotlight is het meta-zoeksysteem dat Apple al een tijdje in het vooruitzicht heeft gesteld voor OS X Tiger. Tijdens de Keynote was er een korte demonstratie van interessante toepassingen voor Spotlight. macosx.nl bericht:
De Spotlight-technologie zal ook beschikbaar komen voor 3rd-party ontwikkelaars; momenteel zijn er al meer dan 100 ontwikkelaars bezig met de implementatie van de Spotlight-technologie in hun software.
Een aantal andere features van Spotlight:
• (Smart-) Mailfolders doorzoeken
• Grote bestanden doorlichten
• Integratie met iPhoto

Spotlight kan zoeken in de volgende bestandsformaten:
• Plain text
• RTF
• PDF
• Mail
• Address Book contacts
• iCal calendars
• Keynote presentations
• Microsoft Office Word documents
• Microsoft Office Excel spreadsheets
• Microsoft PowerPoint presentations
• Photoshop images
• Applications
• System Preferences
• iChat logs
• Folders/directories
• Fonts
• Data files from any application with a Spotlight plug-in
• Video and audio files:
. . . o MP3
. . . o AAC
. . . o MOV
• Images:
. . . o JPEG
. . . o GIF
. . . o TIFF
. . . o PNG
. . . o EXIF and IPTC tags

Quicktime wordt voor met de release van OS X Tiger ge-upgrade naar versie 7.
Belangrijke nieuwe feature is ondersteuning voor de nieuwe H264 codec (Blue Ray en HD-DVD). H264 moet video gaan bieden die schaalbaar is voor weergave op mobiele telefoons tot HD-DVD.
Deze codec zal ook in de nieuwe versie van iChat AV gebruikt gaan worden. Hierdoor kunnen videoconferenties met tot 10 personen tegelijkertijd gehouden worden.

Een andere feature van OS X Tiger die al eerder was aangekondigd, was Dashboard. Dashboard voorziet de gebruiker van interactieve widgets op de desktop, waarmee je bijvoorbeeld het weer, een newsticker of een wereldklok kunt plaatsen.
Voorbeelden van gedemonstreerde widgets:
• Calculator
• Address Book
• Calendar
• Stickies
• iTunes controller
• World Clock
• Translator
• Weather
• Unit-converter
De Dashboard widgets gaan bovendien een open standaard vormen, zodat iedereen met voldoende programmeerkennis zelf widgets kan schrijven. Als voorbeeld werd een eBay widget getoond.

Naast het reeds bestaande Final Cut Pro HD, Apple's high-end videobewerkingspakket, wordt de release van Final Cut Express HD aangekondigd. Het volledige pakket gaat $299 kosten, de upgrade $99.

iLife heeft een flinke make-over gekregen. Vrijwel alle onderdelen, op iTunes na, zijn van een upgrade voorzien. De feiten op een rijtje:

iPhoto
Naast de eerder genoemde Spotlight integratie, krijgt iPhoto ondersteuning voor een aantal nieuwe formaten, waaronder RAW en MPEG4. Verder wordt iPhoto voorzien van een media-library en een Dashboard widget, waarmee helderheid, verzadiging, temperatuur, tint, scherpte, etc. van een afbeelding kunnen worden ingesteld.
Onder de nieuwe features bevinden zich functies om scheef genomen foto's automatisch recht te zetten, slide show functionaliteit en fotoboeken waarin rechtstreeks ge-edit kan worden.

iMovie
Net als iPhoto gaat ook iMovie ondersteuning bieden voor MPEG4, en zal daarnaast klaar zijn voor verwerking van HD-kwaliteit video. Ook is iMovie, net als iPhoto, opgeleukt met een aantal nieuwe transities en effecten.

Om de HD video mogelijkheiden van iMovie te demonstreren, introduceert Sony een HD DV-recorder, met een prijskaartje van $3499. In dit licht worden enkele mededelingen gedaan over de integratie van Sony hardware met Apple software.

iDVD
De nieuwste versie van iDVD gaat zowel het DVD-R als het DVD+R formaat ondersteunen.

Garageband
Een quote vrij bewerkt naar macosx.nl over Garageband '05:
Van Garageband worden een aantal spannende nieuwe features gedemonstreerd. Met behulp van een MIDI keyboard worden 4 tracks tegelijk opgenomen, waarbij de muzieknoten realtime op het scherm verschijnen. Garageband gaat tot 8 tracks simultaan ondersteunen, evenals functionaliteit om tempo en pitch vast te zetten en een stemvervormer. Verder is het mogelijk je eigen "loops" te maken, terwijl voorheen alleen door Apple meegeleverde loops beschikbaar waren.
Ten slotte wordt er een nieuw JamPack geintroduceerd, met de voor zichzelf sprekende titel "Orkest".

iLife'05 wordt op 22 januari gereleased en gaat $79 kosten.

iWork wordt geintroduceerd als volledig nieuw pakket, bedoeld als opvolger van AppleWorks. Nadruk ligt op de integratie met iLife. Het pakket bestaat uit twee onderdelen, Pages en Keynote.

Pages
Naast alle standaardmogelijkheden die je van een tekstverwerker mag verwachten, worden er van Pages een aantal interessante features gedemonstreerd.
Het wordt bovendien standaard geleverd met 40 templates, die al voorzien zijn van standaard-voorbeeldtekst zodat de layout goed tot zijn recht komt.

Tijdens de presentatie wordt gedemonstreerd hoe iPhoto en Pages naadloos samen werken, door een foto van iPhoto in een Pages document te slepen, waarbij de tekst dynamisch (realtime) wordt uitgelijnd.

Keynote 2.0
Keynote, Apple's presentatie software, wordt ge-upgrade naar versie 2.0. De hele MacExpo presentatie blijkt al met dit programma gegeven te worden.
Nieuw zijn functies als het exporteren naar Flash, geanimeerde grafieken en tabellen en zogenaamde "kiosk-slideshows", interactieve slides welke bovendien geintegreerd zijn met iPhoto, iDVD en iMovie.

Evenals iLife zal iWork beschikbaar komen op 22 januari, en wel voor de prijs van $79.

Hardware
Toen ik bij dit gedeelte van mijn topicstart aankwam, kwam ik tot de conclusie dat er al een aantal topics liepen over, onder andere, de Mac mini. Voor de volledigheid heb ik ze hier nog even kort opgesomd, maar ik denk dat het beter is als specifieke discussies in de desbetreffende topics plaats vinden :)

GoT Topic: [rml][ MacMini]Mac Mini*[/rml]
Officiele website: Mac mini @ Apple.com

GoT Topic: [rml][ iPod]iPod Shuffle*[/rml]
Officiele website: iPod shuffle @ Apple.com

Links voor als je er geen genoeg van kunt krijgen
Officiele Mac World Expo website
Apple.com
Apple.com - Mac OSX Features & Updates
Apple.com - iLife
Apple.com - iPhoto
Apple.com - iMovie
Apple.com - iDVD
Apple.com - Garageband
Apple.com - iTunes
Apple.com - iWork
Apple.com - Pages
Apple.com - Keynote
Apple.com - Final Cut Express
Apple.com - Mac mini
Apple.com - iPod shuffle
Macosx.nl live reportage
MacRumors Keynote Summary

[ Voor 156% gewijzigd door dawuss op 11-01-2005 23:43 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Tja geen nieuwe powerbook dus... terwijl veel mensen (waaronder ik) wel verwacht hadden. Ach mss tijdje wachten en dat er dan een echte update komt en niet alleen een "bump"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Low-Fi schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:13:
Tja geen nieuwe powerbook dus... terwijl veel mensen (waaronder ik) wel verwacht hadden. Ach mss tijdje wachten en dat er dan een echte update komt en niet alleen een "bump"...
Bij deze groep "ongelukkigen" schaar ik me helaas ook. Ik hoorde wel al geruchten over een nieuwe powerbook lijn in Juni, maar daar is tijdens de Keynote volgens mij niets over gezegd.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb ook nog niks gelezen over de ipod mini 2 ( 5gb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
De iWork pakket is ook niet mis. Voor keynote 2 alleen al zou ik 'm willen halen. Je moet de gezichten eens zien van het publiek als je de kubus effect gebruik. De standaard theme's zijn vaak al mooier en professioneler als menig ander Powerpoint template

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
Low-Fi schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:13:
idd hier hoopte ik ook op, maargoed waarschijnlijk bestel ik toch binnenkort een powerbook. ik wacht eigenlijk al een maand

verder zat er voor mij niet zoveel boeiends tussen, ilife is leuk maar niet vitaal, zelfde geld voor iwork. tiger wil ik wel graag hebben maar das ook nog ff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik zit dus met hetzelfde dilema :( Dan toch maar een powerbook kopen? Denk het wel haast... en als er dan een nieuwe uitkomt mss die dan weer verkopen :P

pb die ik uitgekozen had is wel al 300 euro in prijs gedaald ongeveer :D

[ Voor 20% gewijzigd door lowfi op 11-01-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier net naar de video van de presentatie te kijken en het valt me weer op.. wat zijn die presentaties goed voorbereid! Er gaat eigenlijk nooit wat mis en als er eens wat fout gaat zoals de bug in Tiger toen er een foto bleef plakken op het scherm dan switcht Jobs ff naar een backup systeem.

De laatste presentatie van Bill Gates was een afgang... nou kan die wel wat hebben, maar je ziet gewoon dat Jobs dichter bij z'n producten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:57:
Er gaat eigenlijk nooit wat mis en als er eens wat fout gaat zoals de bug in Tiger toen er een foto bleef plakken op het scherm dan switcht Jobs ff naar een backup systeem.
"That's why WE've got backup systems." :D.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:57:
Ik zit hier net naar de video van de presentatie te kijken en het valt me weer op.. wat zijn die presentaties goed voorbereid! Er gaat eigenlijk nooit wat mis en als er eens wat fout gaat zoals de bug in Tiger toen er een foto bleef plakken op het scherm dan switcht Jobs ff naar een backup systeem.

De laatste presentatie van Bill Gates was een afgang... nou kan die wel wat hebben, maar je ziet gewoon dat Jobs dichter bij z'n producten staat.
Ik heb de CES (Late night show achtige) keynote van B. Gates gezien en OMG! Voorbereiden is ook een vak. Media Center die niet wil werken, demo dat overgeslagen moet worden omdat internet net even traag was en nog een keer media center die weer weigert en dan nog de blauwe scherm tijdens de Forza Motorsport demo.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een directe link naar de keynote (337mb mov):
http://a772.g.akamai.net/...an/mwsf05/macworld_hi.mov

Ik krijg hier alleen veel time-outs, hopen dat ie het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve Jobs _O_

Hoeveel zonen heeft god eigenlijk :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
zojuist de hele keynote bekeken en een hoop dingen zijn me een stuk duidelijker dan de text feeds op de websites vandaag.

de ipod shuffle lijkt me een stuk logischer op het moment dan toen ik het nieuws las en belangrijker is dat tiger een grote indruk op me heeft achter gelaten, niet zozeer dashboard maar de hardware effects en imho het best: spotlight. wat werkt dat spul enorm snel zeg!

nu zal de mac waarop het gedaan is vast wel een dual 2.5 g5 zijn geweest met 8gb ram ofzow maar dan nog, de snelheid waarmee het ging is gewoon abnormaal. denk dat die powerbook toch heel snel in de bestelling staat, wellicht met een ipod shuffle erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat was 'n iMac. Dus maximaal 1.8GHz w/ 2GB RAM.

Het is gewoon snel omdat het goed geimplementeerd en geintegreerd was. Het zoeken met BeOS ging ook retesnel voor die tijd. Kwestie van goed integreren. Bij MSFT (en die Desktop Searches helemaal) is het er altijd gewoon opgeplakt.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

kenneth schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:37:
Dat was 'n iMac. Dus maximaal 1.8GHz w/ 2GB RAM.
Kijk, dat de Cinema Displays dezelfde look hebben als de iMac wil niet zeggen dat het dezelfde apparaten zijn.

Hij switchte namelijk met een KVM-switch naar een andere Mac toen Tiger even hikte, dat kan niet echt met een iMac :P.

[ Voor 20% gewijzigd door FL!PNEUS op 12-01-2005 09:53 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ohja inderdaad |:(

Ik zag dat ding van achter, en zag dezelfde stand met dat rondje erin voor de kabel, en dacht, iMac :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't was ook geen iMac, alleen al omdat 'ie grijs was ;)
Volgens mij kan er best nog wel een iMac achter gezeten hebben (met dvi zegmaar) maar op 't bureau stond iig geen iMac. Ik zat 't me eerst ook al af te vragen (hoe 'ie dat switchen deed dus), maar toen viel me de kleur van 't scherm op ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2005 10:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:14:
[...]

Bij deze groep "ongelukkigen" schaar ik me helaas ook. Ik hoorde wel al geruchten over een nieuwe powerbook lijn in Juni, maar daar is tijdens de Keynote volgens mij niets over gezegd.
Dat er geen nieuwe powerbooks zijn gepresenteerd kan een duidelijk teken zijn dat de volgende lijn powerbooks inderdaad de G5 zullen huisvesten. Immers, een snellere versie van de G4 in een powerbook stoppen (of wellicht een dual-core G4) is niet zo ontzettend moeilijk; die had gewoon nu klaar kunnen zijn gezien de vorige update inmiddels 268 dagen geleden was (tegen een gemiddelde van 171 dagen; zie http://buyersguide.macrumors.com/) en dat moet ruim voldoende tijd zijn om een ge-upscalede processor stabiel in de powerbook te stoppen. Een G5 powerbook is daarentegen een stuk ingewikkelder ivm de warmte ontwikkeling (en een daaruitvolgend nieuw innovatief koeling systeem). Blijkbaar hebben ze dus nog moeilijkheden (en uiteraard wat kinderziektes omdat ze van een beproefd G4 concept afstappen) te overkomen en zijn ze nog niet klaar voor een release, wat m.i. sterk op een powerbook G5 kan duiden....

Let's hope so :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hm, allemaal leuk en aardig al die nieuwe software en tools, maar wie kan er een educated guess doen over wanneer het allemaal standaard geinstalleerd op een nieuwe Mac komt? Heb nog steeds plannen een *Book aan te schaffen (gezien de prijs ws een 12" iBook), maar heb dan natuurlijk het liefst meteen alle nieuwe zut. Of is er een upgrade protection bijgeleverd?

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

veel stuff zeg:| is al meer als microsoft de afgelopen 2 jaar:P
ook een erg strakke TS. sweet design. kan ik niks van zeggen:)
ik hoop ook snel eebs eeb mac te hebben. met dat budget ding gaat dat gok ik niet al te lang duren:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
De Tiger websitei s ook vernieuwd. Het design zag er gisteren een beetje gaar uit in Safari, misschien dat er iets mis is gegaan.

In elk geval is het leuk dat je nu filmpjes kan zien van bijv Spotlight in actie. Enkele punten die me opvielen:
* Interface is best wel veranderd in Tiger. Knopjes in de bovenbalk van programma's zien er bijv. anders uit.
* In het Spotlight filmpje is te zien dat Preview (Voorvertoning - is een PDF Viewer) nu ook Word bestanden kan openen. Ziet er ook goed uit.

Kijk filmpjes hier: http://www.apple.com/macosx/tiger/spotlight.html

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een link naar die keynote? Die stream werkt voor geen meter en die directe url wijst nu naar een of ander Bjork pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dutchman! schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:51:
Hm, allemaal leuk en aardig al die nieuwe software en tools, maar wie kan er een educated guess doen over wanneer het allemaal standaard geinstalleerd op een nieuwe Mac komt? Heb nog steeds plannen een *Book aan te schaffen (gezien de prijs ws een 12" iBook), maar heb dan natuurlijk het liefst meteen alle nieuwe zut. Of is er een upgrade protection bijgeleverd?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Vooral iWork zou ik er graag bij geleverd zien worden. Bij de laptops zit sowieso maar weinig software, trouwens. Ik wacht gewoon nog even de 22e af, dan ziek ik wel of *books met iWork geleverd worden :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Volgens mij wordt iWork niet gratis bij nieuwe Mac's geleverd, i.t.t. iLife. Ook ergens wel begrijpelijk, maar wel jammer. Ik ben wel van plan iWork te kopen. Ik vond Keynote al super, Pages is hopelijk net zo goed.

Ik wacht met het kopen van een nieuwe Mac tot Tiger uitkomt (Maart/April 2005?), want ik wil niet apart dat OS nog eens moeten kopen (kost weer 100-130 Euro).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

MacWolf schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:14:
Volgens mij wordt iWork niet gratis bij nieuwe Mac's geleverd, i.t.t. iLife. Ook ergens wel begrijpelijk, maar wel jammer. Ik ben wel van plan iWork te kopen. Ik vond Keynote al super, Pages is hopelijk net zo goed.
Aan de andere kant zou het wel slim zijn als Apple iWork met nieuwe Macs mee geeft, dan krijgen ze 'vanzelf' een aardig marktaandeel. Op alle Macs zit wel Office X (weliswaar een testversie, amar dan nog) En AppleWorks, waar dit toch de opvolger van zou moeten zijn, zit er ook standaard op.
Ik wacht met het kopen van een nieuwe Mac tot Tiger uitkomt (Maart/April 2005?), want ik wil niet apart dat OS nog eens moeten kopen (kost weer 100-130 Euro).
Dat is ook een goede ja. Hmm, misschien toch nog langer wachten. Twijfels... ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik wacht al sinds november vorig jaar op PB updates... Ik had gehoopt dat ze tijdens deze expo zouden verschijnen (ook gezien de Macrumors buyersguide), maar mijn gedudld wordt weer op de proef gesteld...
Heel af en toe presenteert Apple nieuwe producten tussen een Expo in, zomaar 'in het wild' dus. Ik zuo flink balen als ik nu een PB koop met een FX5200, en ik een maandje later een 9700 Pro kan krijgen (12" that is :)).

Ik ben trouwens zéér tevreden over afgelopen Keynote, ik zat gister helemaal vrolijk het nieuws te volgen/lezen. Ik denk dat Apple met de Mac Mini een zéér goed product op de markt heeft gezet... Hoevaak lees je niet op GoT/T.net FP "ik wil wel een Mac, maar ze zijn zo duur! :'( "? Icm een goedkoop TFTtje/bestaande monitor vormt dit echt het perfecte switchers systeem... Ik lees her en der wat 'geklaaag' over de videokaart en de HDD ruimte, maar ik vermoed dat dit voor de meeste thuisgebruikers geen enkel probleem is. Voor m'n werk maak ik regelmatig PC-offertes voor thuisgebruikers, en de videokaart is vaak het eerste punt waarop bezuinigd wordt. Het meerendeel speelt 'af en toe een spelletje, incidenteel'. Dan is die 9200 prima. :)
Voor de HDD geldt ongeveer hetzelfde. Er zijn genoeg mensen voor wie 120GB al een achterlijke grens is welke nooit gehaald wordt. Daarbij, en HDD is altijd te vervangen/met USB uit te breiden. :P

Goo Apple! \o/ :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ik was het zat en heb nu gewoon me pb besteld... Als ik zie wat ik ermee ga doen heb ik toch geen g5 nodig. En ik mijn pc is nu aan het overlijden dus... :P

Eind jan kan ik hem ophalen want dan komt ie aan op me adres in nederland B)
Pagina: 1