note voordat we beginnen: werkt niet in IE, maar dat boeit me niet
ik heb de volgende opzet:
en daar wil ik graag blokhaken omheen ([ en ], maar dan zo groot dat ze het hele block omvatten). mijn idee was om de :before en :after pseudoelementen aan 3 kanten een border te geven, hoogte 100%, breedte 4px ofzo en dan absoluut positioneren links en rechts. En dat gaat dus niet
Als ik ipv die :before en :after 2 (lege) spans gebruik die ik vooraan en achteraan in m'n code duw, dan doet ie het wel, precies zoals verwacht.
Vraag is dus: waarom kan ik die pseudoelementen niet absoluut positioneren?
ik heb de volgende opzet:
HTML:
1
| <p class="comment"><span class="before"></span>bult tekst<span class="after"></span></p> |
en daar wil ik graag blokhaken omheen ([ en ], maar dan zo groot dat ze het hele block omvatten). mijn idee was om de :before en :after pseudoelementen aan 3 kanten een border te geven, hoogte 100%, breedte 4px ofzo en dan absoluut positioneren links en rechts. En dat gaat dus niet
Als ik ipv die :before en :after 2 (lege) spans gebruik die ik vooraan en achteraan in m'n code duw, dan doet ie het wel, precies zoals verwacht.
Vraag is dus: waarom kan ik die pseudoelementen niet absoluut positioneren?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| /*werkt niet*/ .comment:before { border: 1px solid #999999; border-width: 1px 0px 1px 2px; width: 3px; height: 100%; position: absolute; top: 0px; left: -6px; } /* werkt wel */ .comment .before { border: 1px solid #999999; border-width: 1px 0px 1px 2px; width: 3px; height: 100%; position: absolute; top: 0px; left: -6px; } |