Iiyama e435s K*t monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 16:14
Zo blij als ik was met mijn net nieuwe Iiyama monitor zo hard kots ik er nu van.
16-12-2004 :
Ik ga blij met het geld cash in me handen naar yorcom om de monitor te halen. 30 min later zit ik te geilen op het mooie strakke beeld wat de monitor (nog) geeft.
??-12-2004 :
Tijdens het gamen vallen me wat dode subpixels op. Niets ernstigs, je ziet ze toch alleen op een zwarte achtergrond.
10-01-2005 :
Na nadere inspectie (die dode subpixels gaan me wel wat irriteren) blijken er meer dan 50 dode subpixels aanwezig te zijn. Ik besluit maar naar yorcom te mailen over de garantie en eventuele vervanging.
11-01-2005 :
Antwoord van yorcom ! . On-site garantie , ik moet met Iiyama contact opnemen. En daar komt me moeder op msn en die zegt dat me monitor groen uitslaat, ik geloof in eerste instantie mijn moeder totaal niet en denk dat het om een grap gaat.
11-01-2005 17:00 uur :
Net thuis en ga na wat te hebben gedronken naar me monitor kijken. Geen geel , blauw of groen scherm en geen gekke dingen. Naja dan heeft me ma toch een grapje gemaakt.
11-01-2005 : 20:00 :
ik besluit wat te gaan counterstriken. En g*dverd*mm* daar is de storing :(:(:(:(:(:(:( Totaal pissed of sluit ik mijn monitor op mijn laptop aan om te checken of mijn videokaart niet kapot is.
Met de digitale camera heb ik nog wat pics gemaakt. (Voor de geintereseerde mensen : www.berkenhout.demon.nl/monitor ) Ik weet nu wel zeker dat ik dus nooit meer een Iiyama aanraad of zal kopen. Beetje 305 euro betalen voor een brak k*t ding :r . Ik ben ook benieuwd hoe dit wordt opgelost

[ Voor 1% gewijzigd door Madnessy op 11-01-2005 21:05 . Reden: datums :P ]

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik denk niet dat het aan het merk ligt. Jij hebt gewoon toevallig een defect scherm gekregen, kan gebeuren. Dat moet je gewoon terugsturen en dan krijg je een nieuwe.

Verwijderd

[rml][ 17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?[/rml]

Zijn meer ontevreden mensen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 20:49 ]

Verwijderd

Ik snap je frustaties, maar je overdrijft het een beetje. Maar waarom bell je IIYAMA niet op? Afspraak maken om de monitor te laten vervangen? Ze komen hem ophalen, en geven je direct een andere. Eerlijk gezegd heb je IIYAMA nu geen kans gegeven
om dit probleem te herstellen, maw. je post is niks meer dan een uiting van frustatie, wat wil je nu eigenlijk ?
Ten tweede, weet je zeker dat het probleem niet in de kabel ligt? DVI of gewoon een VGA kabel?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 20:53 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wat is nu je probleem? je scherm is DOA, je gaat terug naar de winkel en claimed garantie. Als ze je naar Iiyama verwijzen, geef je aan dat je wettelijk gezien (zowel Nederlands als Europees) geen hol met de fabrikant te maken hebt en dat ze je verplicht zijn een nieuwe te geven.

Ik ga toch ook geen topic openen als een aankoop me tegenvalt?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Van elk model scherm, van elke fabrikant, kan je een brak exemplaar krijgen. Winkels kunnen nooit elk scherm uitvoerig testen en dus belandt een rotte appel vaak gewoon bij de klant. Maar wees dan niet voorbarig door het merk helemaal de grond in te boren, nog voordat je uberhaupt van je garantiemogelijkheden gebruik hebt gemaakt. :)

{signature}

Verwijderd

Voutloos schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:55:
Van elk model scherm, van elke fabrikant, kan je een brak exemplaar krijgen. Winkels kunnen nooit elk scherm uitvoerig testen en dus belandt een rotte appel vaak gewoon bij de klant. Maar wees dan niet voorbarig door het merk helemaal de grond in te boren, nog voordat je uberhaupt van je garantiemogelijkheden gebruik hebt gemaakt. :)
Lees het andere topic dan weet je datd e e435 een erg brak scherm is :X met veel productie fouten. Misschien had je (TS) dat ook beter kunnen doorlezen voordat je iets aanschafde ;)

Daarnaast kan een type natuurlijk brak zijn ;)

PS. beetje kansloos een topic te maken, als jezelf nog weinig hebt geprobeerd via garantie etc. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 21:00 ]

Verwijderd

Ik zou graag jou ervaring met de service van Iiyama zelf willen weten, ikzelf heb namelijk de prolite E431s maar zit ook met een dode pixel. Mycom, waar ik hem gekocht heb zegt mij niet te mogen helpen en ik zelf eerst contact met Iiyama moet opnemen. Toch beetje jammer voor zon scherm van 3 maandjes oud... en dat voor zon merk als Iiyama.

• Madnessy
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:51:
Ik snap je frustaties, maar je overdrijft het een beetje. Maar waarom bell je IIYAMA niet op? Afspraak maken om de monitor te laten vervangen? Ze komen hem ophalen, en geven je direct een andere. Eerlijk gezegd heb je IIYAMA nu geen kans gegeven
om dit probleem te herstellen, maw. je post is niks meer dan een uiting van frustatie, wat wil je nu eigenlijk ?
Ten tweede, weet je zeker dat het probleem niet in de kabel ligt? DVI of gewoon een VGA kabel?
Ik heb beide gedaan , en zoals je op de foto`s kan zien heb ik ook mijn laptop er op aangesloten
En ik heb al contact gehad met yorcom, en die verwijzen naar iiyama. En die heb ik net pas kunnen e-mailen

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Op zich best logisch dat de TS nog niets met garantie gedaan heeft... de problemen beginnen pas vanaf 15-01-2005 (de vele dode subpixels), bij mijn weten is dat pas over een paar dagen :o
Ik kan ook begrijpen dat Yorcom zegt dat ie maar met Iiyama moet praten... nu mankeert het scherm immers nog niets ;)

[ Voor 155% gewijzigd door OruBLMsFrl op 11-01-2005 21:05 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Madnessy
Basdoorn schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:03:
Op zich best logisch dat de TS nog niets met garantie gedaan heeft... de problemen beginnen pas vanaf 15-01-2005 (de vele dode subpixels), bij mijn weten is dat pas over een paar dagen :o
Ik kan ook begrijpen dat Yorcom zegt dat ie maar met Iiyama moet praten... nu mankeert het scherm immers nog niets ;)
Sorry :P
kzit beetje duf te doen :P

Verwijderd

Voutloos schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:55:
Winkels kunnen nooit elk scherm uitvoerig testen en dus belandt een rotte appel vaak gewoon bij de klant.
Dit heeft denk ik niks te maken met kunnen, maar met willen.

Punt 1, je moet dat ding uit de doos halen (seal is er dan af, met het risico voor zeurende klanten.)
Punt 2, als je een dode pixel ziet, wat dan? Uitleggen aan de klant dat die een scherm koopt met xx aantal dode pixels.
Punt 3, fabrieksgarantie. Er zit niet voor niks onsite garantie op. Waardoor de weg van de tussenleverancier eigenlijk word "geblokkeerd" Als wij na een xx aantal dagen een scherm proberen terug te sturen naar een leverancier, krijgen wij ook de melding dat we hem zelf aan moeten melden. Dit geldt alleen niet binnen 8 dagen, als je een DOA (death on arrival) hebt.

Anyway, dat je een slecht scherm hebt getroffen is pure pech. Ik heb een Samsung 191T staan, die de eerste keer ook helemaal niks tot weinig deed. Nu heb ik al een aantal jaren een goede versie er van staan, en raad iedereen die ik ken een samsung aan, omdat het gewoon hele strakke schermen zijn. Tis gewoon pech. Als jij 1 defecte disk hebt, is met X toch ook niet meteen een bagger fabrikant?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik weet nu wel zeker dat ik dus nooit meer een Iiyama aanraad of zal kopen
Waarom dat?! Beetje kortzichtig, de IIyama 481s is bijvoorbeeld een hele goede 19" 24bit TFT voor slechts 390 euro. De problemen met de 485 en de 435 waren al langer bekend.
En ik heb al contact gehad met yorcom, en die verwijzen naar iiyama.
Een goed bedrijf verzorgt de RMA voor jou. Erg suf is dit van Yorcom.

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 21:08 ]

• silitek
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Gewoon een nieuwe clamen. Er zijn 435 tft's die wel super zijn. Ik heb er 1 die bijna 24/7 aanstaat. Ik heb alleen een beetje overstraling back-light maar verder is tie perfect _/-\o_

Geen dode (sub) pixels of wat dan ook. Ik geloof niet dat Iiyama 435 een slechte productielijn is, maar als het niet goed is/gaat word er sneller geblaft. Maar he!!...daar heb je 3jaar garantie voor ;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:06:
[...]

Waarom dat?! Beetje kortzichtig, de IIyama 481s is bijvoorbeeld een hele goede 19" 24bit TFT voor slechts 390 euro. De problemen met de 485 en de 435 waren al langer bekend.
Op zulke nooit ingaan :) , gaan topics aan kapot ;)

• Yokozuna
Jep, en hij moet er ook maar niet op ingaan, omdat hij het toch zou verliezen. Laat ik maar es kwaadaardig zijn: een 435/485 kopen = vragen om problemen.Had je kunnen weten als je GoT leest, GoT is er niet voor niets :)

[ Voor 153% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 21:15 ]

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:10:
[...]

Jep, en hij moet er ook maar niet op ingaan, omdat hij het toch zou verliezen. Laat ik maar es kwaadaardig zijn: een 435/485 kopen = vragen om problemen.Had je kunnen weten als je GoT leest, GoT is er niet voor niets :)
Dat vind ik dus echt wel weer een onzinnige reactie. Wie weet hoeveel mensen er op got zijn die het scherm wel werkend hebben. Moet je maar is kijken hoeveel mensen er hier problemen hebben met ati/nvidia kaarten, ook maar niet kopen?

Als je een scherm koopt dan hoort het gewoon te werken, zo niet dat claim je garantie.

• Madnessy
Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:10:
[...]

Ik ga toch niet voor elk ding wat ik koop uren op got zoeken , sorry hoor maar ik heb ook wel betere dingen te doen

• Yokozuna
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:15:
Dat vind ik dus echt wel weer een onzinnige reactie. Wie weet hoeveel mensen er op got zijn die het scherm wel werkend hebben. Moet je maar is kijken hoeveel mensen er hier problemen hebben met ati/nvidia kaarten, ook maar niet kopen?
Het is gewoon algemeen bekend dat 485 en 435 veel kuren vertonen, simpel.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Madnessy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:15:
[...]

Ik ga toch niet voor elk ding wat ik koop uren op got zoeken , sorry hoor maar ik heb ook wel betere dingen te doen
Vreemd, je hebt wel tijd om achteraf te gaan klagen. Gewoon met de winkelier wat regelen, of in het uiterste geval iiyama bellen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Madnessy
Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:16:
[...]

Het is gewoon algemeen bekend dat 485 en 435 veel kuren vertonen, simpel.
Kuren als in : dode subpixels . Ik weet niet of jij de foto`s heb gezien, maar dit zijn dus echt geen dode subpixels.

En middels het menu kan ik nu dus gelukkig weer normaal beeld krijgen , maar de resolutie veranderen geeft weer het witte scherm als resultaat.

• Yokozuna
Ik vind het trouwens uitermate triest dat Yorcom je doorverwijst naar IIyama. Wat voor policy hebben ze daar wel niet? Dit kan ze minpunten bezorgen.
Kuren als in : dode subpixels . Ik weet niet of jij de foto`s heb gezien, maar dit zijn dus echt geen dode subpixels. En middels het menu kan ik nu dus gelukkig weer normaal beeld krijgen , maar de resolutie veranderen geeft weer het witte scherm als resultaat.
Wat is je punt? Het is een feit dat de 435/485 reeks veel kuren vertoont, daar valt niet over te discussieren. Natuurlijk zitten er goede modellen bij, maar dat doet er niet toe.

[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 21:20 ]

Verwijderd

[...]

Tja hoe ik het zie. De monitor zelf is erg goed, dat er relatief veel kapot gaan is dan weer jammer. Maar dat zegt niet veel over de monitor zelf, bij mycom kan je bijvoorbeeld scherm meteen voor een andere inruilen. Om nou een monitor te kopen van mindere kwaliteit omdat er veel mensen zijn die een kapot scherm hebben.

• Madnessy
Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:19:
Ik vind het trouwens uitermate triest dat Yorcom je doorverwijst naar IIyama. Wat voor policy hebben ze daar wel niet? Dit kan ze minpunten bezorgen.
Dit is puur indekken, me nvidia kaart werd direct geruild zonder problemen

• silitek
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

nou, ik doe dat dus wel. Op got krijg je anders een aardige graadmeter over bepaalde hardware zaken. Is niet helemaal onverstandig om wat te lezen. Waarom ik dan voor de 435 gekozen had?. 10ms in games is toch wel heel erg lekker ;)
[...]

Tubes....It's what make music music!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:19:
Tsjah, in principe handelt iiyama gewoon alle RMA gevallen af. Maar omdat je waarschijnlijk nog in je 8-dagen geld terug (of 30?) tijdsperiode zit heb je alle recht om het met de winkelier te regelen.

Buiten deze periode kan het zijn dat het via de fabrikant gaat. Zelfde gebeurt bij HP, Eizo en zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Laatst had ik een batterij stuk van mijn HP business notebook. Kan het met de leverancier regelen. Maar met HP regelen ging een stuk sneller

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

[...]

ja dat is te merken, hier klagen over spullen ;)

Punt 1: zoek altijd eerst wat reviews voor dat je wat koopt, of zorg dat je een goede zaak treft waar garantie geen probleem is ;)

Punt 2: hier zeggen dat je geen zin hebt om uren te zoeken, betekend dus eigenlijk dat je nu alles even van je af wilt schrijven en dat wij onze tijd verdoen :+ ?

• Yokozuna
Hij had gewoon een 431 of 481 moeten kopen :)

Toch vind ik dat Yorcom die TFT gewoon moet RMA'en. Ze zeggen nu 'zoek het zelf maar uit', gewoon niet netjes. Dit levert ze geen extra klanten op.

[ Voor 239% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 21:24 ]

• Madnessy
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:22:
[...]

ja dat is te merken, hier klagen over spullen ;)

Punt 1: zoek altijd eerst wat reviews voor dat je wat koopt, of zorg dat je een goede zaak treft waar garantie geen probleem is ;)

Punt 2: hier zeggen dat je geen zin hebt om uren te zoeken, betekend dus eigenlijk dat je nu alles even van je af wilt schrijven en dat wij onze tijd verdoen :+ ?
Punt 2 : eigenlijk wel :9 .

Maar zo`n soort beeld heb ik echt dus nog nooit gezien :S

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Cut the crap, smijt je vooroordeel overboord en stuur een mailtje naar info@iiyama.nl. Je krijgt antwoord van Mevr. Odette van Kampen; die regelt per ommegaande een ander scherm. Mijn (Mycom) AS4314 gaf na een half jaar een dooie pixelarray (alleen nog groen, van boven naar beneden, zie foto - sorry voor het "fish-eye" effect van mijn cheapo camera).

Afbeeldingslocatie: http://www.wirenet.nl/monitor.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wirenet.nl/monitor2.jpg

Mailtje gestuurd, antwoord gekregen met verzoek om wat aanvullende informatie en eventueel foto's, en na een aantal dagen had ik een splinternieuwe E430 in huis ("Sorry, mijnheer, maar de AS4314 hebben we alleen nog in zwart; hiervoor krijgt u het opvolgmodel in grijs"), met opnieuw twee jaar fabrieksgarantie.
Is Iiyama slecht? Nee dus, gewoon een gevalletje "bad luck". Maar dat trekken ze dus perfect recht, zonder tussenkomst van Mycom. En die E430 werkt perfect!

[ Voor 11% gewijzigd door Bubbaman op 11-01-2005 21:39 ]

• Madnessy
Bubbaman schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:33:
Cut the crap, smijt je vooroordeel overboord en stuur een mailtje naar info@iiyama.nl. Je krijgt antwoord van Mevr. Odette van Kampen; die regelt per ommegaande een ander scherm. Mijn (Mycom) AS4314 gaf na een half jaar een dooie pixelarray (alleen nog groen, van boven naar beneden, zie foto - sorry voor het "fish-eye" effect van mijn cheapo camera).

[afbeelding][afbeelding]

Mailtje gestuurd, antwoord gekregen met verzoek om wat aanvullende informatie en eventueel foto's, en na een aantal dagen had ik een splinternieuwe E430 in huis ("Sorry, mijnheer, maar de AS4314 hebben we alleen nog in zwart; hiervoor krijgt u het opvolgmodel in grijs"), met opnieuw twee jaar fabrieksgarantie.
Is Iiyama slecht? Nee dus, gewoon een gevalletje "bad luck". Maar dat trekken ze dus perfect recht, zonder tussenkomst van Mycom. En die E430 werkt perfect!
De foto`s liggen al klaar, de mail is ook al gestuurd. En nu wordt het dus maar afwachten ; :/

Verwijderd

Madnessy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:40:
[...]

De foto`s liggen al klaar, de mail is ook al gestuurd. En nu wordt het dus maar afwachten ; :/
Wel beleefd en genuanceerd gemailt? Ik zou iig ook naar de winkel gaan hoor ;) Laat hun dat werk maar doen, jij bent klant en klant is koning en anders maak je wat stenis in zo'n zaak en koop je er nooit meer wat ;)

• Madnessy
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:47:
[...]

Wel beleefd en genuanceerd gemailt? Ik zou iig ook naar de winkel gaan hoor ;) Laat hun dat werk maar doen, jij bent klant en klant is koning en anders maak je wat stenis in zo'n zaak en koop je er nooit meer wat ;)
Ik mail altijd beleefd, als ik een aggresief getint mailtje stuur bereik ik er niets mee. De ontvangende partij merkt alleen dat ik boos ben. En bij yorcom stennis schoppen heeft ook weinig zin, daar is de zaak nog te klein voor.

Verwijderd

Madnessy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:59:
[...]

Ik mail altijd beleefd, als ik een aggresief getint mailtje stuur bereik ik er niets mee. De ontvangende partij merkt alleen dat ik boos ben. En bij yorcom stennis schoppen heeft ook weinig zin, daar is de zaak nog te klein voor.
Gelukkig maar ;) Ja je hebt soms van die figuren met hun mails! :) . Ja stennis schoppen moet je ook altijd pas als laatste doen, maar mooie ervaringen doen het iig goed in de shop survey!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

rac-on schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:52:
wat is nu je probleem? je scherm is DOA, je gaat terug naar de winkel en claimed garantie. Als ze je naar Iiyama verwijzen, geef je aan dat je wettelijk gezien (zowel Nederlands als Europees) geen hol met de fabrikant te maken hebt en dat ze je verplicht zijn een nieuwe te geven.

Ik ga toch ook geen topic openen als een aankoop me tegenvalt?
Negative...Iiyama garantie loopt via Iiyama zelf. Deze komen het scherm bij je ophalen.

Default blanke hetero

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit hoort voor een deel in de shop survey, en verder moet de topicstarter gewoon z'n garantie claimen als er echt wat mis is met de monitor. Daarnaast mag het gebruik van scheldwoorden in de topictitel en in posts voortaan achterwege gelaten worden. Een topic als dit hoort iig niet thuis in V&B.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.