"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ik denk het niet analoog gaat toch niet sneller dan 33k6 of heb je een isdn lijn thuis waar je met je analoge lijn overheen gaat dit is bij mij thuis nl wel het geval de ene keer heb ik ook 45 kbps en een andere keer 50 kbps.... Maarruhhh hoe heb jij die Modem aan de praat gekregen onder w2k ?? Ik krijg hem niet aan de praat zelfs niet met de originele drivers en ook niet als standaard modem.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Greetzzz
Dennis van Gelder Systeembeheerder @COST)
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Greetzzz
Dennis van Gelder Systeembeheerder @COST)
tnx voor de rep...
ik zal er dan maar vanuit gaan dat het aan de lijnen ligt. Immers, ik weet dat min. 50 kbps moet kunnen maar dat haal ik gewoon nevernooitniet.
Hoe ik hem in Win2K aan de praat kreeg? Gewoon in PCI slot gestoken, pc aangezet en driver geinstalleerd... ging in een keer goed (!)
ik zal er dan maar vanuit gaan dat het aan de lijnen ligt. Immers, ik weet dat min. 50 kbps moet kunnen maar dat haal ik gewoon nevernooitniet.
Hoe ik hem in Win2K aan de praat kreeg? Gewoon in PCI slot gestoken, pc aangezet en driver geinstalleerd... ging in een keer goed (!)
Soft- of hardware modem doet niets af aan de DCE (lijn) snelheid.
Alleen Softmodem kost je meer processortijd tijdens verbinding.
Als het aan de PTT ligt kan je er ziezso niets aan doen, PTT bepaalt nml dat je provider niet harder mag zenden als -10dbm.
maar voor een V90 modem zou dit eingelijk minimaal -6 moeten zijn.:(
Alleen Softmodem kost je meer processortijd tijdens verbinding.
Als het aan de PTT ligt kan je er ziezso niets aan doen, PTT bepaalt nml dat je provider niet harder mag zenden als -10dbm.
maar voor een V90 modem zou dit eingelijk minimaal -6 moeten zijn.:(
Rockwell is er volgens mij niet meer, dat is overgenomen door Conexant.
Dus dat is hetzelfde, dus ook een hardware modem!!
Laat dat ff duidelijk zijn..
Dus dat is hetzelfde, dus ook een hardware modem!!
Laat dat ff duidelijk zijn..
Hmmm dan zal ik eens kijken wat ie doet als ik hem in een ander slot steek 
Niet dat ik hem dan verder gebruik want ik doe toch alleen ICS over het netwerk. Ik zal hem hoogstens gebruiken voor telebankieren.
Fijn weekend alvast !!
Greetzz
Dennis van Gelder Systeembeheerder @COST+
Niet dat ik hem dan verder gebruik want ik doe toch alleen ICS over het netwerk. Ik zal hem hoogstens gebruiken voor telebankieren.
Fijn weekend alvast !!
Greetzz
Dennis van Gelder Systeembeheerder @COST+
Verwijderd
Conexant is de nieuwe naam van Rockwell
. 56 K is nog steeds 56 K en geen 33 K Dennis
, maar inderdaad de UPload is maximaal 33K6.
De aanvankelijke verbindingssnelheid zegt lang niet alles over de throughput, een modem heeft ook nog zo iets als "retraining" en kan gedurende de connectie zowel zakken als stijgen in snelheid. Sommige modems zetten hoog in en zakken daarna alleen maar terwijl andere het andersom doen. Dus alleen stuff downloaden kan uitsluitsel geven.
Natuurlijk is een 100% software modem 100% afhankelijk van goede drivers (EN de CPU, maar dat is hier geen issue).
Bij PCI modems is trouwens altijd de controller software-matig. Bij software modems is ook de datapump software-matig (Pentium II of beter is zo'n beetje een must).
PS: Fox, Conexant/Rockwell heeft óók een software versie
De aanvankelijke verbindingssnelheid zegt lang niet alles over de throughput, een modem heeft ook nog zo iets als "retraining" en kan gedurende de connectie zowel zakken als stijgen in snelheid. Sommige modems zetten hoog in en zakken daarna alleen maar terwijl andere het andersom doen. Dus alleen stuff downloaden kan uitsluitsel geven.
Natuurlijk is een 100% software modem 100% afhankelijk van goede drivers (EN de CPU, maar dat is hier geen issue).
Bij PCI modems is trouwens altijd de controller software-matig. Bij software modems is ook de datapump software-matig (Pentium II of beter is zo'n beetje een must).
PS: Fox, Conexant/Rockwell heeft óók een software versie
Als bewijs moet je hier ff kijke:
http://www.e-tech.nu/producten/faxmodemindex.htm
Het vertrouwde Rockwell (= Conexant) "hardware" PCI-
modem. PnP, V.90 56k, Win 95 / 98 / NT / 2000, Nederlandstalige software. »»
http://www.e-tech.nu/producten/faxmodemindex.htm
Het vertrouwde Rockwell (= Conexant) "hardware" PCI-
modem. PnP, V.90 56k, Win 95 / 98 / NT / 2000, Nederlandstalige software. »»
Verwijderd
Ik heb dus ook deze conexant modem en krijg hem ook met geen mogelijkheid aan de praat onder W2K. Ik vraag me af hoe je dat gefixt hebt. Het lukt niet met de drivers en ook niet als standaardmodem. (Volgens mij heb ik dit al eerder gelezen, maarja)
Wil toch weten hoe je dat gedaan heb...
Wil toch weten hoe je dat gedaan heb...
Verwijderd
http://808hi.com/56k/soft56.htm
misschien nuttig:
My original experience: I found that to install the updated driver, it was necessary to remove the existing modem using the ADD/REMOVE PROGRAMS function of Control Panel - NOT the Modems. [Removing the modem via Modems would succeed, but subsequent re-boot of the machine would re-install original drivers; Trying to install the updated driver before re-booting would succeed, but the modem would be installed on COM3 and could not be accessed.] Removing the Conexant Soft56 program from the ADD/REMOVE PROGRAMS allowed me to install the updated driver.
misschien nuttig:
My original experience: I found that to install the updated driver, it was necessary to remove the existing modem using the ADD/REMOVE PROGRAMS function of Control Panel - NOT the Modems. [Removing the modem via Modems would succeed, but subsequent re-boot of the machine would re-install original drivers; Trying to install the updated driver before re-booting would succeed, but the modem would be installed on COM3 and could not be accessed.] Removing the Conexant Soft56 program from the ADD/REMOVE PROGRAMS allowed me to install the updated driver.
De connects die je haalt over de lijn zijn afhankelijk van de kwaliteit van je telefoonlijn.
Hoe stabiel en snel die verbinding is is van veel factoren afhankelijk. Soms wil het zelfs helpen als je je modem aardt, als je bijvoorbeeld in een studentenhuis zit dan wil de elektriek niet helemaal netjes geaard zijn.
De connectiesnelheid (het aantal bps) is uiteindelijk vooral afhankelijk van het al dan niet hebben van ruis op de lijn.
Des te minder ruis des te beter de connecties. Natuurlijk telt de driver ook wel mee maar op zich is 45000 niet echt slecht.
Hoe stabiel en snel die verbinding is is van veel factoren afhankelijk. Soms wil het zelfs helpen als je je modem aardt, als je bijvoorbeeld in een studentenhuis zit dan wil de elektriek niet helemaal netjes geaard zijn.
De connectiesnelheid (het aantal bps) is uiteindelijk vooral afhankelijk van het al dan niet hebben van ruis op de lijn.
Des te minder ruis des te beter de connecties. Natuurlijk telt de driver ook wel mee maar op zich is 45000 niet echt slecht.
iOS developer
Nou ja, zoals ik al zei: gewoon in pc gestoken en geinstalleerd. Het ging in EEN keer goed. Op de driver-CD bevonden zich gewoon Win2K drivers (tis trouwens een Dynalink modem, hintOp vrijdag 05 januari 2001 12:26 schreef Shaq het volgende:
Ik heb dus ook deze conexant modem en krijg hem ook met geen mogelijkheid aan de praat onder W2K. Ik vraag me af hoe je dat gefixt hebt. Het lukt niet met de drivers en ook niet als standaardmodem.
V92 is zelfde als v90, alleen hogere upload, 33k6 oid ipv 14k4 dacht ik.
dat softwareding is echt een RAMP.. ik zou de PC van een kennis wel ff fixen.. hij kreeg het internet niet aan de praat.. dat viel me dus zwaar tegen want het lukte mij ook niet.. het modem gaf alleen maar rare piepjes.. toen maar een nieuw modem gekocht, een e-tech hardwaremodem, en die deed het in een keer zonder problemen 
Maar misschien lag het wel aan zn CPU, het was 'maar' een p233mmx.. zou voldoende moeten zijn...
Maar misschien lag het wel aan zn CPU, het was 'maar' een p233mmx.. zou voldoende moeten zijn...
Pagina: 1