Was vanochtend lekker aan het gamen (halflife2) toen mijn pc erg hard crashde. Tijdens het spelen eerst wat krakend geluid, vervolgens krakend geluid en wat flashing, vervolgens hangen in het spel en drie seconden later (na een alt-tab) de crash. PC zo dood als wat. En het rook ook een beetje raar (verbrand). Even gewacht tot alles weer wat afgekoeld was, maar drukken op de power button leverde welgeteld een halve draai van mijn cpu-fan op en toen weer dood. Een andere voeding aangesloten en nog niks. CPU koeler verwijderd en CPU verwijderd en nog eens geprobeerd. Gaat alles wel draaien (alle fans), maar gebeurd verder natuurlijk niks door ontbreken CPU. Maar geen waarschuwingsgeluiden van het moederbord. CPU er weer in en weer dood. Wat kan er nu allemaal kapot zijn? Ik denk zelf de CPU, maar is het waarschijnlijk dat ook het moederbord overleden is. En de voeding? Wat zou dit hele gedoe veroorzaakt kunnen hebben. Loop ik het risico bij aanschaf van een nieuwe CPU dat ik hetzelfde nogmaals ga meemaken? Want ik dacht dat er tegenwoordig beveiliging op de moederborden zitten tegen oververhitting van de CPU? Ik had niks overclocked.
Specs: MSI K8N Neo, AMD64 3200+, 1 GB Crucial Ballistics, Club3d X800 pro
Specs: MSI K8N Neo, AMD64 3200+, 1 GB Crucial Ballistics, Club3d X800 pro