[MP3] geeft rare blob

Pagina: 1
Acties:

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 12:03
hey mensen
ik heb een probleempje met de mp3 playback
er klinken rare blobjes die ervoor zorgen dat de hele muziek vergalt wordt

winamp geeft soms dit [heel zacht], windowsmedia player
maar ik heb er vooral last mee als ik mp3's afspeel met Magix Music Maker

ff een voorbeeldje http://members.lycos.nl/djmantri/New.mp3
[alleen luisteren als je er verstand van hebt... anders ben ik weer mn bandbreedte kwijt :'(

zoals je hoort is het niet jofel... bij dit nummer is het best wel erg, maar bij sommige wat minder
hij doet dit voornamelijk bij lage tonen... ik snap niet hoe het komt. ik heb geen rare dingen geinstalleerd geloof ik.

ik heb nu een andere geluidskaart erin zitten dus daar ligt het niet aan [nu een sblive kaart OEM]
bovendien had ik dit in een vorige windowsinstallatie ook al

heeft er iemand een ID wat me uit de brand kan helpen [behalve formateren of mn pc verbranden :X 8)7

alvast bedankt _/-\o_

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

djmantri schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:54:
hey mensen

ff een voorbeeldje http://members.lycos.nl/djmantri/New.mp3
[alleen luisteren als je er verstand van hebt... anders ben ik weer mn bandbreedte kwijt :'(

alvast bedankt _/-\o_
Je voorbeeldje doet het niet :?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik kan je voorbeeld ook niet downloaden hier.
Welke ripper en encoder gebruik je om de mp3's te maken vanuit je audio CD's ? Als het om gedownloade files gaat, zullen we toch een voorbeeldje moeten hebben om de oorzaak te achterhalen. Op p2p netwerken e.d. staat namelijk erg veel absolute rotzooi, bijvoorbeeld meermaals gerecodeerde 128 kbps mp3's of zo :'(
Zit het probleem in de mp3 files zelf, of ligt het alleen aan de afspeelsoftware ?
Decodeer desnoods een paar voorbeelden naar .wav (lame --decode new.mp3) en brand die wavs naar CD-audio en luister op je stereoset.
Probeer op je PC een ander afspeelprogramma (bijvoorbeeld Foobar2000)

[ Voor 30% gewijzigd door Henk007 op 11-01-2005 20:31 ]

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb net effe geluisterd met Foobar, maar bij mij klinkt het ook NIET OK. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Het klinkt als een soort trommeltje wat er niet hoort te zijn.

Het zou misschien door de encoder kunnen komen, dat is namelijk Xing (old) en dat is echt een hele slechte encoder, maar dat ie dit soort artifacts veroorzaakt is wel heel erg vreemd.

Heb je deze zelf geencodeerd? Ik raad je aan om voortaan EAC + LAME te gebruiken.

Als je ze hebt gedownload, kan het zijn dat er bij het downloaden iets is misgegaan...

[ Voor 10% gewijzigd door Slogra op 11-01-2005 20:29 ]

Verwijderd

Volgens mij gebruik je een van de slechtste mp3 encoders!
LAME levert veel betere kwaliteit op 128kb/s dan jouw file.

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Je zegt dat je een probleem hebt met playback van mp3's, dus ik neem aan dat die file een grab is van de uitgang van je kaart die je weer gecrunched hebt om te kunnen verspreiden.
Ik heb zelf een gelijkaardig klinkend probleem gehad met een bp6 toen ik daar een isa-kaart in had zitten. Het probleem was toen bij mij foute instellingen in het bios, met name in de pci-eigenschappen.
Foute bios-settings kunnen verklaren dat een windows reinstall niets uitmaakt en wat ik hoor klinkt als een probleem met je datastroom.

Windows is exiting. Is this OK?

Verwijderd

Misschieen een rare suggestie, maar bij sommige kaarten zitten van die programmas die effecten aan t geluid geven zoals bijvoorbeeld onder water en concertzaal. Misschien is dit t?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 12:03
dank voor de reply's...
miss werkt de download wel via download manager of als je eerst naar de "site" http://members.lycos.nl/djmantri/ gaat...
iig ik heb dit nr gemaakt nadat ik de originele mp3 [die het nog wel redelijk doet in winamp] heb gezet in een arrangement van magix music maker, die vervolgens gecodeerd naar mp3.

als ik het op een andere manier doe: het bestand eerst naar wma converteer en dan naar magix sleep is het weg :?

miss weet iemand waar ik dan een nieuwe encoder/decoder kan downen miss is het dan over

over dat bios... ik heb er een paar dagen geleden geen last van gehad :?
maar wat stel je dan voor om te veranderen [ ik heb een asus a7n8x-e deluxe mobo]

wat ik nu trouwens zie is dat bij die magix alleen in te stellen is een wave apparaat
[te kiezen tussen wave en direct sound met een bepaalde geluidskaart, de live nu dus]
maar mp3 encoder/decoder is nergens te vinden...
in winamp merk ik er niet veel van maar het is toch heel zacht op de achtergrond wel te horen...
met andere bestandstypen heb ik geen probleem [wma, ogg, wav]

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 11-01-2005 22:00 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1