Toon posts:

MPEG weergaveprobleem: alleen in Quicktime Player correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie herkent het volgende probleem?

Ik heb een codec pack geinstalleerd en kan de meeste videoformaten probleemloos afspelen. Zo ook mpeg-bestanden. Echter, sómmige mpegs geven problemen als ik ze afspeel met Media Player Classic. Die worden zwart-wit weergeven, en bovendien in de vorm van een parallellogram: elk horizontaal rijtje pixels is iets verschoven t.o.v. het regeltje erboven. Het geluid is wel ok.

Het gekke is dat de Quicktime Player deze mpegs wél correct weergeeft, maar ik zou ze graag in die Mediaplayer willen afspelen omdat dat programma meer opties e.d. heeft. Hieruit zou je mijns inziens trouwens kunnen concluderen dat het niet aan een missende codec ligt, aangezien ik aanneem dat die Quicktime player niet over andere codecs beschikt dan die Mediaplayer.
Ik heb de betreffende mpegs toch met Gspot bekeken, maar die detecteert geen extra codecs.

Iemand een idee hoe ik die mpegs wel gewoon in Media Player Classic kan afspelen?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:13
Ja, daar zeg je iets. Dat heb ik zelf ook wel eens, dat bv. het beeld en geluid niet synchroon loopt in media player, maar weer wel in VLC. Het kan allerlei oorzaken hebben, welke codec pack heb je geinstalleerd? Waarschijnlijk de K-Lite Codec Pack (daar zit de Media player classic ook in). Volgens mij kun je er weinig aan veranderen, en ligt het gewoon aan de manier waarop een film gecodeerd is. Die problemen doen zich immers niet voor met ALLE videobeelden.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, K-lite codec pack inderdaad.
Maar goed, uit feit dat één video het wel in QuickTime doet, en niet in Mediaplayer Classic zou ik concluderen dat het eerder aan speler/plugins of whatever ligt, dan aan het filmpje.

Iemand anders? :)