Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PIII voeding ombouwen naar PIV voeding

Pagina: 1
Acties:

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Hey,

Ik heb een nieuwe server kast aangeschaft vanwege de 10 disken die ik kwijt moet kunnen. Nu heb ik een goeie met genoeg ruimte en een dual voeding, maar de dual voeding is alleen geschikt voor AMD & PIII of lager.. zit geen extra PIV kabel aan.

Nu draai ik momenteel server op een PIV mobo omdat ik eff nix anders heb, maargoed is het mogelijk om een kabel om te moden naar zn pIV kabel of er bij te zetten?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Het gaat om die vierpollige 12V plug neem ik aan? (overigens is die niet speciaal voor P4 ofzo, maar wel het enige verschil dat er tussen PIII's en PIV's zit qua voedingskabels ;))

Die kun je opzich best zelf maken, als je de goede kabeltjes pakt en er een stekkertje aan soldeerd... werkt je mobo trouwens niet gewoon zonder?

Edit:
Het heet trouwens een 4 polige Molex 39-01-2040 connector (het stekkertje opzich dan), de aansluiting wordt over het algemeen gewoon een 12V AUX aansluiting genoemd. Pin 1 en 2 zijn gewoon GND (zwarte kabeltjes) en pin 3 en 4 zijn +12V kabeltjes (gele). Als je ze zelf wilt maken kun je het beste een kabeltje rechtstreeks vanaf je voeding pakken, ik zou geen aftakkingen gaan maken aangezien er best wat stroom doorheen kan gaan lopen...

[ Voor 42% gewijzigd door Xander op 11-01-2005 19:37 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

meestal slaat er wel iets aan maar werkt het geheel niet.

Je moet inderdaad de goede kabels zoeken en solderen, of een nieuwe voeding erin plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 19:36 ]

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

zonder is niet echt een optie denk ik, als het hier een server betreft.

Ik heb een keer een P4 instabiel zien reageren om dat die stekker er niet in zat.
Windows booten ging nog wel maar je hoefde niet te verlangen van je Grafische kaart.
Nu weet ik wel dat 3d niet echt bedoeld is voor een server, maar stabliteit wel degelijk.

Als ik jou was zou ik voor een "critische" server een nieuwe voeding kopen.
Ander gewoon proberen.

• Xander
SimplyMe schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:37:
zonder is niet echt een optie denk ik, als het hier een server betreft.

Ik heb een keer een P4 instabiel zien reageren om dat die stekker er niet in zat.
Windows booten ging nog wel maar je hoefde niet te verlangen van je Grafische kaart.
Nu weet ik wel dat 3d niet echt bedoeld is voor een server, maar stabliteit wel degelijk.

Als ik jou was zou ik voor een "critische" server een nieuwe voeding kopen.
Ander gewoon proberen.
Ik weet niet wat voor P4 erop zit, maar als het bijvoorbeeld een P4 1.8GHz is en hij wil booten zonder AUX connector zou ik me er niet al te veel zorgen over maken hoor. Ok, een 3.6GHz Prescott wordt even iets anders...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 17:04
natuurlijk is het mogelijk om hier een kabel voor te modden maar daar zul je dan wel een andere voeding voor op moeten offeren (vanwege de 12 volt plug) Je maakt dan in principe gewoon een kabel van 1 molex (geel en zwart naast geel) een kabeltje naar de 12 volt plug. Zolang je geen dual xeon wil gaan draaien zal 1 draadje ook wel genoeg zijn lijkt mij.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Het gaat om de Intel P4 2,6Ghz op een Abit TH7 Raid 2 mobo... ik ben eigk opzoek naar een server mobo maar ff geen geld voor... eventueel zit ik er aan te denken een Asus P4C 800Delux E + 3Ghz cpu er aan op te offeren & deze dan als 2e Game PC te gaan geberuiken maargoed ik zou dus eventueel een molex kabel om kunnen bouwen tot die "12 volt plug" kabel :) Gewoon 12V dus :)

Alleen blijft mijn vraag dan.. dat zn "12 volt plug" kabel uit 2 gele & 2 zwarte bestaat en een normaale molex niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Fr0zenFlame op 11-01-2005 19:57 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Fr0zenFlame schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:56:
Het gaat om de Intel P4 2,6Ghz op een Abit TH7 Raid 2 mobo... ik ben eigk opzoek naar een server mobo maar ff geen geld voor... eventueel zit ik er aan te denken een Asus P4C 800Delux E + 3Ghz cpu er aan op te offeren & deze dan als 2e Game PC te gaan geberuiken maargoed ik zou dus eventueel een molex kabel om kunnen bouwen tot die "12 volt plug" kabel :) Gewoon 12V dus :)

Alleen blijft mijn vraag dan.. dat zn "12 volt plug" kabel uit 2 gele & 2 zwarte bestaat en een normaale molex niet?
Ten eerste
P4 2,6Ghz op een Abit TH7 Raid 2 zal zonder AUX stekker ook wel werken
als je er dan maar geen Dikke vidkaart in hangt maar bijvoorbeeld een ATI rage of zoiets.
iig eentje die niet zo veel vermogen trekt.

ten tweede
Omdat een normale Molex plug ook nog 5 volt moet kunnen leveren

[edit]
Als jij er aan denkt om alles in een ander systeem te stoppen, omdat je niet genoeg geld hebt weet ik niet of je hier te vreden mee bent.
http://www.sweexeurope.com/product.asp?pId=205
pricewatch: Sweex, 300W (ATX, P4)

[ Voor 17% gewijzigd door SimplyMe op 11-01-2005 20:07 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er bestaan gewoon verloop kabeltjes van molex naar zo'n 2x 12v en 2x ground stekker. Ik weet niet waar je ze kan krijgen maar ik had er iig een bij mobo

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Xander
Fr0zenFlame schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:56:
Northwood proc? Ik zou het gewoon proberen zonder aux stekkertje.
Uh, ja...?
Een normale molex heeft 2x GND, +5V en +12v... de aux connector 2x GND en 2x 12V, ik heb ook negens beweerd dat je alle kabeltjes van een molex stekkertje moest gebruiken en dat je genoeg had aan één molex stekkertje.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 17:04
lemming_nl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:02:
Er bestaan gewoon verloop kabeltjes van molex naar zo'n 2x 12v en 2x ground stekker. Ik weet niet waar je ze kan krijgen maar ik had er iig een bij mobo
ik ook bij mijn gigabyte nforce2

[ Voor 6% gewijzigd door successor op 11-01-2005 20:06 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
je hebt genoeg aan 1 molex stekker hoor gewoon 2 draadjes aan 1 12v connectorje doen

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Xander
lemming_nl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:06:
je hebt genoeg aan 1 molex stekker hoor gewoon 2 draadjes aan 1 12v connectorje doen
En dan dus maar 2 van de 4 pinnen aansluiten? Hm, als je dat wilt proberen zou ik ook even zonder proberen... maarja wie ben ik :P

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Naja er komen ook een SX4000 & SX 6000 in he ;) op het mobo..

Verder heb ik dus deze 2 configs staan:

abit TH7 Raid2
2,4Ghz
4x 128 RAMBUS

&

asus p4C800 Deluxe E
3Ghz
2x PC3200 256MB OEM
2x PC3200 512MB OEM

een van de 2 wordt dus mn nieuwe server config in een nieuwe serverkast met 10 Disken (4x120 & 6x 160)... Natuurlijk zou een dual Xeon of een Dual PIII niet misstaan :) maargoed mocht ik iemand kunnen vinden die de abit config wil ruilen tegen een dual PIII 1Ghz + met eventueel bij betaling dan wil ik dat wel doen, anders wordt het de asus config en dan ben ik bang dat ik toch echt een 12polige extra voeding nodig heb

P.S

Nogmaals de serverkast heeft een Dual voeding gebaseerd op PIII servers + 10 molexen & 2 Bergen.

Verwijderd

XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:04:
[...]

Northwood proc? Ik zou het gewoon proberen zonder aux stekkertje.

[...]

Uh, ja...?
Een normale molex heeft 2x GND, +5V en +12v... de aux connector 2x GND en 2x 12V, ik heb ook negens beweerd dat je alle kabeltjes van een molex stekkertje moest gebruiken en dat je genoeg had aan één molex stekkertje.
een molex stekker heeft toch 2 zwarte waarvan 1: 0v en 1: -5v of -12v??

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:23:
[...]

een molex stekker heeft toch 2 zwarte waarvan 1: 0v en 1: -5v of -12v??
Ze zijn allebei gewoon ground hoor: http://www.hardwarebook.net/connector/pc/bigpower.html

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister een aanbieding gekregen voor een Tyan Thunder AMD serverboard voor weinig maar goed deze borden vragen dus om een 24+8 pins voeding hebben die de EPS standaard gebruikt om goed te kunnen werken. Nu heb ik nog steeds de zelfde Case & Voeding als hier boven staat... mijn vraag of ik dit kan modden en zo ja hoe?

alvast bedankt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Op een beurs (zelfs een PC-discount) kom je meestal wel zo'n molex->P4 powergeval tegen. Afaik zijn er ook wel verloopjes naar EPS, maar daar moet je beter voor zoeken. Of daarmee je systeem stabiel blijft draaien (als er ook geen extra molex aan het EPS verloopstekkertje hangt) is wel de vraag, dat zou ik niet durven te zeggen. Die eerste kabels heb ik al eerder gezien iig, en daar zou ik ook geen problemen mee verwachten als je voeding genoeg power kan leveren. Ik had tot voor kort ook m'n Athlon XP2500+@2310Mhz draaien, op puur en alleen een ATX stekker. Waarom zou een P4 dan opeens een extra 12V connector nodig hebben? Zover die toch nodig is zal je met zo'n verloopstekkertje echt geen problemen hebben, mits je een goede voeding hebt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Thanks iig voor je reply!

Maar kan je dan gewoon een 20pins voeding op een AMD mobo gebruiken waar eigenlijk een 24 pins in hoort? en ik denk dat die 2e steker vooral nodig is voor de 64pci sloten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Fr0zenFlame schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:25:
Thanks iig voor je reply!

Maar kan je dan gewoon een 20pins voeding op een AMD mobo gebruiken waar eigenlijk een 24 pins in hoort? en ik denk dat die 2e steker vooral nodig is voor de 64pci sloten.
Het kan wel maar of je mobo stabiel loopt is de vraag.
Koop gewoon bij de lokale PC boer een verloopje van ATX 1.xnaar ATX 2.x :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Ja maargoed die 8polige heb ik niet he...

Het is alleen maar een 20pins & de rest is molex & dwerg

Je zou zeggen koop gewoon een tagan 480W maargoed dat zou zonden zijn aangezien er een hele mooie/zwaare dual server voeding in die kast zit ge intergreerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Fr0zenFlame op 13-01-2005 19:31 ]

Verwijderd

Heb ik al vaker gedaan, gewoon zo'n standaard lijn die met molex connectors voor HD en Floppy, afknippen bij het begin, althans nergens anders voor gaan gebruiken die uitgang van je voeding, dan van een oude voeding (check vuilstort) gewoon zo'n P4 connector afhalen, en de gele aan de gele solderen en de zwarte aan de zwarte, klaar. Is bij mij nog nooit mislukt, en ook nog nooit klachten gehad wat stabiliteit betreft...

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Ik heb iig eff bij alternate rond gekeken...

Nu zie ik daar iig 1 oplossing nl de 20 naar 24 pins converter (kan dat zomaar?) verder nog niks voor de 8 polige anderen?

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Naja het is mij een beetje on duidelijk geworden wat te doen eigenlijk :)

Eff voor de duidelijkheid:

Het gaat om deze mobo:

http://images.google.com/...6hl%3Den%26lr%3D%26sa%3DN

en ik heb zelf een dual server voeding geschikt voor PIII met alleen een 20 pins kabel en een aantal dwergen & molexen

Verder kan ik uit deze zin nog opmaken dat ik er een converter bij krijg: "Je moet een 24+8 pins voeding hebben die de EPS standaard gebruikt, anders werkt de convertor niet"

Wat is het nou wat ik precies moet doen

[ Voor 9% gewijzigd door Fr0zenFlame op 13-01-2005 20:10 ]

Verwijderd

Ik zelf heb ook een tyan bordje voor mijn dual MP, maar uhm, ik heb daar gewoon een voeding voor gekocht, ik zou het niet zo snel durven te solderen in dit geval, aangezien het mooie hardware is moet het wel stabiel blijven, dat voltage voor de CPU's wil je echt appart krijgen als je het mij vraagt. Dus ik zou zeggen koop een nieuwe voeding, dat verdient dat moederbord
Pagina: 1