[MN] Medion nav. tomtom installeren probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb de MD 95058 navigator van medion.

Hier heb ik een nieuw geheugen en nieuwe navigatie software voor gekocht.

Nu wil ik op mijn nieuwe geheugen een 512 MB Secure Digital geheugen de tomtom europa installeren.

Het volgende doe ik;

Geheugen in de navigator vervolgens setup van tomtom starten van de dvd en de software wordt dan geinstalleerd.

Vervolgens krijg ik op de medion navigator zelf een paar pakketjes te zien die geinstalleerd moeten worden en hier druk ik gewoon op OK.

Nu wordt alles geinstalleerd en vervolgens kom ik weer terug in een nieuw scherm op de pc.
Ik installeer vervolgens de kaart van benelux 60mb en nadat hij hiermee klaar is wordt de installatie beeindigd.

Dit is allemaal goed, alleen nu ik op mijn navigator kijk zitten er 3 knoppen ( wat standaard ook was ) settings, mp3 speler, navigator ( hier zat met het andere geheugen de medio navigator onder ).

Als ik erop druk krijg ik een melding dat er geen kaarten zijn gevonden. Dit vindt ik vreemd ik doe toch alles goed, waardoor komt dit.

Verder kan ik zo geen foto van dit apparaat vinden.

zo ziet het apparaat er uit.

een rechthoek met links het schermpje en rechts de controls om het apparaat mee aan te sturen. Verder zit er een medion OS op en geen windows. ( er zit een ingebouwde gps in )
Dit apparaat ziet er dus totaal niet uit als een soort pda.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75773

Gatygun schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:30:
Ik heb de MD 95058 navigator van medion.

Hier heb ik een nieuw geheugen en nieuwe navigatie software voor gekocht.

Nu wil ik op mijn nieuwe geheugen een 512 MB Secure Digital geheugen de tomtom europa installeren.

Het volgende doe ik;

Geheugen in de navigator vervolgens setup van tomtom starten van de dvd en de software wordt dan geinstalleerd.

[...]
Als ik erop druk krijg ik een melding dat er geen kaarten zijn gevonden. Dit vindt ik vreemd ik doe toch alles goed, waardoor komt dit.

alvast bedankt.
Nu wil ik je niet direct ergens van beschuldigen, maar TomTom wordt niet op dvd geleverd...
Een andere eigenschap van TomTom is dat je de applicatie en de kaarten moet activeren. Als er iets niet klopt bijv door een 'verkeerde' versie van TomTom zal hij ook melden dat er geen kaarten gevonden zijn.
In elk geval zou je tomtom moeten installeren, dan de kaart, dan tomtom starten en als je versie 3.0 start zou je de wizard moeten krijgen.
Het kan ook zijn dat de shortcut nog naar het oude programma wijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
Hier staat hoe je tomtom op dit medion navigatiesysteem moet installeren
nl.reizen.satellietnavigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Anoniem: 75773 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:51:
[...]

Nu wil ik je niet direct ergens van beschuldigen, maar TomTom wordt niet op dvd geleverd...
Een andere eigenschap van TomTom is dat je de applicatie en de kaarten moet activeren. Als er iets niet klopt bijv door een 'verkeerde' versie van TomTom zal hij ook melden dat er geen kaarten gevonden zijn.
In elk geval zou je tomtom moeten installeren, dan de kaart, dan tomtom starten en als je versie 3.0 start zou je de wizard moeten krijgen.
Het kan ook zijn dat de shortcut nog naar het oude programma wijst?
De kaarten voor Europa van TomTom Go worden wèl op DVD geleverd meen ik ... misschien heb je dus de verkeerde kaarten gekocht :? Verder wil ik je ook nergens van beschuldigen ;) >:). Ik heb hier ook twee DVD's met TomTom Navigator 3 ... backup welteverstaan, want het origineel ligt er netjes naast op de plank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
MD 95058/MDPNA150
Het is hierop niet mogenlijk tomtom te installeren er ontbreken bepaalde files in de firmware!
zou wel willen weten welk up to date navipakket hierop wel op draait???
oftewel een update van het medion navipakket??