Onregelmatig partitieverlies op WD250

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134058

Topicstarter
Geen matches
first post, hoi allemaal :)
Op een gegeven moment merk je dat je nogal krap zit in je schijfruimte. Je besluit een grotere harde schijf aan te schaffen bij een bedrijf als Informatique...het begin van het einde...

20-11-04:
Western Digital 250GB, 7200rpm, ATA100 aangeschaft

21-11-04
Master Seagate (13GB) verwisseld met de WD (250GB), slave WD (80GB)
Win 98 en XP in dualboot geïnstalleerd op verschillende partitie's op de master (WD 250GB)
Norton AntiVirus laten lopen, na terugkomst melding dat het programma niet meer verder kan door een fout, na 'ok' een opeenvolging van dergelijke meldingen van andere programma's;
Ghost (dos) opgestart, partitie's op de master zijn samengevoegd, nieuwe naam met rare tekens

26-11-04
Informatique bezocht; schijf omgeruild ivm defect

27-11-04
Zelfde situatie als op 21-11, alleen schijf blijft nu gewoon draaien...

x-12-04
Partitie verlies De computer zat in win98, was aan video aan het capturen, na reboot, XP (NTFS 10+GB) partitie kwijt
»Herinstallatie XP

xx-12-04
Partitie verlies De computer zat in winXP, was video aan het omzetten, XP (NTFS 10+GB) + Ghost (100GB Fat32) + Capture schijf (150GB Fat32) weg

22-12-04
Informatique opgebeld. Ze gaven aan dat het mogelijk zou kunnen komen door een te krappe voeding. Kan kloppen; voeding uit 1997: 200Watt. (enkel Moederboard + Processor zijn vernieuwd: Asus P4B + 1,8Ghz Celeron)

24-12-04
Nieuwe voeding aangeschaft: Q-Tec 550W Dual Fan Gold, PFC, A (op advies van Vinnie :P)

29-12-04
Herinstallatie, zelfde instellingen, whatever als vorige keren

31-12-04
Partitieverlies, zelfde als op xx-12-04
31-12-04
Informatique test de schijf met Wddiag, en blijkt OK, "zowel quick als advanced test gehaald. probleem zal ergens anders in moeten worden gezocht."

2-1-05
Seagate (13GB) master met XP en 98 als dualboot wer geplaatst (niets aan veranderd), alleen WD250 ipv 80 vergeleken met voor de aanschaf van de WD250.

4-1-05
Win98 wil niet meer opstarten, klapt eruit, msconfig alle programma's bij opstarten uitgezet, geen effect, bij veilige modus nog in orde
4-1-05
Bios ziet deel van de PCI kaarten niet meer; na 'reset' van Bios & ESCD nog steeds zelfde probleem, deel van de kaarten niet gezien

5-1-05
WinTV kaart blijkt 'veroorzaker' te zijn, Win98 draait weer ESCD ziet alle kaarten weer

11-1-05
Partitieverlies, alle partitie's van de 250GB die als slave stond zijn samengevoegd als D, na aanklikken vraag om 'formateren'...
11-1-05
Essentials meldt zich aan op tweakers en post dit topic...

Ik heb het nodige gevraagd bij Informatique en Vinnie geen effect.

Huidige status machine:
-Moederboard Asus P4B
-CPU 1,8Ghz Celeron
-1024Sdram
-Q-tec Voeding 550W dual fan gold, PFC, A
-Nvidia GeForce 2 MX/MX 400

CPU 42-62 graden (idle - stressed)

Suggestie's wat mijn volgende stap moet zijn? / Waar kan het aan liggen?
Als jullie meer willen weten, vraag het :)
Case 30-32 graden (idle cpu - stressed cpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
kick O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 21:39
Geen matches
Los hiervan: je cpu temperatuur is toch wel hoog voor een Celeron.

Overigens: mischien brakke ide controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Geen matches
Of brak geheugen? Of de computer niet geaard?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 21:34
Geen matches
Voeding, koop eens een tagan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Ik kreeg nog de tip om alle pci kaarten uit de pci te halen en flink de zuiger op die sloten te zetten, misschien dat dat iets uithaald (omdat mijn win98 op hol sloeg vanwege een kaart)
Tom_G schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:50:
Los hiervan: je cpu temperatuur is toch wel hoog voor een Celeron.

Overigens: mischien brakke ide controller?
Ja ik verbaasde me ook al over die temperatuur, zeker omdat de kast een stuk lager in temperatuur is. De brakke IDE controller heb ik al eens eerder gehoord, dat gaat mijn tweede stap worden.
Tatsu schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:52:
Of brak geheugen? Of de computer niet geaard?
Ik zal zo even een memorytest laten lopen
En de computer is niet geaard (heb geen geaarde stopcontacten, zal dus de verwarming maar gebruiken...
Grapje hoop ik ;) er zit net een gloednieuwe voeding in en dat haalde niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 134058 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:32:
Ik kreeg nog de tip om alle pci kaarten uit de pci te halen en flink de zuiger op die sloten te zetten, misschien dat dat iets uithaald (omdat mijn win98 op hol sloeg vanwege een kaart)

[...]
Ja ik verbaasde me ook al over die temperatuur, zeker omdat de kast een stuk lager in temperatuur is. De brakke IDE controller heb ik al eens eerder gehoord, dat gaat mijn tweede stap worden.

[...]

En de computer is niet geaard (heb geen geaarde stopcontacten, zal dus de verwarming maar gebruiken...

[...]

Qtec staat niet erg bekent om zijn goede voedingen ;)
targan / chiefteck / antec / enermax zijn de wat betere voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 11:32

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Geen matches
bekend verhaaltje.Ik heb exact hetzelfde gehad ; wd 250 GB 7200 toeren, ata 100.
die WD is de boosdoener, de platters hebben geen badsectors. Installeren van windows gaat een tijdje goed, en dan BASTA! fout na fout.. Zorg dat je als de donder je gegevens bewaard, want het is nu snel over met de pret. Ik heb afgelopen weekend 7x een crash gehad met de wd, 60 gb verloren. Hij maakt alles corrupt op die schijf, dus LEES alleen nog maar ipv schrijven want het kost je data. Partities verdwijnen ook zo maar. Ik was net op tijd klaar; toen ik de melding kreeg ERROR, windows zag de hdd niet meer, en later zag ik alleen maar in de windows disk manager: RAW180.. benaderen was niet meer mogelijk.

Het lijkt op een geheugen probje, veel blauwe schermen, vage meldingen. maar het is een stervende WD :)

Ruil die schrijf maar om voor een maxtor ofzo, want die WD serie staat er om bekend.

edit: die WD tools zggen idd ALLES OK! trap er niet in, want dat is NIET zo. die test alleen de PLATTERS en die vage SMART. Produktie datum van MIJN wd was april 2004, wat is die van jou?

[ Voor 11% gewijzigd door Nijl op 12-01-2005 21:45 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Geen matches

[...]

[...]

[...]

Smijt al je tips maar de bak in, je pc is verders in orde, geen nieuwe dingen kopen. Ros die WD er uit, en je zal zien, alles is weer normaal :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen matches
geforce5_guy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:36:
[...]

Dat is idd niet de beste voeding, maar zo'n configuratie moet die zeker trekken. Lijkt me niet de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Geen matches
pisart schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:44:
[...]

Dat is idd niet de beste voeding, maar zo'n configuratie moet die zeker trekken. Lijkt me niet de voeding.
Nee het is de HARDE schijf zelf.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Geen matches

That's a big no no. :)
Trek dan zelf een aardedraad door naar de meterkast vanaf het betreffende stopcontact.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Geen matches
Nijl schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:46:
[...]

Nee het is de HARDE schijf zelf.
Dat weet ik niet, maar nogal een grote toeval als 2 schijven kapot zijn.
Ooit heb ik ook van die rare dingen gehad met een Maxtor 200GB en een msi i850 moederbord, lag gewoon aan het moederbord dat zo'n grote schijf niet aankon.
Nieuw moederbord gekocht en problemen waren weg, schijf was in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Geen matches
pisart schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:59:
[...]

Dat weet ik niet, maar nogal een grote toeval als 2 schijven kapot zijn.
Ooit heb ik ook van die rare dingen gehad met een Maxtor 200GB en een msi i850 moederbord, lag gewoon aan het moederbord dat zo'n grote schijf niet aankon.
Nieuw moederbord gekocht en problemen waren weg, schijf was in orde.
hier heeft die WD 6 weken gewerkt zonder problemen. Mijn pc werd helemaal gek op eens.. het is WEl die hdd, want ik zie net in een andere topic een WD met 200 GB die dezelfde sjit toont.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Geen matches
-Moederboard Asus P4B
-CPU 1,8Ghz Celeron
-1024Sdram
-Q-tec Voeding 550W dual fan gold, PFC, A
-Nvidia GeForce 2 MX/MX 400
Waarom draai je in godsnaam nog windows 98? Begin eens met die te vervangen door windows 2000 ofzo.

Controleer ook je PC GOED op virussen (dus bv. een paar on-line scans, mcafee, etc, niet gewoon één, maar meerdere) en spyware.

oh, trouwens:
> Has anybody managed to get a P4B motherboard to successfully work with
> a HD over 137GB?
> I cannot get my IBM Deskstar 180GXP (180GB) to work successfully even
> though I have the latest MB bios version (1012).
> I run windows XP with service pack 1 and have added the EnableBigLba
> setting to my registry.
> Now I am beginning to write at the 137GB threshold and am getting
> constant delayed write errors.
Based on your experience, I'd say the BIOS doesn't truly support
48bit LBA via the onboard IDE

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 12-01-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Geen matches
Nijl schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:02:
[...]

hier heeft die WD 6 weken gewerkt zonder problemen. Mijn pc werd helemaal gek op eens.. het is WEl die hdd, want ik zie net in een andere topic een WD met 200 GB die dezelfde sjit toont.
Als het wat vaker voorkomt, dan kan het idd de hd zijn. Tja, wat kan je dan doen? Weer hd omruilen, terwijl dat progje geen fouten aangeeft. Winkel zal niet blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Geen matches
pisart schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:08:
[...]

Als het wat vaker voorkomt, dan kan het idd de hd zijn. Tja, wat kan je dan doen? Weer hd omruilen, terwijl dat progje geen fouten aangeeft. Winkel zal niet blij zijn.
tja, jij wel dan?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
@geforce5_guy: Ik mag een bezoek brengen aan een zekere tweaker })
@Nijl: die errors kreeg ik bij de vorige WD250, deze daarbij krijg ik niet eens de kans om nog te lezen, de partitie is van het ene op het andere moment verdwenen na een reboot. (sla je gegevens op moet ik dan ook héél letterlijk opnemen). En de disc is erna gewoon te benaderen hoor :) Gewoon formateren en we beginnen gewoon van voor af aan (inclusief dezelfde afloop...)
@Tatsu: ik zal voorlopig een geaard stopcontact opzoeken, het is toch heel eind van mijn kamer naar de stoppenkast...maar bedankt voor de waarschuwing :)
@pisart: ik vind het ook nogal toevallig dat nu twee schijven het niet zouden doen, daarnaast reageren ze totaal verschillend, de één was er gewoon in één keer geweest. Over dat moederbord, het is dus niet zo, eens gezien altijd gezien? Kan het onder belasting fout gaan met het moederbord? [strike](ik kreeg te horen dat mijn moederbord - asus p4b - het in principe moest trekken)[/strike] (>zie onder)
@hezik: er zijn van die stukjes hardware die geen zin hebben om op een versie hoger dan 98 te draaien. Ik gebruik 98 dan ook alleen voor de dia-scanner en de capture-kaart. Voor de rest draai ik gewoon XP. Virussen? Spyware? Ik krijg niet eens de kans om dat te verzamelen ;) [edit]hmm, ik was die reply over de bios nog niet tegengekomen!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134058 op 12-01-2005 22:16 . Reden: Edit van hezik, en edit ik gezellig mee ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennink
  • Laatst online: 17-06 09:15
Geen matches
heb er ook 2 liggen.
De ene klapt eruit bij hoge belasting, de ander na 2 minuten online te zijn geweest.
Erg lastig en irritant.
Ga maar eens kijken naar wat anders.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen matches
geforce5_guy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:36:
[...]

Misschien moet je even doorlezen dan.
Q-tec staat idd niet bekend om goede voedingen, echter de Q-Tec 550 lijkt de enige te zijn uit zijn serie die wel erg krachtig is. Waar de 450s end zwaar minder zijn is de 550 wel zeer goed. Tuurlijk is het niet te vergelijken met een Antec, maar voor een Antec betaal je ook minstens het dubbele en dan heb je nog geen 400Watt voeding. De Q-Tec 550 is zijn prijs wel waard en levert er wel prestaties naar.

Overigens lijkt het er op alleen te gebeuren als de HDD zwaar aan het werk. Alleen CPU/Mem stresstests laten een stabiel systeem zien. Ja de temp is hoog, maar hij is wel eens hoger geweest volgens mij. Overigens hebben vaak Asus mobos een afwijking in de temp sensor.

Overigens ben ik die vriend van Essentials.

[ Voor 19% gewijzigd door Vincentio op 12-01-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Geen matches
Anoniem: 134058 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:13:
@geforce5_guy: Ik mag een bezoek brengen aan een zekere tweaker })
@Nijl: die errors kreeg ik bij de vorige WD250, deze daarbij krijg ik niet eens de kans om nog te lezen, de partitie is van het ene op het andere moment verdwenen na een reboot. (sla je gegevens op moet ik dan ook héél letterlijk opnemen). En de disc is erna gewoon te benaderen hoor :) Gewoon formateren en we beginnen gewoon van voor af aan (inclusief dezelfde afloop...)
@Tatsu: ik zal voorlopig een geaard stopcontact opzoeken, het is toch heel eind van mijn kamer naar de stoppenkast...maar bedankt voor de waarschuwing :)
@pisart: ik vind het ook nogal toevallig dat nu twee schijven het niet zouden doen, daarnaast reageren ze totaal verschillend, de één was er gewoon in één keer geweest. Over dat moederbord, het is dus niet zo, eens gezien altijd gezien? Kan het onder belasting fout gaan met het moederbord? [strike](ik kreeg te horen dat mijn moederbord - asus p4b - het in principe moest trekken)[/strike] (>zie onder)
@hezik: er zijn van die stukjes hardware die geen zin hebben om op een versie hoger dan 98 te draaien. Ik gebruik 98 dan ook alleen voor de dia-scanner en de capture-kaart. Voor de rest draai ik gewoon XP. Virussen? Spyware? Ik krijg niet eens de kans om dat te verzamelen ;) [edit]hmm, ik was die reply over de bios nog niet tegengekomen!
ja na een format/ reparttionering kon ik ook EVEN weer gebruik maken van de schijf. En tja, 2 schijven wil niet zeggen dat er niks mis is. Produktie fout? slechte cache? ik ben blij dat ik er van af ben.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
VinnieWeiss schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:44:
[...]

Misschien moet je even doorlezen dan.
Q-tec staat idd niet bekend om goede voedingen, echter de Q-Tec 550 lijkt de enige te zijn uit zijn serie die wel erg krachtig is. Waar de 450s end zwaar minder zijn is de 550 wel zeer goed. Tuurlijk is het niet te vergelijken met een Antec, maar voor een Antec betaal je ook minstens het dubbele en dan heb je nog geen 400Watt voeding. De Q-Tec 550 is zijn prijs wel waard en levert er wel prestaties naar.

Overigens lijkt het er op alleen te gebeuren als de HDD zwaar aan het werk. Alleen CPU/Mem stresstests laten een stabiel systeem zien. Ja de temp is hoog, maar hij is wel eens hoger geweest volgens mij. Overigens hebben vaak Asus mobos een afwijking in de temp sensor.

Overigens ben ik die vriend van Essentials.
Dit systeem zou makkelijk moeten draaien op die voeding.
Als de lijnen netjes zijn en niet erg schommelen dan is het perfect.
de qtec 550 word in mijn ogen tot onderaan het segement van de voedingen gerekent omdat
ze redelijk snel onderuit gaan als je veel nodig hebt.

@ TP

Kan je de hardeschijf testen in een andere computer ? Dan heb je bewijs voor de computer handel, en kan je om een maxtor ofzo vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Geen matches
Probeer de bios eens. Eventueel de laatste Beta Bios: 1003.004:
http://www.asus.com.tw/su...d/item.aspx?ModelName=P4B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Niet online
Geen matches
Ahum, ikzelf heb ook problemen ondervonden met een 250GB schijf. Net geïnstalleerd, W2k, en vastlopers erna. Ik ben toch niet gek, de weken ervoor draaide de schijf probleemloos onder Linux.

Misschien is dit iets?
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP

Overigens in je openingspost staat in je openingspost welke XP versie precies?

Verder raad ik eens aan de zoek functie te gebruiken van WDC site. Er staat legio informatie waar je naar zou kunnen kijken m.b.t. corrupt raken van data. Zeker in combinatie met grote drives (>137GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Vannacht heeft de windows memory test gelopen, 131 passes :P heeft de pc doorlopen, zonder een enkele fout, dus brakke memory is het ook niet volgens mij...
geforce5_guy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:04:
[...]

Dit systeem zou makkelijk moeten draaien op die voeding.
Als de lijnen netjes zijn en niet erg schommelen dan is het perfect.
de qtec 550 word in mijn ogen tot onderaan het segement van de voedingen gerekent omdat
ze redelijk snel onderuit gaan als je veel nodig hebt.

@ TP

Kan je de hardeschijf testen in een andere computer ? Dan heb je bewijs voor de computer handel, en kan je om een maxtor ofzo vragen :)
Tell me about it ;( Gisteren het daar heel even over gehad met mijn vader, out of the question ;(
Ga ik zo even updaten...
Gillie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:33:
Ahum, ikzelf heb ook problemen ondervonden met een 250GB schijf. Net geïnstalleerd, W2k, en vastlopers erna. Ik ben toch niet gek, de weken ervoor draaide de schijf probleemloos onder Linux.

Misschien is dit iets?
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP

Overigens in je openingspost staat in je openingspost welke XP versie precies?

Verder raad ik eens aan de zoek functie te gebruiken van WDC site. Er staat legio informatie waar je naar zou kunnen kijken m.b.t. corrupt raken van data. Zeker in combinatie met grote drives (>137GB).
En ook dit ga ik even uitzoeken :) Ik draai XP prof
Over die 137GB, dat gaat dus op voor én de disc overall groter dan 137 én dat ook een partitie groter is dan 137GB?
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de partitie's altijd kleiner zijn geweest dan 137. Eentje zat op de rand van net wel/net niet

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 134058 op 13-01-2005 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 22:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

Geen matches
heb ja al andere kabels gebruikt ?, zonder cd-rom/dvd ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 10:39
Matched: wd2500jb
Ik meld me ook maar ff.
Heb dezelfde schijf volgens mij (WD2500JB, 7200RPM, 8MB cache) en ook exact hetzelfde probleem. Ik heb m nu een paar maanden en is alleen maar gezeik geweest:
- na installatie had ik er 1 grote NTFS-partitie van 250 GB van gemaakt. Werkte prima tot na een paar weken de hele schijf niet meer aangeroepen kon worden in XP.
- geformateerd en gerepartitioneert naar 1 schijf van 52 GB, 1 van 82 GB en 1 van 114 GB waarbij ik de 52 GB schijf gebruik voor mn nieuwsgroepen (veel lees en schrijfwerk) maar deze week weer maar geformateert want hij kende de 52 GB schijf niet meer.
- al een paar keer gehad dat de Master File Table ineens weg is. Zomaar.

Spelletjes die er op staan corrupteren langzaam (HL2 start al niet meer op), schijf fragmenteert ontzettend snel en WD Lifeguard zegt dat alles prima dik in orde is... yeah right!!!! :(
Heb al contact met de WD helpdesk gehad hierover, die hadden het over LBA-access, dat mn moederbord BIOS of mn XP misschien niet up-to-date was. De hele zwik geupdate (ASUS P4PE v1009, XP pro SP2) maar....nada, nog steeds k*t.
Toen IDE-autodetect uitgezet en zelf cilinders, koppen etc opgegeven volgens opgave WD. Resultaat: nop.

Ik zit nu te wachten tot UPS mn vervangende schijf aflevert die WD opgestuurd heeft. Hopelijk helpt dat maar als de hele serie er last van heeft heb ik weinig hoop.
Ik baal er ontzettend van en zou willen dat ik die ongelooflijke ***************** drive nooit gekocht had.
Mocht je dat van plan zijn dus, niet doen. ;) BAAAAAAAAAAAAAAAD shit.

Zo, dat lucht op..... :)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Dit noem ik niet echt bemoedigende posts :/
Anyway, ik ben bezig om te kijken of ik de harde schijf kan laten crashen (zonder meteen met de botte bijl te werken :P). Dan kan ik tenminste zien of een actie succes heeft.

Laat het even weten of die vervangende schijf het wel doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Geen matches
Ik hou je op de hoogte, wordt echter helaas maandag de 17e Januari op zn vroegst... UPS was al 3x langs geweest. |:(

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113431

Geen matches
Ik denk dat ik ongeveer de zelfde problemen heb zoals hierboven beschreven.

Het probleem is dat Windows xp net is opgestart dat deze vaak spontaan vastslaat zonder enige reden.

Na diverse reboots kwam ik erachter dat windows mijn 200 gig hdd niet meer had toegewezen. Dus geen partitie meer en etc. Dit is overigs al voor de 2de keer dat het gebeurd. Weet iemand wat het probleem is ? zwakke voeding misschien ?

Specs.

Intel 2.4ghz
1024 mb Ram
Asus P4V800-X
HDD 1 80 gig
HDD 2 200 gig
2x DVD brander
ATi 9600 XT
Sweex 300 watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Bij mij haalde een sterkere voeding niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Geen matches
Mijn voeding is een 350 of 400W ding (weet niet precies meer, sorry :X ).
Het LIJKT me dat het daar niet aan ligt maar zeker weten doe ik het niet. Voeding heeft over het algemeen weinig met je partities te maken.
Het enige wat het misschien nog zou kunnen zijn is koeling van de HD???

Trouwens, XP begint ook standaard met een check van de grootste partitie en haalt daar dan dan allerlei 'orphaned files' weg. Het vreemde is echter dat er NIKS op die HD staat...hij is gepartitioneert, geformateert en toen leeg gelaten omdat ik de HD niet vertrouwde.
Nog vreemder is dat het een partitie is van 112 GB maar er is maar 94 usable of zo...De enige mappen die er op staan zijn de Recylcle Bin en System Volume Information.
Echt, mij gaat het boven de pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Geen matches
SNAFU schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:36:
Mijn voeding is een 350 of 400W ding (weet niet precies meer, sorry :X ).
Het LIJKT me dat het daar niet aan ligt maar zeker weten doe ik het niet. Voeding heeft over het algemeen weinig met je partities te maken.
Het enige wat het misschien nog zou kunnen zijn is koeling van de HD???

Trouwens, XP begint ook standaard met een check van de grootste partitie en haalt daar dan dan allerlei 'orphaned files' weg. Het vreemde is echter dat er NIKS op die HD staat...hij is gepartitioneert, geformateert en toen leeg gelaten omdat ik de HD niet vertrouwde.
Nog vreemder is dat het een partitie is van 112 GB maar er is maar 94 usable of zo...De enige mappen die er op staan zijn de Recylcle Bin en System Volume Information.
Echt, mij gaat het boven de pet.
ok, laat ik nog 1 maal duidelijk zijn :) je Wd is BRAK, ruil hem om! je kan blijven zoeken en jezelf voor gek lopen verklaren, ik heb dit GEHAD met dezelfde HARDE SCHIJF. Maargoed, kennelijk wil je door blijven rommelen, dus veel succes.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

SNAFU schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:56:
Ik meld me ook maar ff.
Heb dezelfde schijf volgens mij (WD2500JB, 7200RPM, 8MB cache) en ook exact hetzelfde probleem. Ik heb m nu een paar maanden en is alleen maar gezeik geweest:
- na installatie had ik er 1 grote NTFS-partitie van 250 GB van gemaakt. Werkte prima tot na een paar weken de hele schijf niet meer aangeroepen kon worden in XP.
- geformateerd en gerepartitioneert naar 1 schijf van 52 GB, 1 van 82 GB en 1 van 114 GB waarbij ik de 52 GB schijf gebruik voor mn nieuwsgroepen (veel lees en schrijfwerk) maar deze week weer maar geformateert want hij kende de 52 GB schijf niet meer.
- al een paar keer gehad dat de Master File Table ineens weg is. Zomaar.

Spelletjes die er op staan corrupteren langzaam (HL2 start al niet meer op), schijf fragmenteert ontzettend snel en WD Lifeguard zegt dat alles prima dik in orde is... yeah right!!!! :(
Heb al contact met de WD helpdesk gehad hierover, die hadden het over LBA-access, dat mn moederbord BIOS of mn XP misschien niet up-to-date was. De hele zwik geupdate (ASUS P4PE v1009, XP pro SP2) maar....nada, nog steeds k*t.
Toen IDE-autodetect uitgezet en zelf cilinders, koppen etc opgegeven volgens opgave WD. Resultaat: nop.

Ik zit nu te wachten tot UPS mn vervangende schijf aflevert die WD opgestuurd heeft. Hopelijk helpt dat maar als de hele serie er last van heeft heb ik weinig hoop.
Ik baal er ontzettend van en zou willen dat ik die ongelooflijke ***************** drive nooit gekocht had.
Mocht je dat van plan zijn dus, niet doen. ;) BAAAAAAAAAAAAAAAD shit.

Zo, dat lucht op..... :)
Ik heb het al eerder gemeld hiero, maar volgens mij willen een paar mensen hier gewoon niet in mee.. ik ben ook zo een WD slachtoffer.. kut schijven.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Geen matches
Nijl schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:27:
[...]

ok, laat ik nog 1 maal duidelijk zijn :) je Wd is BRAK, ruil hem om! je kan blijven zoeken en jezelf voor gek lopen verklaren, ik heb dit GEHAD met dezelfde HARDE SCHIJF. Maargoed, kennelijk wil je door blijven rommelen, dus veel succes.
Chill dude! ;)
Ik realiseer me wel ter dege dat mn schijf aan het overlijden is. Ik hoop alleen dat de nieuwe die WD opgestuurd heeft het beter doet. En misschien dat iemand anders die hetzelfde probleem heeft hier iets van op kan steken.

Trouwens, lijkt me stug dat je 't probleem gehad hebt met dezelfde schijf....hij was nieuw in 't plastic toen ik m kocht. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Geen matches
SNAFU schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:41:
[...]

Chill dude! ;)
Ik realiseer me wel ter dege dat mn schijf aan het overlijden is. Ik hoop alleen dat de nieuwe die WD opgestuurd heeft het beter doet. En misschien dat iemand anders die hetzelfde probleem heeft hier iets van op kan steken.

Trouwens, lijkt me stug dat je 't probleem gehad hebt met dezelfde schijf....hij was nieuw in 't plastic toen ik m kocht. :P ;)
ik sjil :) volgens mij is er iets met WD .. er komen steeds meer mensen met serieuse problemen. volg GOT maar eens :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Update van het front :)
De schijf lijkt het te doen. Ik ben bezig geweest om de harde schijf zelf te laten crashen. Dit is gelukt; ik heb een dummy file maker gebruikt om een bestand van 200GB te maken op de WD250GB (slave). Bij herstarten was de schijf verdwenen.
Vervolgens heb ik service-pack 2 geïnstalleerd (Bios was al up-to-date), en één partitie gecreëerd met Data Lifeguard Tools 11 for DOS van Western Digital. Vervolgens heb ik weer de dummy file maker gebruikt, pc opnieuw opgestart, en de harde schijf was/is te zien met de data erop :)

Consequentie is wel dat ik dan iets moet verzinnen voor mijn capture kaart :( In ieder geval ga ik nu de schijf nog eens een paar keer testen met het omzetten.

Misschien dat de anderen ook even moeten testen of het fout gaat met zo'n dummy (gewoon lege harde schijf, met alleen de dummy erop, kijken of de harde schijf na herstart verdwenen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Geen matches
Het is maandag, UPS is geweest en heb mn vervangende schijf van WD gehad.
Voor ik m er in zette heb ik ze ff broederlijk naast elkaar gehouden en wat blijkt?
De nieuwe schijf is volgens het label een 'WD Caviar SE', het demente broertje is een 'WD Caviar' (Geen idee wat het vershil is hoor...) Produktiedatum is 12-04, een half jaar nieuwer dan de kapotte schijf maarrrrrrr.....er staat met kleine lettertjes op de nieuwe dat ie 'recertified' is... :(
Beetje jammer, ze hadden op zn minst een nieuwe kunnen sturen.

Maar goed, ik ben m nu vol goede moed aan het formatteren en ik ga kijken hoe lang ie t volhoudt zonder problemen te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Kun je die dan even testen op die manier die ik aangaf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23946

Geen matches
ik heb een wd 160 gb en heb volgens mij hetzelfde probleem
krijg alleen geen nieuwe bij de winkel.
elke keer als ie crashed testen ze hem en trekken ze hem hardwarematig leeg. daarna kan ik hem gewoon weer partitioneren en gebruiken.

probleem is dus dat ik niet kan aantonen dat het niet aan men computer ligt.
t duurt een paar weken voordat ie weer zoiets doet.

ik hbe hem gehaald bij paradigit in Deventer en die stellen dat ie niet kapot is dus dat ze geen nieuwe hoeven te leveren.
maar word ramgek dat ik telkens weer alles kwijt ben. tis mijn enigste hd en heb geen mogelijkheid om een andere te halen dus ik moet het er maar mee doen.

iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken. begrijp uit dit topic dat het een hopeloos geval is om op te lossen en het telkens een kwestie van tijd is dat ie crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Heb afgelopen zondag ook een WD2500JB harddisk gehaald. Eerste was dat mijn bios v1.07 van mijn Asus P4PE hem niet zag in de autodetect-mode. Dit was echt raar...maar de XP-Sp2 setup cd zag hem wel en kon hem formatteren en een install doen. Hierna kreeg ik bij booten diskerror...na alle gepiel, kan ik het mij niet herinneren of dit kwam doordat de harddisk gegevens niet in mijn bios zaten of niet...., maar het is belangrijk dat je bios settings en de jumper (master/slave) van de WD2500JB overeenkomt.
Achteraf vond ik op de Western Digital website de geometry van de harddisk. Het aantal cilinders, logische heads en sectoren heb ik nu handmatig in de bios van mijn moederbord ingevoerd en hij ziet hem bij startup. Ik krijg netjes de schijfgrootte te zien en op dat die op UDMA5 werkt. Hierna voor alle zekerheid alles opnieuw geformateerd en XP geinstalleerd. Werkt al 2 dagen zonder problemen. Vraag mij echt af of dit product wel zo slechter dan Maxtor... Uit reviews zie ik dat de WD sneller is met schrijven dan de Maxtor, terwijl de Maxtor sneller kan lezen. Voor videoediting is het belangrijk dat hij snel wegschrijft in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Na bijna een week klooien met 2 WD2500JB harddisk kom ik toch terug op mijn mening hierover. Ik kreeg een paar keer na een reboot de melding 'secondary slave harddisk failed' van mijn bios. Blijkbaar was het invoeren van de geometry toch niet voldoende. Omdat de harddisk al gevuld was met mijn data en ik het niet meer vertrouw, was ik naarstig op zoek naar een Maxtor...overal uitverkocht. Ik heb in het weekend, nog voor mijn geld-terug-periode, 2 Maxtors op de kop kunnen tikken. Direct merkte ik het verschil. De moederbord bios zag de Maxtors direct in auto-detect mode, niks geometry invoeren. Snelheid was ook veel beter, alleen de harddisk werd wel veel warmer dan de WD2500JB...kan max 60C(!) worden volgens de specs? 8)7 ..jeezzz!. Heb ze nu beiden in een coolermaster gestopt en ben zover nog geen problemen meer tegen gekomen. Heb nog 9 uur een lowformat moeten uitvoeren op deze WD's. De WD's breng ik vandaag terug...nooit meer WD.
Pagina: 1