Toon posts:

Router + @HOME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem....

ik heb een netwerk thuis en een netwerk bij een kameraad...

- beide hebben we internet van @ home
- beide hebben we dezelfde router (Q-tec 790RH 4 Port Broadband Router)

sinde @Home problemen heeft gehad, heb ik de IP nummer handmatig in de router moeten stoppen, bij mij thuis heeft dit maar één keer een probleem opgeleverd, alleen nu bij mijn kameraad heb ik het zelfde gedaan, alleen valt elke avond het internet er uit.....

weet iemand hier een oplossing voor, want als ik de router instel dat hij automatisch een adres moet krijgen doet hij het niet...

kan niemand mij helpen????

Verwijderd

Tsja, ik zou er even contact met @Home over opnemen. Het kan nooit goed zijn dat je zelf hard een IP-adres instelt terwijl dat niet de bedoeling is.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:24:
Tsja, ik zou er even contact met @Home over opnemen. Het kan nooit goed zijn dat je zelf hard een IP-adres instelt terwijl dat niet de bedoeling is.
@home had laatst problemen, toen was het wel de bedoeling dat je dat zelf deed.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15

St@m

@ Your Service

Misschien even het MAC-adres opnieuw clonen?

maar dat zou ook dikke onzin kunnen zijn :P Ik heb het laatst wel moeten doen om weer te kunnen internetten

[ Voor 56% gewijzigd door St@m op 11-01-2005 19:29 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
oh... er zij er dus al mee die dat moeten doen....
dacht dat ik haast de enige was. O-)

effe proberen.... bedankt jongers _/-\o_ _/-\o_

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
@home controleert niet op MAC ID die hoef je dus niet te clonen. Als je modem online is (zie LEDS) en je hostname (CPxxx of CMxxxx) staat goed zou je gewoon een IP moeten krijgen.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 12:14
Mr.CeeJay schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 02:29:
@home controleert niet op MAC ID die hoef je dus niet te clonen. Als je modem online is (zie LEDS) en je hostname (CPxxx of CMxxxx) staat goed zou je gewoon een IP moeten krijgen.
I beg your pardon?

@home controleert wel degelijk op MAC ID, en wanneer hetzelfde MAC ID 2x gebruikt wordt kun je eerst 30 minuten aan de foon hangen voor een technicus dat wijzigt. Trust me, been there done that.

Oftewel, jou MAC adres naar zijn modem kopieeren is geen goed plan.. ;)

Kijk liever eens naar je router, heb hier ook geregeld router problemen icm een @home modem.. Not sure wat het is, maar af en toe loopt'ie gewoon vast.. Zelfde met m'n vorige router, dus kapot zal'ie niet zijn... Vertrouw dat modem eerlijk gezegd niet zo.. ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mijn macadress is mijn router is toevallig wel 000000000 en het werkt perfect :*)

Verwijderd

Denker schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:27:
[...]

@home had laatst problemen, toen was het wel de bedoeling dat je dat zelf deed.
Dat was alleen nadat je met de Helpdesk had gebeld en je call gelogt en op de eerste 2dagen. Daarna werd er zelfs verzocht omdit niet meer te doen daar er dan mogelijkerwijs later als alles weer running was problemen konden ontstaan bij jou thuis.

@ts
ik zou idd zoals hierboven al eens gemeld eens kijken bij de instellingen van je router, maakt die altijd kontakt met het modem? kan zijn dat je router namelijk na een bepaalde tijd de connectie met de modem verliest
verder gewoon op je router niet keihard een @home IP adres invoeren maar gewoon je ID (welke voor Noorderlingen zelfs met CCXXXXXX-a is) en dynamisch IP verkrijgen ipv statisch

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 16:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TheFrozen schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 07:44:
Mijn macadress is mijn router is toevallig wel 000000000 en het werkt perfect :*)
Dan staat hij op zijn default adres, en geloof mij, dat is niet 000000000.

Doe maar eens een ping naar je IP adres (van buitenaf) en kijk met arp -a welk mac adres je hebt. Het lijkt mij onmogelijk dat je MAC 000000000 is.
FragFrog schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 07:37:
[...]

I beg your pardon?

@home controleert wel degelijk op MAC ID, en wanneer hetzelfde MAC ID 2x gebruikt wordt kun je eerst 30 minuten aan de foon hangen voor een technicus dat wijzigt. Trust me, been there done that.

Oftewel, jou MAC adres naar zijn modem kopieeren is geen goed plan.. ;)
Wat betreft het klonen van MAC adressen. Jij en je vriend mogen natuurlijk nooit hetzelfde MAC adres hebben.. MAC Adressen moeten altijd uniek zijn.. (Helaas is dat in de real world niet altijd zo)

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 18:22
Blij dat ik m'n adsl ook nog heb , nu kan ik switchen daar @home het nog niet helemaal goed heeft volgens mij in de centrale.
K heb een sitecom router . K zag net kabelmodem mooi online zijn en dus de boel weer op de sitecom geprikt...heb ip statisch gedaan en kon vrij lang surfen.
Dus ip weer dynamisch...nada njente nop...verbinding weer weg en modem van slag?!

zit er in elke centrale een dhcp server?

iets anders wat ik niet (goed) heb gedaan/
Denk t niet , zeiden al dat ze deze week de boel voor elkaar zouden hebben dus moet hen die tijd denk ik maar geven.
Hoop wel dat het dan klaar is want anders ga'k weer op adsl.

Kabel mag dan (in dit geval ) sneller zijn maar ik wil wel een constante verbinding en niet telkens moeten wachten op laden van pagina's in de hoop dat de verbinding er nog is :X

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

Het leuke tentijde/net na de storing bij @Home was dat de modems de hele kerstboom aan hadden staan en toch niet online waren. Je moest eerst het modem uit en aan zetten om de hele boel weer echt online te krijgen.
Maar als je dan wel en dan weer niet op het internet kunt lijkt me dat niet aan de orde nu.

Wat gebeurt er als je 1 PC rechtstreeks aan het modem hangt met DHCP?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 12:27 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

kan best zijn dat de lease van je aan de kant van @home brak is, en dat je dus ff @home dient te bellen zodat ze dat fixen ;)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 13:31
Statisch ip adressen instellen moet niet nodig zijn.
En waarom moeten jullie eigenlijk mac adressen klonen??? Je hoeft naar mijn weten alleen je mac-adres (van je modem (com21/motorola surfboard)) door te geven zodat je online kunt. Of is dat in het noorden bij @home anders ofzo?

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 18:22
Lijkt ok nu..na een tijdje op adsl gezeten te hebben en (kabel) modem gereset , brandden alle lampjes weer en kon ik weer online.
Zit nu ook via kabel dit te tikken. 8)
Wist dat ze deze week in de centrale bezig waren , t lijkt er nu op dat i.i.g mijn verbinding klaar is .

:*)

Mijn ip heb ik dynamisch

[ Voor 6% gewijzigd door scorpio op 12-01-2005 12:38 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

eerst GOED lezen, dan pas typen

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 13:07 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15

St@m

@ Your Service

Ik bedoel ook het mac-adres klonen naar de router, dat moet bij mij wel.
Ik heb een Edimax router, en daar moet ik eerst op het knopje "clone mac" drukken vordat ik kan internetten..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Sequence

Sequence

Online marketing

St@m schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:41:
Ik bedoel ook het mac-adres klonen naar de router, dat moet bij mij wel.
Ik heb een Edimax router, en daar moet ik eerst op het knopje "clone mac" drukken vordat ik kan internetten..
chello geeft ip-adressen uit op basis van macadressen, dus die moeten geregistreerd staan.
@home geeft ip-adressen uit op basis van de computernaam (het CP-******* nummer)

bij @home boeit het macadres van je NIC dus niet (muv 00:00:00:00:00:00, die werkt doorgaans niet). het macadres van je modem is wel nodig, maar die staat al geregistreerd bij @home.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 13:31
Sequence schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:28:chello geeft ip-adressen uit op basis van macadressen, dus die moeten geregistreerd staan.
@home geeft ip-adressen uit op basis van de computernaam (het CP-******* nummer)
bij @home boeit het macadres van je NIC dus niet (muv 00:00:00:00:00:00, die werkt doorgaans niet). het macadres van je modem is wel nodig, maar die staat al geregistreerd bij @home.
Dat meende ik ook al ja. Maargoed, mac adressen klonen is dus niet nodig. Waarom het bij st@m wel moet weet ik niet.

Wat voor een Edimax router heb je eigenlijk st@m? Ik heb ooit een week de br6104 geprobeerd. resultaat om de dag internet eruit omdat hij geen ip-adres meer had. En als ik online wilde gamen had ik een ping van 1300ms. Heb toen uiteraard firmware geupdate, toen geruild, en toen de 2e ook maar weer teruggebracht. Maar misschien dat jij er goede ervaringen mee hebt, dus vertel vertel.

[ Voor 1% gewijzigd door Gody op 13-01-2005 18:37 . Reden: typo ]

• Sequence

Sequence

Online marketing

macadres wordt niet gecontrolleerd om een ip te krijgen, maar tis wel zo dat binnen je iprange of subnet ofzoiets je mac wel uniek moet zijn. maar dat is normaliter toch wel het geval (muv 00:00:00:00:00:00 en sommige aldi medion pc's).
Pagina: 1