Ik wil uit een lange tekstfile steeds een stuk tekst halen wat later is toegevoegd.
Ik echo eerst een bepaalde lijn in het bestand ter herkenning. Nu is dat "Datum: $datum".
Daarna doe ik:
cat file |grep -A 1000 Datum: | grep -v Datum:
Zo krijg ik alles wat onder datum staat (en niet het regeltje datum zelf, daar zorgt de laatste grep voor).
Maar nu: Ik doe dit meerdere malen in een bestand. Nu krijg ik alleen van de laatste match de laatste 1000 regels te zien.
Het valt nog te doen, ik krijg dan zo'n output na 2x een datum echoen:
Tue Jan 11 18:52:39 CET 2005
Tue Jan 11 18:53:13 CET 2005
kljfaljda
En van die datum's krijg ik er dus steeds maar meer.
Hoe kan ik nu op een nette manier gewoon het laatste stuk van een file lezen? Eigenlijk moet "onderaan" worden begonnen met inlezen, totdat "Datum:" ergens staat.
Alvast bedankt!
Ik echo eerst een bepaalde lijn in het bestand ter herkenning. Nu is dat "Datum: $datum".
Daarna doe ik:
cat file |grep -A 1000 Datum: | grep -v Datum:
Zo krijg ik alles wat onder datum staat (en niet het regeltje datum zelf, daar zorgt de laatste grep voor).
Maar nu: Ik doe dit meerdere malen in een bestand. Nu krijg ik alleen van de laatste match de laatste 1000 regels te zien.
Het valt nog te doen, ik krijg dan zo'n output na 2x een datum echoen:
Tue Jan 11 18:52:39 CET 2005
Tue Jan 11 18:53:13 CET 2005
kljfaljda
En van die datum's krijg ik er dus steeds maar meer.
Hoe kan ik nu op een nette manier gewoon het laatste stuk van een file lezen? Eigenlijk moet "onderaan" worden begonnen met inlezen, totdat "Datum:" ergens staat.
Alvast bedankt!
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)